Pagina 1 din 2

Se aprinde STOP pe computerul de bord

Scris: Mar 04-Dec-2007 09:51
de andy25
Salut , am o xantia hdi din2000 , pana acum nu am avut nici o problema cu ea doar ca in ultima vreme am observat ca din cand in cand ii apare pe computerul de bord afisajul cu STOP , sta cateva minute aprins apoi se stinge , nu se intampla des , dar se intampla si nu stiu de la ce ar putea fi , in cartea ei scrie ca trebuie sa tragi pe dreapta cand se aprinde ala , nu am facut asa si sa stins singur , ah si inca ceva: am impresia ca ar consuma si ceva mai mult ulei , sa fie de la turbo asta ?Daca stie cineva care ar putea fi buba sa imi spuna si mie .
Multumesc anticipat

se aprinde stop la cumputerul de bord

Scris: Mar 04-Dec-2007 17:29
de andy25
Are cineva idee de la ce se aprinde STOP pe computerul de bord?( la xantia hdi din 2000.

Scris: Vin 07-Dec-2007 13:56
de GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL
ARATA UN PERICOL.Din cite stiu se aprinde fie cind nu are LHM la nivelul necesar sau are vreo problema la suspensia hidraulica - poate pierde LHM sau altceva.Oricum daca este cazul sa completati cu LHM - cu masina ridicata - si nu se stinge becul STOP trebuie sa megeti la un service.Aveti probleme si cu frina ? Frineaza mai greu ?

Scris: Vin 07-Dec-2007 15:05
de cit_a
pe langa martorul ,,STOP" , nu se mai apride nimic la bord??

Salutare

Scris: Joi 20-Dec-2007 17:48
de andy25
Nu stiu ce e acela LHM , la frana nu am observat sa faca figuri , pe langa butonul stop nu se mai aprinde nimic altceva si asta se aprinde cand si cand sta asa cateva minute si apoi se stinge el singur . Din carte tot ce am inteles este ca daca se aprinde STOP trebuie sa trag pe dreapta lucru care nu l-am facut si sa stins el singur.

In schimb ce am observat eu e ca parca manaca cam mult ulei desi asta e posibil sa fie si ca e iarna nustu , sa nu care cumva sa fie de la turbo ca mi sa intamplat de doua ori sa aud un huruit ciudat cand era pornit dar si asta la fel chestie de cateva minute apoi se auzea normal ...Greu cu masinutele astea ca pe aici nustu pe nimeni sa se priceapa sa stiu ca o duc undeva si stie sa se uite la ea sa imi spuna la sigur are asta si asta , din cauza asta va intreb pe voi ca am vazut ca sau discutat multe probleme si sunt oameni care se pricep la Citroenuri.

Scris: Joi 20-Dec-2007 19:52
de dj01fad
daca mananca ulei de motor, posibil de la turbina; LHM este uleiul hidraulic care e folosit la suspensie, frane si directie;
90% nu mai ai lhm suficient... dar mai bine nu te baga tu daca nu stii deloc ce e cu hidraulica, incearca sa iei legatura cu cineva de pe forum din bucuresti care se pricepe sa iti arate ce e de facut...

Salutare

Scris: Joi 20-Dec-2007 21:16
de andy25
Ok atunci asa am sa fac si daca din intamplare citeste cineva care stie si e in Bucuresti sa imi lase aici mesaj sa facem cumva sa ne vedem , intre timp caut si eu poate reusesc sa pot gasi pe cineva cu care sa ma intalnesc sa se uite la masina .
Multumesc celor care mi-au raspuns .

Scris: Sâm 22-Dec-2007 17:37
de cit_a
ady ! hai ca nu e greu sa-ti verifici uleiul lhm , doar sunt multe discutii despre acesta tema : 1 ridici masina la treapta maxima sus . 2 deschizi capota si te uiti la bazinul cu ulei (cum deschizi capota in dreapta , langa telescop) si vezi ca ai o ciuperca (de culoare galbena ) ca indicator , mai ai si doua inele rosii pt. minim si maxim , ciuperca trebuie sa fie la nivelul sus . in caz ca esti jos cu nivelul se completeaza cu ulei lhm .

acelasi "stop"cu probleme

Scris: Dum 23-Dec-2007 03:00
de cezarbrutus
am si eu aceeasi problema...se aprine martorul stop si ramane asa indiferent cat de mult merg cu ea.mentionez ca masina nu are nici un fel de prb cu franele sau cu servodirectia...am facut si cateva genoflexiuni cu ea si e ok.azi am completat si nivelul la lhm dar martorul insista sa ramana aprins.orice sugestie e binevenita

Scris: Dum 23-Dec-2007 16:49
de andy25
spuneti si mie pe unde se completeaza nivelul la lhm, cat pui si pe unde :D

Scris: Mie 26-Dec-2007 13:22
de nicum
Se completeaza pe la busonul rezervorului de LHM.
Ridici masina la maxim si plutitorul trebuie sa fie intre cele 2 marcaje rosii. E posbil daca ai LHM lipsa mult sa nu poti ridica masina la maxim. In acest caz, masina se va ridica apoi pe masura ce completezi. In tot acest timp motorul trebuie sa mearga. :wink:

Scris: Mie 26-Dec-2007 23:11
de cit_a
cezarbrutus ! daca ai nivelul mic masina poate sa se comporte normal . ideal e sa faci si tu acelasi lucru , completeaza lhm-ul la pozitia maxima ridicata .

Scris: Sâm 26-Ian-2008 20:25
de GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL
Si mie mi s-a intimplat asta.
Ar putea fi de la suspensia hidraulica .
Eu aveam lichidul LHM sub nivel fiindca pierdeam lichid LHM si cind completam cu LHM se stingea becul STOP ( dar am vazut pe unde pierde LHM si am remediat problema ) .
Sau se aprindea dimineata cind aveam frina si directie mai greoaie dar am intilnit mecanici foarte buni la service-ul Antim din Bucuresti - pentru mine este cel mai bun service - si mi-au curatat sitele din vasul LHM din vas si merge foarte bine si directia ( inainte de a mi se curata sitele trebuia sa trag mai tare de volan, cum era inainte la Dacia ) si frina.
In concluzie : Verifica nivelul LHM sau Sitele din vasul LHM.

Scris: Sâm 26-Ian-2008 21:11
de cit_a
ridica masina la maxim si te uiti la nivelul lhm , completezi si totul este ok ! vezi la rubrica xantia , s-a mai disutat acest incident.

Scris: Lun 26-Mai-2008 00:34
de slim
e obligatoriu sa fie masina pornita cand completezi uleiul !?

@andy25: d cat timp ai masina ?