Pagina 1 din 1

Incalzire auxiliara automata pt. HDi

Scris: Sâm 12-Dec-2009 16:59
de cirki
Poate sa ma ajute cineva cu o schema pt incalzire auxiliara automata ?

Scris: Vin 22-Ian-2010 19:58
de cirki

Scris: Vin 22-Ian-2010 20:01
de cirki
Fabricantul si modelul:
Eberspächer HYDRONIC D3W-Z (utilizat si in T4, Omega, Galaxy,etc)

Încãlzitor suplimentar

Scris: Lun 25-Ian-2010 13:42
de 316
Ceea ce ai gĂŁsit tu este modificarea pe care o poĂži face pentru a programa de exemplu de seara pornirea ĂŽncĂŁlzitorului a doua zi la o orĂŁ aleasĂŁ de tine.
Schema folositĂŁ pe Xantia Activa HDI este mult mai simplĂŁ: conectorul cu care se leagĂŁ ĂŽncĂŁlzitorul ĂŽn instalaĂžia electricĂŁ a maÂşinii are 4 pini:
1. +12V
2. -12V
3. Test
4. ComandĂŁ pornire
Pe primii doi pini vei gĂŁsi conductori liĂžaĂži cu secĂžiune de 2,5mm² evident pentru a suplini curentul de pornire mai mare, ceilalĂži doi fiind de 0,75mm². Firul de test este galben, ĂŽntre conector Âşi cel de-al doilea soclu de releu, de la stg. maÂşinii spre dr., ĂŽn cutia de relee din compartimentul motor; soclul respectiv este gol iar firul ĂŽn cauzĂŁ se aflĂŁ ĂŽntr-unul din papucii din mijloc.
Schema funcÞioneazã dupã cum urmeazã: dupã ce motorul porneºte, ECU trimite imediat +12V (ºi nu -12V cum se vede În materialul pe care l-ai gãsit tu) indiferent de temperatura ambiantã :!: ; Înainte de a ajunge În pinul 4 al conectorului, pe firul respectiv se aflã Înseriat un termocontact, fixat pe o traversã din faÞa roÞii din faÞã stg., În apropierea Încãlzitorului; termocontactul este tarat la +5°C (κi va Închide contactul la temperaturi mai mici de +5°C); mai departe, tensiunea de comandã e preluatã de calculatorul Încãlzitorului care supravegheazã funcÞionarea lui urmãrind permanent temperatura apei din circuitul de rãcire/Încãlzire al maºinii. Schema gãsitã de tine implicã printre altele un releu special (2.15.8) care suplineºte modulul de comandã al ventilatorului de habitaclu atunci când motorul este oprit (divizor de tensiune care stabileºte turaÞia ventilatorului În cauzã).

Scris: Lun 25-Ian-2010 18:26
de cirki
Salut!
Mersi pt descriere. Intretimp am mai gasit si o schema pt HDi. ECU - pune releul de comanda la masa ca cealalta parte a releului e pe +12.
Imagine

Am masurat is asa functioneaza si la mine cum e pe schema.
Saptamana viitoare il dau jos sa-l pornesc pe masa.

De termocontact nu am stiut, eu am crezut ca ECU se uita la temperatura.

Mersi mult!

Scris: Lun 25-Ian-2010 19:00
de cirki
Pot sa faci o poza la relee ? La al meu au fost taiate cateva fire de catre fostul proprietar.

Imagine

Soclul albastru pt. ce e ? Nu am acolo releu.

Scris: Joi 28-Ian-2010 21:11
de 316
Nu-þi trebuie nicio pozã. Acelaºi lucru vei vedea ºi pe maºina mea. Firele au fost tãiate în fabricã nu de fostul proprietar! Adicã atunci când s-a hotãrât modificarea (simplificarea) schemei. În soclul de care vorbeºti trebuia sã fie releul 1148 din schema pe care ai postat-o anterior. Nu se mai foloseºte. În schimb, ai douã perechi de fire conectate ºi izolate cu varnish transparent mai gros, care se vãd ºi în foto:
1-comanda de la ECU + o bornĂŁ a termocontactului;
2-cea de-a doua bornĂŁ a termocontactului + firul care pleacĂŁ ĂŽn conectorul ĂŽncĂŁlzitorului, pinul 4.
Cum spuneam, termocontactul este ĂŽnseriat ĂŽntre ECU Âşi borna de comandĂŁ a ĂŽncĂŁlzitorului, constituind permisie de pornire a acestuia! :razz:
Singura problemã la care Încã nu am rãspuns este faptul cã În schemã comanda datã de ECU cãtre acel releu se face cu -12V iar eu am urmãrit firul de la punctul 1- de mai sus ºi am constatat cã se duce din cutia releelor prin traseu de fire pe la baza radiatoarelor În semiaripa dreapta, pe care o strãbate printr-o presetupã etanºã cu alte peste 30 de fire. De aici nu ºtiu unde se mai duce. Dar: ori existã În zona cutiei ECU acel releu inversor, ori s-a modificat ECU care oferã acum +12V pt. comanda Încãlzitorului. Dacã ai posibilitatea sã cauÞi mai departe de unde am rãmas eu ºi existã acel releu, te rog posteazã.
În orice caz, nu acest lucru este important. Dacã pe firul respectiv (cred cã este maro) vine +12V când motorul este pornit ºi încãlzitorul nu porneºte, defect este ori termocontactul, ori încãlzitorul. :!:

Scris: Mar 02-Feb-2010 12:50
de cirki
Salut!
Eu am releu in soclul verde (la care sunt taiate firele verde si roz) si este comandat de catre ECU cu -12V dupa pornirea motorului.
Modificarea poate sa fie de catre fostul proprietar pt a modifica din incalzire auxiliara sa fie incalzire stationara. (scos din masina ulterior)

Oricum vom stii mai mult cand o sa dau jos incalzitorul.

Daca incalzitorul porneste pe masa sau se poate repara usor voi face rost de o pompa de apa si de un ceas programator si refac cablajul pe partea acela sa am incalzire stationara.