Pagina 1 din 4

Xantia - nu se opreste AC-ul

Scris: Dum 18-Apr-2010 21:42
de mbc
Masina este o Xantia Break HDI de 110 cp cu aer conditionat din 2000 sau 2001 si am o problema cu ea. Daca aveti vreo idee cum se poate rezolva, va sunt recunoscator.
In mod normal, pentru pornirea ac-ului se apsa un buton dedicat. Problema este ca ac-ul functioneaza permanent chiar si cu butonul pe pozitia de oprit. Singura situatie in care se opreste cu adevarat compresorul de ac este in cazul in care pun pe zero turatia ventilatorului care baga aerul in interior.
Butoanele de ac sunt in stilul celor din poza (masina din poza este din 94, dar este la fel).
http://grumlt.citrina.lt/autos/Xantia/X ... _dash1.jpg

Merci

Scris: Lun 19-Apr-2010 12:23
de khan
scoate mufa de la presostat, daca face la fel problema e in instalatie. daca se opreste, cel mai probabil e presostatul pe care il poti verifica usor inlocuindu-l cu unul care stii ca merge. nu afecteaza presiunea din instalatie, presostatul are un ventil sub el si nu iese presiunea cind demontezi

Scris: Lun 19-Apr-2010 12:48
de mbc
daca te rog, imi spui unde gasesc acel preostat (o poza ar fi super)

Scris: Lun 19-Apr-2010 14:37
de retro
pe partea dreapta a masinii, langa radiator, e un cilindru montat vertical. are un "ochi" pe la care se vede refrigerantul atunci cand merge AC-ul. Am incercuit presostatul in poza de mai jos:

Imagine

Scris: Lun 19-Apr-2010 15:23
de mbc
singura diferenta intre mufa presostatului conectata si mufa neconectata este ca atunci cand nu este conectata nu da aer rece chiar daca butonul de ac este apasat.

Ce pare a fi problema aici, dupa ce am analizat iarasi toate situatiile este ca atunci cand presostatul este conectat (normal) iar ac-ul este oprit, daca dau drumul ventilatorului de interior se pornesc ventilatoarele de la radiatorul motorului. Este normal? Se pare ca la atat s-a redus totul, asta pentru ca nu raceste aerul, ci doar baga de afara. dupa ce apas butonul de ac, baga aer rece. Mentionez ca nu exista nici o variatie de turatie a motorului si masina se simte la fel in absolut toate situatiile ca si accelerare.

Scris: Lun 19-Apr-2010 18:47
de dj01fad
ia vezi daca sub farul din stanga gasesti un modul electronic pe care scrie BITRON; ala se ocupa cu ventilatoarele de la radiatoare...

Scris: Lun 19-Apr-2010 18:50
de mbc
l-oi gasi. ce sa fac cu el?

Scris: Lun 19-Apr-2010 20:28
de khan
incearca cu altul, sint si pe XM, 405...

Scris: Lun 19-Apr-2010 20:33
de mbc
sa inteleg ca poate fi problema doar cu modulul respectiv si sa nu aiba nici o legatura cu ac-ul?

Scris: Lun 19-Apr-2010 21:24
de dj01fad
da... eu prima data ti-am spus sa scoti butonul sa vezi cum se comporta, dar daca scoti butonul face la fel ca si cum ai scoate mufa de la presostat. cum am elucidat ca acolo nu are nimic, mi-am adus aminte de modulul acela bitron. daca ai de unde sa iei altul sa probezi, ar fi perfect. daca nu gasesti aproape de tine, am eu...

Scris: Lun 19-Apr-2010 22:01
de mbc
pai io ti-am zis ca nu iese. daca ti-am zis ca nu iese, nu iese si gata. iti dai seama ca nu am xantii aliniate aici ca sa iau un presostat, deci probabil ca o sa imi trimiti unul. Vb

Merci Khan, merci tuturor pentru raspunsuri.

Scris: Lun 19-Apr-2010 23:02
de dj01fad
pana una alta cauta sub farul din stanga si vezi ce gasesti acolo; poti incerca in prima faza o curatire la mufa, poate ii trece; maine iti atasez si eu o poza cu el, sa vezi ce trebuie sa cauti.
later edit: mi se pare ca trebuie sa dai farul jos ca sa ajungi la el, dar nu mai retin sigur...

Scris: Mar 20-Apr-2010 07:53
de mbc
macar daca tot dau jos farul o sa il reglez mai bine cand il pun sus inapoi ca bate foarte aiurea

Scris: Mar 20-Apr-2010 08:19
de retro
mbc scrie:Ce pare a fi problema aici, dupa ce am analizat iarasi toate situatiile este ca atunci cand presostatul este conectat (normal) iar ac-ul este oprit, daca dau drumul ventilatorului de interior se pornesc ventilatoarele de la radiatorul motorului. Este normal?


Nu e normal. Daca motorul este rece, la pornirea ventilatiei pt interior nu trebuie sa porneasca si ventilatoarele de la radiator. Astea pornesc doar la apasarea butonului de AC.

Scris: Mar 20-Apr-2010 08:58
de sandor mihai
s-ar putea sa fie "calculatorul" care controleaza tot.ala cu mufa aia pe 2 rinduri cu vreo 20 de pini.am patit cu unul care nu mai dadea comanda la motorul pas cu pas care deschide caldura.am constatat ca in loc de 12 v pe un fir galben primea doar 5.(asta dupa ce am masurat la alte masini). i-am dat 12 v pe acel fir,totul a devenit ok,mai putin faptul ca nu se mai oprea ac,asa ca i-am scos mufa de la compresor.