Pagina 1 din 3
Aerisire suspensie
Scris: Vin 04-Iul-2008 21:03
de Lampard87
Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?In romana daca se poate....multumesc!
Scris: Sâm 05-Iul-2008 10:57
de MARIAN
Nu este necesarĂŁ aerisirea suspensiei deÂşi mulĂži o sĂŁ spunĂŁ cĂŁ ar trebui slĂŁbit Âşurubul de la disjunctor etc.
Re: Aerisire suspensie
Scris: Sâm 05-Iul-2008 16:10
de Lampard87
Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!
Scris: Sâm 05-Iul-2008 18:51
de stan cristian
salut, daca masina e ridicata in pozitie normala de mers si e rigida, ai sferele descarcate sau sparte , se pot reincarca sau inlocui cu altele noi
Scris: Lun 07-Iul-2008 17:17
de nutzu313
sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?
Scris: Mar 08-Iul-2008 09:37
de MARIAN
nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?
DeocamdatĂŁ eu am scris cĂŁ nu este necesarĂŁ aerisirea; posteazĂŁ Âşi tu partea din manual unde explicĂŁ cum se face aerisirea suspensiei.
Eu Âştiu cĂŁ acel Âşurub este pentru depresurizarea sistemului deci nu pentru aerisire.
Scris: Mar 08-Iul-2008 10:24
de nicum
nutzu313 scrie:sunt in ceata: se aeriste sau nu suspensia de la acel surub? ce rol are atunci acel surub? in manual exista o descriere a aerisirii; de ce credeti canu e nevoie?
Acel surub este pentru a decupla practic disjunctorul (tot uleiul trimis de pompa e trimis inapoi in vas). Nu se aeriseste nimic. Nu sesfa surubul ala mai mult de 2-3 ture. In spatele lui e o bila, pe care daca o pierzi, ramii fara presiune in sistem.
Daca vrei sa ajuti aerul din suspensie sa iasa, e suficient sa faci niste genuflexiuni cu masina. Doar frinele se aerisesc, similar ca la orice alta masina, cu diferenta ca nu se dau pompe la pedala, se tine pur si simplu apasat.
Scris: Mar 08-Iul-2008 17:43
de nutzu313
hei hei nu dati cu pietre! doar ca in aceasta sectiune de "hidraulica" este o descriere a modului cum se face aerisirea, facandu-se referire si la acel surub. incercam doar sa-mi dau seama cine are dreptate... scuze, nu mai fac.
Scris: Mar 08-Iul-2008 17:47
de nutzu313
si inca ceva: tot pe forum am citit ca franele se aerisesc singure in cateva zile etc,etc... acum vad ca totusi trebuie aerisite... promit ca o sa postez link-ul care face referire la aerisirea franelor in mod "automat"
Scris: Mar 08-Iul-2008 17:56
de MARIAN
Pe forum este pĂŁrerea oamenilor simpli dar tu m-ai trimis la manual.

So, cine a ridicat piatra?
Frânele trebuiesc aerisite numai cã la anumite modele dozatoare nu este necesarã aerisirea? Aºtept ºi link-ul.

Scris: Mar 08-Iul-2008 17:58
de cdires
depinde ce intelegi prin cateva zile...
eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
Scris: Mar 08-Iul-2008 18:13
de MARIAN
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
Hai sã nu exagerãm... frânele trebuiesc aerisite ºi dacã citeºti manualul e o Întreagã filozofie despre modul cum se executã acest lucru.
Scris: Mar 08-Iul-2008 21:33
de cdires
sunt multe chestii in manual pe care nu le respectam din diverse motive. Si le stie fiecare. Aici vorbeam de procedeul cel mai la indemana, empiric, neinvaziv, usor, al lenesului, spune-i cum vrei...
Ideea de baza era ca la citroen-e toata chestia e mai altfel decat la masinile cu pompe de frana. N-am avut niciodata la BX frane mai putin decat beton datorita faptului ca nu am aerist sistemul pe la etrieri si pe la dozator. E adevarat ca la inceput,la primele pedale cu aer in sistem se simte o ezitare, dar, ideea de baza, neconforma cu manualul,bazata pe propria experienta, este ca se rezolva de la sine. Asta e tot ce am vrut sa spun. Nu sa inventez eu alte metode mai tapene decat cele ale producatorului.
Re: Aerisire suspensie
Scris: Mar 08-Iul-2008 21:33
de sandor mihai
Lampard87 scrie:Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!
prietene,tu ai sferele varza.trebuie umplute cu azot. ce rost are sa batem cimpii cu aerisirea suspensiei?daca tot veni vorba suspensia se aeriseste asa: se ridica si se coboara masina de vreo 3 ori de la min la maxim.asta e tot.si se face doar dupa o interventie la sfere sau alte componente ale sistemului.daca nu se face nu e absolut nici o problema.
ce se face de la celebrul surub de 12 pe care multi il scot de tot, e altceva ,se face AMORSAREA, ajutarea pompei sa se umple de ulei.
Scris: Mar 08-Iul-2008 21:35
de sandor mihai
cdires scrie:depinde ce intelegi prin cateva zile...
eu, par examplu, m-am lecuit de aerisit frane cand am incercat prima oara si am rupt un aerisitor. De atunci le las ca se arisesc foarte bine si singure.
In cateva zile,insemna cam trei daca mergi cu masina prin oras intens, si mai multe daca mergi extraurban sau circuli mai rar... asta ca transform numarul de pedale in zile...
Ideea e ca dupa un numar (destul de mare) de pedale scapi de aer... deci asta e unitatea de masura, nu ziua...
eu zic ca frinele nu se aerisesc singure nici in 10 ani pentru ca nu este un circuit cu retur.daca schimbi o teava la frina spate de ex poti sa astepti tu cite zile vrei ca n-o sa ai frina pe roata aia in veci.