Xantia - nu se opreste AC-ul

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Xantia - nu se opreste AC-ul

Mesajde mbc » Dum 18-Apr-2010 21:42

Masina este o Xantia Break HDI de 110 cp cu aer conditionat din 2000 sau 2001 si am o problema cu ea. Daca aveti vreo idee cum se poate rezolva, va sunt recunoscator.
In mod normal, pentru pornirea ac-ului se apsa un buton dedicat. Problema este ca ac-ul functioneaza permanent chiar si cu butonul pe pozitia de oprit. Singura situatie in care se opreste cu adevarat compresorul de ac este in cazul in care pun pe zero turatia ventilatorului care baga aerul in interior.
Butoanele de ac sunt in stilul celor din poza (masina din poza este din 94, dar este la fel).
http://grumlt.citrina.lt/autos/Xantia/X ... _dash1.jpg

Merci
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 19-Apr-2010 12:23

scoate mufa de la presostat, daca face la fel problema e in instalatie. daca se opreste, cel mai probabil e presostatul pe care il poti verifica usor inlocuindu-l cu unul care stii ca merge. nu afecteaza presiunea din instalatie, presostatul are un ventil sub el si nu iese presiunea cind demontezi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 19-Apr-2010 12:48

daca te rog, imi spui unde gasesc acel preostat (o poza ar fi super)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Lun 19-Apr-2010 14:37

pe partea dreapta a masinii, langa radiator, e un cilindru montat vertical. are un "ochi" pe la care se vede refrigerantul atunci cand merge AC-ul. Am incercuit presostatul in poza de mai jos:

Imagine

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 19-Apr-2010 15:23

singura diferenta intre mufa presostatului conectata si mufa neconectata este ca atunci cand nu este conectata nu da aer rece chiar daca butonul de ac este apasat.

Ce pare a fi problema aici, dupa ce am analizat iarasi toate situatiile este ca atunci cand presostatul este conectat (normal) iar ac-ul este oprit, daca dau drumul ventilatorului de interior se pornesc ventilatoarele de la radiatorul motorului. Este normal? Se pare ca la atat s-a redus totul, asta pentru ca nu raceste aerul, ci doar baga de afara. dupa ce apas butonul de ac, baga aer rece. Mentionez ca nu exista nici o variatie de turatie a motorului si masina se simte la fel in absolut toate situatiile ca si accelerare.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 19-Apr-2010 18:47

ia vezi daca sub farul din stanga gasesti un modul electronic pe care scrie BITRON; ala se ocupa cu ventilatoarele de la radiatoare...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 19-Apr-2010 18:50

l-oi gasi. ce sa fac cu el?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 19-Apr-2010 20:28

incearca cu altul, sint si pe XM, 405...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 19-Apr-2010 20:33

sa inteleg ca poate fi problema doar cu modulul respectiv si sa nu aiba nici o legatura cu ac-ul?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 19-Apr-2010 21:24

da... eu prima data ti-am spus sa scoti butonul sa vezi cum se comporta, dar daca scoti butonul face la fel ca si cum ai scoate mufa de la presostat. cum am elucidat ca acolo nu are nimic, mi-am adus aminte de modulul acela bitron. daca ai de unde sa iei altul sa probezi, ar fi perfect. daca nu gasesti aproape de tine, am eu...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 19-Apr-2010 22:01

pai io ti-am zis ca nu iese. daca ti-am zis ca nu iese, nu iese si gata. iti dai seama ca nu am xantii aliniate aici ca sa iau un presostat, deci probabil ca o sa imi trimiti unul. Vb

Merci Khan, merci tuturor pentru raspunsuri.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 19-Apr-2010 23:02

pana una alta cauta sub farul din stanga si vezi ce gasesti acolo; poti incerca in prima faza o curatire la mufa, poate ii trece; maine iti atasez si eu o poza cu el, sa vezi ce trebuie sa cauti.
later edit: mi se pare ca trebuie sa dai farul jos ca sa ajungi la el, dar nu mai retin sigur...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 20-Apr-2010 07:53

macar daca tot dau jos farul o sa il reglez mai bine cand il pun sus inapoi ca bate foarte aiurea
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Mar 20-Apr-2010 08:19

mbc scrie:Ce pare a fi problema aici, dupa ce am analizat iarasi toate situatiile este ca atunci cand presostatul este conectat (normal) iar ac-ul este oprit, daca dau drumul ventilatorului de interior se pornesc ventilatoarele de la radiatorul motorului. Este normal?


Nu e normal. Daca motorul este rece, la pornirea ventilatiei pt interior nu trebuie sa porneasca si ventilatoarele de la radiator. Astea pornesc doar la apasarea butonului de AC.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Mesajde sandor mihai » Mar 20-Apr-2010 08:58

s-ar putea sa fie "calculatorul" care controleaza tot.ala cu mufa aia pe 2 rinduri cu vreo 20 de pini.am patit cu unul care nu mai dadea comanda la motorul pas cu pas care deschide caldura.am constatat ca in loc de 12 v pe un fir galben primea doar 5.(asta dupa ce am masurat la alte masini). i-am dat 12 v pe acel fir,totul a devenit ok,mai putin faptul ca nu se mai oprea ac,asa ca i-am scos mufa de la compresor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!


Înapoi la “Electrica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh