Pagina 1 din 4

Xantia suspensii

Scris: Joi 14-Iul-2005 16:24
de Cristi_p
Salut.
Am si eu o problema....am cumparat acum vreo doua saptamani o Xantia, (1994, cu motor de 2000). Acum cateva zile, stresat de tzacanitul super des, am fost sa-mi incarc sferele (la Ciocarlan). Ma rog, am sfarsit prin a schimba 4 din 7...:) . Le-am schimbat, si acu' masina merge mult mai nasol, in sensul ca tzopaie din toate articulatiile, iar cand pornesc se ridica prea repede.

Scris: Joi 14-Iul-2005 16:33
de nicum
Nu inteleg ce vrei sa spui prin "topaie": e foarte rigida sau foarte moale? Daca e moale e bine. Daca inainte ai avut dacie sau masina germana, te intelegem.
De ce ai schimbat niste sfere si nu le-ai incarcat?
Faptul ca masina se ridica foarte repede nu e rau. Vezi sa nu se ridice de spate cind pui frina!!!

re

Scris: Joi 14-Iul-2005 16:41
de Cristi_p
E prea rigida...si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana...ceea ce nu facea inainte. Aaa, iar dupa ce mi-a schimbat sferele de pe spate, cand a coborat-o de pe elevator, masina efectiv a CAZUT pe roti :)...eram in ea si am crezut ca s-a rupt ceva...da' pana la urma s-a ridicat.

Scris: Joi 14-Iul-2005 17:42
de paco
Aoleo, cum se mai lucreaza in service-urile noastre!
A sa-mi iau parasuta pentru masina. :lol:

Re: re

Scris: Joi 14-Iul-2005 22:03
de paga
Cristi_p scrie:si da, se ridica de spate ceva de speriat cand pun frana

fenomenul apare doar cand circuitul de frana nu a fost aerisit corect.
S-a umblat si la altceva in afara suspensiei?

Se pare ca ai modelul hydractiv daca ai atatea sfere. Daca electrovalvele nu mai functioneaza, suspensia ramane numai in modul sport. Asta nu inseamna ca trebuie sa topaie.

Inaltimea pe fiecare punte este reglata corect?
Esti sigur ca sferele le-au incarcat?
Cand ti-ai dat seama de proasta functionare? Ma gandesc ca nu ar fi putut sa lase sa plece masina din acel service in asemenea situatie.

Scris: Vin 15-Iul-2005 08:45
de nicum
E normal ca dupa ce dai o masina hidraulica pe elevator, sa se prabuseasca. Faptul ca se ridica de spate cind pui frina, inseamna ca ai aer in circuitul de frina de pe spate. Baietii aia din service ti-au aerisit frinele dupa ce au umblat la sfere? Probabil ca nu. Cel mai bine e sa faci aerisirea tuturor frinelor, pentru ca presupun ca ai umblat la toate sferele. Daca nu ai cunostinte/rabdare, poti incerca sa faci niste gimnastica cu masina (sus-jos) si ar trebui sa se imbunatateasca comportamentul. In principiu frinele se aerisesc singure intr-un numar de km (sute) sau zile (cam o saptamina). In orice caz, din ce spui tu acum, se pare ca masina ta nu mai frineaza deloc cu spatele, ceea ce nu e tocmai bine, mai ales in situatii de urgenta.
Daca ai modelul hydractive (are mod sport/confort), si masina e rigida, desi sferele se presupune ca sint incarcate corect, se poate presupune ca nu mai merg supapele care cupleaza sfera suplimentara. Cauzele pot fi electrice (supapele sint comandate prin impulsuri electrice) sau mecanice (supape infundate). In acest caz, un ulei de curatare te poate ajuta.
Nu ne-ai spus, cum s-a ajuns la concluzia ca anumite sfere trebuiesc schimbate.

Scris: Vin 15-Iul-2005 12:00
de khan
daca scoti dopul de incarcare si curge ulei, mai incerci sa o incarci? pe de alta parte, nu trebuiesc aerisite frinele cind schimbi sferele, ci doar daca intervi direct in circuitul de frinare, acesta fiind izolat de supape de restul circuitului (chiar doseurul de frina reprezinta o supapa atita vreme cind nu e apasat cind se face interventia). cit despre restul, e bizar sa fie mai moale inainte de schimbarea sferelor decit dupa, nu stiu ce se intelege prin "tzopaie din toate articulatiile". poate ca ai uitat sa o pui pe pozitia normal. din acelasi motiv poate lasa impresia ca se ridica spatele la frinare, daca e mai inalta (pe intermediar de ex.) pare mai instabila, pe linga faptul ca e rigida. mai fa o vizita acolo si expune problemele de care te-ai lovit

Scris: Vin 15-Iul-2005 12:28
de nicum
Daca pe la dopul de incarcare curge ulei, clar membrana e sparta si sfera trebuie inlocuita.

Scris: Vin 15-Iul-2005 16:16
de khan
aia ziceam si eu, asa iti dai seama cel mai simplu...

Scris: Sâm 16-Iul-2005 10:45
de Cristi_p
La concluzia ca trebuie incarcate sferele am ajuns dupa ce am citit pe forum...:) ca despre citroen nu stiu nimic.Ce e ciudat , e ca am schimbat sferele in doua etape: alea de pe fata si apoi alea de pe spate. Dupa ce le-am schimbat pe alea de pe fata, masina mergea mult mai bine. Dupa alea de pe spate - dezastru. Iar acum am constatat ca suspensia de pe fata dreapta e moarta total, adica nu se lasa absolut de loc. In plus, cand se ridica masina de pe loc, partea aia (fata dreapta) face figuri - se ridica, cade la loc, si pe urma se ridica de tot. Inapoi unde am facut-o nu ma mai duc, astept sa ma duc la o cunostinta, da' as fi vrut mai multe pareri.
Merci, si scuze pentru post-ul cam lung.

Scris: Sâm 16-Iul-2005 10:49
de Cristi_p
a, iar pozitia pe care sta masina e penultima (mai sus decat normal, am inteles) pentru ca daca o dau pe normal are garda prea jos, plus ca e imposibil de condus.

Scris: Sâm 16-Iul-2005 12:46
de Cristi_p
Si mai am o intrebare: Care e presiunea la care ar trebui incarcate sferele unei Xantia? Ma gandesc ca se comporta asa ca poate nu s-au respectat presiunile...sau tipurile de sfere.

Scris: Sâm 16-Iul-2005 13:02
de paxgallodacica
Salut tuturori

Pentru chestii tehnice, si daca stapaniti limba franceza, va recomand forumul Citroen in limba franceza. Acolo sunt multi de intrebari si de respunse. Sunt participanti care stie foarte bine detalii tehnice.

Daca nu stiiti limba franceza, cred ca e posibil sa scrie in limba engleza, dar sigur raspunsuri vor fi mai putin.

http://www.planete-citroen.com/forum/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=37

Scris: Sâm 16-Iul-2005 13:14
de khan
nu se lasa pentru ca e pe pozitia intermediara. doi la mina, daca vei merge cu masina pe pozitia intermediara nu numai ca va topai asa cum spui, dar vei strica si articulatiile. spui ca e imposibil de condus cind e pe normal, dar nu stiu ce sa inteleg din asta: e prea jos vreuna din punti, e prea moale... cum e? pentru ca e posibil sa ai un joc la tija de reglaj de la vreun corector sau pur si simplu sa fie prost reglat si atunci sa aiba vreunul din efectele de mai sus, inclusiv povestea cu se ridica, se lasa, si se ridica din nou dupa ce pornesti. cel mai bine ar fi sa te duci inapoi si sa spui toate astea, solutii se gasesc daca nu pornesti de la ideea ca cineva e pus pe furat neconditionat.

Scris: Sâm 16-Iul-2005 13:17
de Cristi_p
Pai si de unde'mi dau io seama ce fel de sfere am pe masina?:( Ar trebui sa scrie pe ele, sau ceva?