Pagina 1 din 2

sfera centrala

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:12
de nutzu313
salutare,
azi am schimbat sfera centrala. tacanea des. toate bune si frumoase timp de.... 15minute. sfera pe care am montat-o am luat-o direct de pe alta masina identica adusa de afara. am inlocuit sfera, am pornit, tacanea cam la 15 secunde, totul ok. dupa ce am oprit motorul si am pornit dupa 15 minute, tacanea mai des decat sfera cealalta; adica mai des chiar decat odata pe secunda. care poate fi cauza? nivelul de LHM a scazut putin, dar nu cred sa fie asta cauza. am primit si o sfera de spate de CX. o pot incerca si pe asta? se potriveste teoretic?

sf

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:21
de sandor mihai
e uzat conjunctorul(piesa pe care infiletezi sfera).

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:22
de abarth_mcm
Asa am patit si eu.Am schimbat sfera.A inceput sa tacane la 30 de sec ..chiar la un minut.Dar dupa doua zile(aproximativ 200 de km facuti) a inceput iar sa tacane tare.Care e cauza?

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:24
de nutzu313
deci trebe schimbat si conjunctorul... totusi nu inteleg de ce cu sfera veche tacanea mai rar decat cu asta pusa azi.
intereseaza pe cineva sfera-spate de cx?

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:31
de MARIAN
e uzat conjunctorul(piesa pe care infiletezi sfera).

Sau cel mai propabil, sfera de pe maÂşina respectivĂŁ nu a fost ĂŽncĂŁrcatĂŁ Âşi ĂŽn final s-a spart.
Sfera centralĂŁ este fĂŁrĂŁ supapĂŁ deci teoretic nu merge sfera de spate pt. CX
:arrow: Pe mine mĂŁ intereseazĂŁ sfera de cx...un preĂž?

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:38
de abarth_mcm
Deci e posibil sa se fi spart sfera?Asa de repede?

Scris: Lun 03-Mar-2008 19:43
de MARIAN
Dar dupa doua zile(aproximativ 200 de km facuti) a inceput iar sa tacane tare

Depinde ce ĂŽnĂželegi tu prin "tare"...

Re: sfera centrala

Scris: Mar 04-Mar-2008 13:16
de nicum
nutzu313 scrie:salutare,
azi am schimbat sfera centrala. tacanea des. toate bune si frumoase timp de.... 15minute. sfera pe care am montat-o am luat-o direct de pe alta masina identica adusa de afara. am inlocuit sfera, am pornit, tacanea cam la 15 secunde, totul ok. dupa ce am oprit motorul si am pornit dupa 15 minute, tacanea mai des decat sfera cealalta; adica mai des chiar decat odata pe secunda. care poate fi cauza? nivelul de LHM a scazut putin, dar nu cred sa fie asta cauza. am primit si o sfera de spate de CX. o pot incerca si pe asta? se potriveste teoretic?


Nu are legatura. Ce presiune ai in sfera? Daca sfera centrala noua e mai descarcata decit cealalta, va tacani mai des. Daca ai pierderi in sistem, atunci va tacani oricum des.

Scris: Mar 04-Mar-2008 13:20
de nicum
abarth_mcm scrie:Asa am patit si eu.Am schimbat sfera.A inceput sa tacane la 30 de sec ..chiar la un minut.Dar dupa doua zile(aproximativ 200 de km facuti) a inceput iar sa tacane tare.Care e cauza?


Poate fi "minunea de 3 zile a hidraulicii". Banuiesc ca e sfera de la mine. Ai masurat presiunea din sfera? Oricum nu te astepta la un tacanit rar pentru ca ai pierderi mari in sistem.

Scris: Mar 04-Mar-2008 14:32
de abarth_mcm
Interesanta faza cu "minunea de trei zile a hidraulicii ".(nici frana nu mai fasaia in astea 3 zile)S incepuse sa pacane asa frumos....la 45 de sec. pacanea..cand dintr-o data a inceput sa tacane des. Da, asa e..cu siguranta am pierderi de presiune in sistem.(de curs, nu curge) Ce ar trebui sa verific prima data?Mi-e greu sa cred ca s-a spart sfera pt ca a fost incarcat cu siguranta altfel nu pacanea la 45 de sec, nu?Totusi, de ce dintr-o data a inceput iar sa tacane?

Scris: Mar 04-Mar-2008 14:35
de abarth_mcm
Si daca s-a spart intr-adevar..ce a facut-o sa se sparga?
E fff dubios in opinia mea...de la 45 de sec tacanitul sa ajunga acum la 2 sec..prea mare diferenta.

Scris: Mar 04-Mar-2008 14:55
de nicum
abarth_mcm scrie:Interesanta faza cu "minunea de trei zile a hidraulicii ".(nici frana nu mai fasaia in astea 3 zile)S incepuse sa pacane asa frumos....la 45 de sec. pacanea..cand dintr-o data a inceput sa tacane des. Da, asa e..cu siguranta am pierderi de presiune in sistem.(de curs, nu curge) Ce ar trebui sa verific prima data?Mi-e greu sa cred ca s-a spart sfera pt ca a fost incarcat cu siguranta altfel nu pacanea la 45 de sec, nu?Totusi, de ce dintr-o data a inceput iar sa tacane?


Asa e... dar nu pot sa iti dau o explicatie exacta. La mine statea ridicata de spate sus 3 zile si apoi o gaseam dimineata lasata brusc peste noapte.
Prin "pierderi" inteleg un flux mare de LHM pe retur, nu faptul ca curge LHM pe sub masina (desi tu ai avut inclusiv asta).

Scris: Mar 04-Mar-2008 15:04
de nicum
abarth_mcm scrie:Si daca s-a spart intr-adevar..ce a facut-o sa se sparga?
E fff dubios in opinia mea...de la 45 de sec tacanitul sa ajunga acum la 2 sec..prea mare diferenta.


Pina nu masori presiunea din sfera nu ai de unde sa stii exact. Daca nu poti sa o masori, poti sa o montezi la loc pe cea veche si daca face tot la fel, adica merge bine o perioada scurta, apoi iar tacane des, e clar ca ai pierderi de presiune.
"Minunea" aia de 3 zile nu e dubioasa deloc, chiar daca nu e explicabila. Eu nu mai auzeam tacanitul de la disjunctor si credeam ca nu a fost strins surubul bine sau ca nu imi merg becurile de avertizare. Insa dupa ce lucrurile au revenit la "normal" am fost dezamagit. Si nu cred ca sint singurul.

Scris: Mar 04-Mar-2008 15:04
de abarth_mcm
Da, am avut si curgeri de LHM.Oricum hidraulica la citroen e ciudata(vorbesc de masinile noastre uzate si neingrijite de fostii prorprietari).De eemplu...cateodata imi sta ridicata 2 zile...dar alta data mi se lasa dupa 2 ore.

Scris: Mar 04-Mar-2008 15:20
de nicum
abarth_mcm scrie:Oricum hidraulica la citroen e ciudata(vorbesc de masinile noastre uzate si neingrijite de fostii prorprietari).De eemplu...cateodata imi sta ridicata 2 zile...dar alta data mi se lasa dupa 2 ore.


E doar fizica de clasa a 7-a. Numai ca nu e ceva la vedere ca un arc si un amortizor clasic.