Pagina 1 din 1

Defect dosier?

Scris: Dum 23-Mar-2008 22:02
de danielmaxim
Salut.
Am o Xantia 1.8 1994.O am de 4 ani de la 100000 acum 170000.Tacane la 3 sec.Se comporta si merge normal.Am incarcat sfera centrala si cele posterioare (pentru ca era rigida pe spate).Tacanea la fel si pt asta am schimbat si disjunctorul.O perioada a tacanit la 15-30 sec,acum la 2-3sec....tacane tot timpul(aud si in mers).O las parcata si sta normal chiar si dupa o saptamana,nu coboara.Franele sunt super ok,directia cate odata lucreaza in suturi.Am schimbat si pompa(sh).Stopul se stinge dupa 3 sec.Sa fie dosierul,vana de siguranta,corectoare inaltime?Am citit pe forum ceva despre dosierul de frana, cu un fâsait care se aude cand franezi.Se aude si la mine.Ce sa fie?Astept sugestii,multumesc anticipat tuturor!

Scris: Dum 23-Mar-2008 22:35
de dj01fad
daca ai sfera centrala incarcata si dsjunctorul bun, atunci ai pierderi de presiune pe instalatie. singura posibilitate sa identifici zona unde se pierde este sa iei fiecare retur in parte si sa vezi pe care ai debit de lhm... vezi ca pe cel de la disjunctor e normal sa vina ulei din abundenta. eu asa am facut la mine, si am descoperit ca am pierderi de presiune destul de mari pe la caseta de directie.

Scris: Lun 24-Mar-2008 12:10
de nicum
In primul rind se cheama "dozator" sau doseur in franceza sau "brake valve" in engleza. Daca dozatorul fisie, inseamna ca e uzat.
Daca directia lucreaza "in suturi" inseamna ca ai mizerie in instalatie si e posibil sa fie afectate si alte componente (disjunctor, dozator, corectoare, etc.). Daca becul de STOP se stinge dupa 3 secunde, e cam mult, dar nu e grav.
Eu zic sa faci o vizita lui retro la Galati si o sa iti spuna exact in ce stare e sistemul tau hidraulic.

Dozator

Scris: Lun 24-Mar-2008 21:14
de danielmaxim
Salutare!Mersi de inf dar sunt in cuntinuare nedumerit cu pozitia retururilor lhm pe vas.
Apropo de timpul martorului Stop,inainte 30sec-acum 3 sec????
Edificati-ma caci ceva stiu si eu dar neavand probleme pana la vreo 2 ani dupa achizitia xantiei invat din mers.Sa stiti ca imi incarc singur sferele, cu utilaj propriu.

Scris: Lun 24-Mar-2008 21:22
de dj01fad
utilaj pentru masurarea presiunii din sfere ai? am mai patit si eu sa incarc sfera sa zicem la 55 si apoi la verificare sa imi arate total altceva :D...
cu retururile e cam asa: scoti retutul de la fiecare corector de inaltime in parte, fiecare cilindru, si de la caseta (asta pe rand), si verifici sa nu ai pe la vreunul un debit marit de lhm... pe la toate astea trebuie doar sa picure.

verificat sfere

Scris: Lun 24-Mar-2008 22:02
de danielmaxim
Mersi de sfat,o sa verific.Eu nu verific sferele pt ca le incarc direct si vad ce presiune au.Oricum un sfat pot sa-ti dau si eu.Sa stii ca masurarea fara sa umbli la gaz e relativa _+10bar eroare.Totusi o poti face pt tine cu o pompa hidraulica de mana si un manometru.Eu chiar am facut asa ceva dar e fix pix.Daca e sa nu ai presiune o sa-ti dai seama sigur.Mi-a trebuit manometrul la incarcare si am renuntat

incarcare sfere

Scris: Lun 24-Mar-2008 22:12
de danielmaxim
Am sa-ti impartasesc din cunostintele mele in materie.Real.Cele mai obosite sfere pe care le-am incarcat erau de BX si aveau peste 15 ani(individul le mai incarcase pe la Bacau de vreo 3 ori).Oricum si dupa 2 luni avea presiune ok in ele.In medie o sfera de 10 ani tine presiunea peste 1an fara probleme.In cazul meu fata are peste 2 ani si e Ok.La fiecare incarcare schimb garniturile.Inainte nu le schimbam si tot tineau o gramada.Atentie...o sfera se descarca f repede daca supraincarci masina,probat.

Scris: Mar 25-Mar-2008 23:34
de GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL
Buna seara,

Eu am o Xantia 1,8 i 16 v cumparata de aproximativ 2 ani, timp in care am schimbat doar 2 sfere pe fata si niciuna pe spate si saptamina trecuta dupa ce am tinut masina 3 nopti pe ultima treapta ( ridicata ) si ulterior am mers cu ea se lasa partea din spate si a devenit rigida, deci trebuie schimbata vreo sfera.
Concluzie : daca se tine autoturismul in treapta ridicata mai mult timp se poate defecta vreo sfera.

Scris: Mie 26-Mar-2008 09:57
de nicum
GHEORGHIU RAMIRO GABRIEL scrie:Buna seara,

Eu am o Xantia 1,8 i 16 v cumparata de aproximativ 2 ani, timp in care am schimbat doar 2 sfere pe fata si niciuna pe spate si saptamina trecuta dupa ce am tinut masina 3 nopti pe ultima treapta ( ridicata ) si ulterior am mers cu ea se lasa partea din spate si a devenit rigida, deci trebuie schimbata vreo sfera.
Concluzie : daca se tine autoturismul in treapta ridicata mai mult timp se poate defecta vreo sfera.


Te rog sa nu mai postezi aiurea. Ai deschis deja un topic pe tema asta. Eu am tinut masina 3 zile pe timp de iarna ridicata la maxim si nu a crapat nici o sfera si nici nu s-a descarcat. Sferele mai crapa si de batrinete. Din ce spui tu, se intelege ca cel putin 2 ani nu ai umblat la sferele spate. In acest interval ar fi trebuit sa faci cel putin o verificare a presiunii lor si sa le incarci daca e cazul. Toleranta in jos pentru sferele de presiune e de 10 bari fata de presiunea nominala.