Salutare tuturor!
De curand sant si eu posesor de Xantia si am avut aceeasi problema cu bordul.
Cand am cumparat masina, nu mergea iluminarea ceasului de temperatura motor si jumatate din turometru.
Dar pe langa toate acestea, nu functiona nici o lumina din zona centrala a bordului (comenzi aeroterma, scrumiera, ceas electronic...).Totul era in bezna. Asta m-a speriat in prima faza, fiindca m-am gandit ca poate fi o problema mai grava pe instalatia electrica. Si ca sa fie tacamul complet, in seara in care am ajuns cu masina in Braila, s-a stins complet lumina de la turometru, o mare parte din vitezometru si acele indicatoare (noaptea nu puteam vedea nimic in bord...era bezna totala).
Dar au fost numai becuri arse....Am schimbat vre-o 15 becuri arse cred, dar acum totul e luminat.
Am citit ce s-a scris mai sus...Nu se poate ajunge la aparatele de bord, fara demontarea Airbag-ului, a volanului, a carcaselor coloanei de directie si a capacului pe care sant montate butoanele de pe bord.
Ce nu e prezentai in link-ul de mai sus, e faptul ca la carcasele coloanei de directie, mai exista un surub interior, pe partea dreapta, orientat cu capul in sus, ce poate fi desfiletat doar dupa ce se desfac celelalte doua suruburi si la care se ajunge abia dupa demontarea volanului si a carcasei superioare a coloanei de directie.
Cei care nu sant atenti, risca sa nu-l observe si sa forteze carcasele inutil (cum am patit eu

).
mai sant probleme cu becurile din interiorul comenzilor pt. aeroterma (2 buc). Sant de alt format (mai scurte) si nici nu merge extras bulbul de sticla din soclu (are terminalele sudate/sertizate pe tablitele soclului).
Aceste 2 becuri sant f. greu de schimbat (datorita pozitiei...in special cel de sus) si nu merg inlocuite decat cu unele identice.
Ce nu am inteles eu...De ce se ard atat de multe becuri la bordul de Xantia ??? Sa fie becuri de proasta calitate??? Sant Osram....
ATENTIE MARE CU AIRBAG-UL !!! Trebuie deconectata inainte de toate bateria, iar dupa ce se remanteaza totul, se conecteaza bateria, se deschide usa soferului si se pune contactul, dar FARA A STA IN FATZA VOLANULUI !!! (se actioneaza contactul din exteriorul masinii, fara a sta in fatza volanului)...Daca ceva e montat gresit, se poate declansa Airbagul, lucru ce ar putea avea consecinte urate pentru cel care executa operatia asta.
Daca totul e OK, la punerea contactului, trebuie sa se aprinda LED-ul din volan, aprox. 3 sec, dupa care trebuie sa clipeasca ocazional.
Daca LED-ul nu lumineaza, ceva nu e in ordine cu Airbag-ul si trebuie mers cu masina la un specialist.
Spor la treaba celor care vor sa se apuce de operatia asta!!!