Pagina 1 din 1

suspesia...

Scris: Dum 18-Noi-2007 18:07
de nutzu313
salutare!
lucrurile pe scurt stau asa: masina are vreo 6 luni de cand am luat-o. atunci suspensia functiona destul de ok: adica se ridica spatele mult mai repede decat fata, dar era confortabila in mers. intre timp am schimbat LHM-ul din instalatie. de vreo luna incoace am observat ca fata se ridica mult mai repede decat spatele si mai se ridica mai mult decat inainte. masina ajunge la nivel normal in maxim 30 secunde, uneori mult mai repede. in mers e confortabila si absoarbe bine nelipsitele gropi. dupa ce opresc motorul coboara destul de repede (30 minute) insa doar spatele. fata ramane ridicata chiar si o zi intreaga. e o problema? intreb asta pt ca atunci cand am luat masina fata urca destul de putin si cadea repede. singura interventie pe care am facut-o a fost schimbarea lichidului LHM. disjunctorul tacane destul de des (5 secunde de obicei dar are si momente cand tacane la 25-30secunde), iar suspensia e cea din primele tipuri cu 5 sfere. e posibil sa trebuiasca sa schimb sau sa incarc sferele? nu pierde LHM si nivelul e mereu la maxim. in rest coboara repede, urca repede, e confortabila, nu am alte probleme. singurul lucru care ma intriga e ca sta ridicata atat de mult timp de fata, si se ridica mai mult decat atunci cand am luat-o.

Scris: Lun 19-Noi-2007 21:50
de gabi caragea
problema cu ridicarea cred ca este din corectoarele de inaltime probabil cel de pe fata sa dereglat (lucru destul de probabil)inceraca sa faci un reglaj de inaltime la un service specializat si vezi ce se intimpla dupa ce vei merge cu ea.

Scris: Mar 20-Noi-2007 09:17
de eugenro2001
Din simptomele descrise rezulta ca ai dozatorul de frana uzat - de aceea se lasa mai repede de spate deoarece franele pe spate se alimenteaza cu presiune dini suspensia spate si daca dozatorul are pierderi atunci spatele pierde presiune si se lasa.
Daca disjunctorul tacane la 15s sfera centrala este OK. Pentru celelalte sfere, pornesti motorul si cu masina pe inaltime normala apesi pe fiecare colt al masinii. Trebuie sa fie elastica, daca un colt este tare inseamna ca sfera respectiva este descarcata.

Scris: Mar 20-Noi-2007 09:52
de gabi caragea
adevarat graiesti
lasarea este datorata uzurei dozatorului dar ridicarea mai mult decat era initial se datoreaza corectorului de inaltime

:arrow: si se ridica mai mult decat atunci cand am luat-o

Scris: Mar 20-Noi-2007 10:08
de eugenro2001
se poate sa fie si parghiile de comanda intepenite.

Scris: Mar 20-Noi-2007 17:33
de nutzu313
multumesc pt raspunsuri. sferele pe spate trebuie sa le schimb sau macar sa le incarc. pe fata sunt ok. deci, sa ma pregatesc de un dozator de frana. ciudat e ca nu se aude acel fasait despre care am citit pe forum. franele sunt super ok. o sa umblu si la corectoarele de inaltime, bineinteles asistat de un mecanic

Scris: Mar 20-Noi-2007 17:44
de eugenro2001
Cand incepe sa fasaie inseamna ca a intrat in coma 8) Deocamdata are doar temperatura :D

Scris: Mar 20-Noi-2007 18:05
de nicum
nutzu313 scrie:multumesc pt raspunsuri. sferele pe spate trebuie sa le schimb sau macar sa le incarc. pe fata sunt ok. deci, sa ma pregatesc de un dozator de frana. ciudat e ca nu se aude acel fasait despre care am citit pe forum. franele sunt super ok. o sa umblu si la corectoarele de inaltime, bineinteles asistat de un mecanic


Sferele se pot masura. Daca ia -10 bari mai putin decit ce spun specificatiile, trebuie sa le reincarci.
Atit timp cit nu mergi cu rotile infrinate, nu e problema. Dar ia in calcul un dozator.

Scris: Mar 20-Noi-2007 18:09
de nutzu313
rotile nu sunt infranate absolut deloc. masina o pot impinge f usor cu o singura mana. am gasit o masina la dezmembrari care se afla intr-o stare f buna si preturile nu sunt mari. o sa-mi fac niste stocuri de piese cu prema de Craciun
:lol:

Scris: Joi 21-Feb-2008 10:28
de xantofilici
dimineata cand o pornesc se aude un fasait continuu cam 10-20 secunde si motorul da sa moara sa inteleg ca este din dozatorul de frana?

Scris: Joi 21-Feb-2008 11:10
de nicum
Cred ca e mai degraba de la servo-directie. Un dozator, uzat nu fisie decit atunci cind e frina apasata.

Scris: Joi 21-Feb-2008 19:31
de nutzu313
la mine nu fasaie cand e frana apasata sau cand apas frana. se aude insa un zgomot asemana tor unui fasait cand eliberez usor pedala de frana, atunci cand stationez cu motorul pornit. e dozatorul de vina?

Scris: Vin 22-Feb-2008 12:48
de nicum
Ar putea fi, dar de regula fisiitul se aude intii la apasarea pedalei.