Pagina 1 din 2

Inlocuire becuri la ceasurile de bord

Scris: Lun 25-Mai-2009 08:34
de hippo
Salut!

Imi puteti spune daca pentru ceasurilor de bord in vederea inlocuirii becurilor arse este musai sa dau jos volanul si airbag-ul? Intreb asta pentru ca am citit ca asa ar trebui procedat (vezi aici: http://www.schaalbouw.nl/citroen/blog051007.htm)
Sincer, eu nu cred ca am alta varianta, dar poate ca exista si o cale mai usoara. Orice sugestie este binevenita.
Multumesc!

Scris: Lun 25-Mai-2009 08:39
de hippo
Offf... graba asta... Corect: "...daca pentru demontarea..."

Scris: Joi 28-Mai-2009 17:01
de nutzu313
am avut si eu problema asta si a trebuit sa dau volanul jos. din pacate (sau din fericire) nu am airbag. nu stiu cum vafi la tine dar eu am avut o problema la remontat: a trebuit sa desfac ceasurile de mai multe ori deoarece cablul de kilometraj n-a intrat la locul lui din prima incercare.

Scris: Joi 28-Mai-2009 17:47
de hippo
Nutzu, m-am lasat pagubas :lol: . Am reusit sa ajung la ultimele suruburi (3 la numar *unu sus si 2 jos*), dar n-am reusit sa extrag panoul cu ceasurile de bord. Totul fara sa demontez volanul si airbag-ul. M-am limitat sa dau cu spray contact mufele care se conectau pe panou. Am ales aceasta varianta pentru ca de cand am postat intrebarea, becurile care nu se aprindeau (partea stanga, adica la temperatura apei si jumatate din vitezometru) s-au aprins. Dupa "tratamentul cu spray contact, nu mai am probleme decat cu becul/becurile care ilumineaza cadranul cu temperatura apei si martorul de faza. La temperatura apei vine suficienta lumina de la vitezometru. Vazand ca totul este relativ ok, am lasat asa. De inlocuit ar fi de inlocuit becul care ilumineaza cadranul pt temperatura apei si becul/martorul pt faza scurta (eventual cel de pozitie).

Scris: Lun 14-Sep-2009 18:50
de THUNDER77
Si in manual am vazut aceeasi faza...demontarea volanului....si eu care vroiam sa pun leduri...dar o sa incerc si eu zilele astea si daca reusesc va spun cum :D

Scris: Lun 14-Sep-2009 19:46
de hippo
Scuze... am uitat sa va spun ca eu am rezolvat problema la scurt timp dupa ce am postat... No, ce sa faci... asa se intampla cand imbatranesti :) @THUNDER77, daca ai reusit sa demontezi totul si sa ai acces la ultimele 3 suruburi (2 sus si 1 jos), totul este simplu. Trebuie doar sa bagi surubelnita sub plasticul in care se infileteaza surubul din partea de sus. Apoi ceasurile de bord vor iesi f usor.

Scris: Dum 25-Oct-2009 13:37
de dan1972
Salutare tuturor!
De curand sant si eu posesor de Xantia si am avut aceeasi problema cu bordul.
Cand am cumparat masina, nu mergea iluminarea ceasului de temperatura motor si jumatate din turometru.
Dar pe langa toate acestea, nu functiona nici o lumina din zona centrala a bordului (comenzi aeroterma, scrumiera, ceas electronic...).Totul era in bezna. Asta m-a speriat in prima faza, fiindca m-am gandit ca poate fi o problema mai grava pe instalatia electrica. Si ca sa fie tacamul complet, in seara in care am ajuns cu masina in Braila, s-a stins complet lumina de la turometru, o mare parte din vitezometru si acele indicatoare (noaptea nu puteam vedea nimic in bord...era bezna totala).
Dar au fost numai becuri arse....Am schimbat vre-o 15 becuri arse cred, dar acum totul e luminat.
Am citit ce s-a scris mai sus...Nu se poate ajunge la aparatele de bord, fara demontarea Airbag-ului, a volanului, a carcaselor coloanei de directie si a capacului pe care sant montate butoanele de pe bord.
Ce nu e prezentai in link-ul de mai sus, e faptul ca la carcasele coloanei de directie, mai exista un surub interior, pe partea dreapta, orientat cu capul in sus, ce poate fi desfiletat doar dupa ce se desfac celelalte doua suruburi si la care se ajunge abia dupa demontarea volanului si a carcasei superioare a coloanei de directie.
Cei care nu sant atenti, risca sa nu-l observe si sa forteze carcasele inutil (cum am patit eu :D ).
mai sant probleme cu becurile din interiorul comenzilor pt. aeroterma (2 buc). Sant de alt format (mai scurte) si nici nu merge extras bulbul de sticla din soclu (are terminalele sudate/sertizate pe tablitele soclului).
Aceste 2 becuri sant f. greu de schimbat (datorita pozitiei...in special cel de sus) si nu merg inlocuite decat cu unele identice.
Ce nu am inteles eu...De ce se ard atat de multe becuri la bordul de Xantia ??? Sa fie becuri de proasta calitate??? Sant Osram....

ATENTIE MARE CU AIRBAG-UL !!! Trebuie deconectata inainte de toate bateria, iar dupa ce se remanteaza totul, se conecteaza bateria, se deschide usa soferului si se pune contactul, dar FARA A STA IN FATZA VOLANULUI !!! (se actioneaza contactul din exteriorul masinii, fara a sta in fatza volanului)...Daca ceva e montat gresit, se poate declansa Airbagul, lucru ce ar putea avea consecinte urate pentru cel care executa operatia asta.
Daca totul e OK, la punerea contactului, trebuie sa se aprinda LED-ul din volan, aprox. 3 sec, dupa care trebuie sa clipeasca ocazional.
Daca LED-ul nu lumineaza, ceva nu e in ordine cu Airbag-ul si trebuie mers cu masina la un specialist.
Spor la treaba celor care vor sa se apuce de operatia asta!!!

Scris: Mar 10-Noi-2009 00:11
de teocr
seara buna!
si eu am becurile de la martorii de pozitie si faza scurta care sunt arse. nu e mare lucru dar cand ciripelele pasaresc nu ai ce face. trebuie doar sa-mi fac putin de curaj sa demontez tot ce e pe acolo. am tot cautat si eu pe ici pe colo si se pare ca nu se poate altfel. inainte am avut o fabie si am lucrat la skoda. la masinile din grupul vw nu trebuie sa demontezi nimic pt a da jos ceasurile de bord si deci ma gandeam ca trebuie sa existe si o metoda mai simpla. se pare ca nu...

Scris: Mar 10-Noi-2009 09:00
de retro
teocr scrie:am becurile de la martorii de pozitie si faza scurta care sunt arse.

Nu cauta martorul pentru becurile de pozitie pt. ca nu exista.

Scris: Mar 10-Noi-2009 13:33
de dan1972
Retro - Nu stiu ce masina are colegul teocr (daca e Xantia 1 sau 2) dar la X1 exista becuri-martor si pt. pozitie si pt. faza scurta si pt. faza lunga. Sant 3 martori in partea dreapta a aparatelor de bord, jos, langa ceasul de combustibil. Nici eu nu am stiut de ei, pana nu am demontat bordul si am schimbat becurile arse.
Nu stiu cum e la X2, dar X1 are sigur acesti martori. Stiu ca X2 are bordul diferit (vitezometrul in stanga in loc de dreapta...afisaj cu cristale lichide pt. Km si indicator service...etc).

Scris: Mar 10-Noi-2009 13:51
de retro
dan1972 scrie:Retro - Nu stiu ce masina are colegul teocr (daca e Xantia 1 sau 2)


In semnatura apare 2.0 HDi. Motorizarea asta apare in '99 => X2

Scris: Mar 10-Noi-2009 14:45
de dan1972
Retro - Da. Am vazut, dar chiar nu stiu intre ce ani s-a montat motorul asta pe Xantia. Stii doar ca nu ma intereseaza Diesel-ul sub nici o forma... :D
Am presupus ca daca omul spune ca nu merge (nu se aprinde) exista....M-am gandit ca e X1, nestiind ca 2,0 HDI, nu e decat pe X2.
X2 chiar nu are martor de pozitii in bord ??? Ciudat! De fapt, daca stau bine si ma gandesc nu e foarte util, fiindca oricum se aprind aparatele de bord. :D.

Scris: Mie 11-Noi-2009 18:41
de ady_grassu
se pot pune becuri de iluminare de alta culoare decat cele originale(verzi)?

Scris: Mie 11-Noi-2009 22:12
de khan
becurile sint incolore, masca impregnata in placa bordului e de culoare verde

Scris: Joi 12-Noi-2009 19:13
de hippo
Nu vreau sa intru in polemici pentru ca nu sunt avizat, dar la Xantia mea (cea din semnatura) nu exista martor pentru pozitii. Spun asta pt ca am desfacut cu ceva timp in urma ceasurile de bord pentru a inlocui becurile arse. Nu era niciun bec martor pt pozitii, ci doar pt. scurta, lunga, faruri de ceata si stopuri de ceata (legat de sistemul de iluminare).