Pagina 1 din 1
Problema citroen xantia.
Scris: Mar 31-Aug-2010 17:31
de Sandu xantia
Buna ziua
Am si eu doua probleme la masina mea o xantia din 96 1.9td
Are 2 probleme: Turometrul nu functioneaza , si dupa pornire ramane curent pe bujiile incandescente in jur de 30de secunde, dupa care releul decupleaza.
E normal sa se intample asa? s-au in momentul porniri releul trebuie sa decupleze , si din aceasta cauza imi arde bujiile des.
Scris: Mar 31-Aug-2010 20:33
de VALY giurgiu
Omu schimba releu cat mai repede pana nu-ti afecteaza si alceva pe la instalatie,normal ca-ti arde bujiile intruna pt ca functioneaza incorect.Bafta
Scris: Mar 31-Aug-2010 20:41
de dj01fad
trebuie sa decupleze bujiile, cred ca ai releul zapacit;
daca nu merge turometrul, posibil sa ai senzorul de pe volanta zapacit.
Scris: Mar 31-Aug-2010 20:51
de khan
nu e complet anormal sa mearga si dupa ce porneste motorul, dar parca e cam mult 30 de sec
Scris: Mar 31-Aug-2010 21:05
de sandor mihai
cel putin la xm ii spune "Relais de pre-post-chauffage". asta inseamna ca si dupa pornirea motorului mai functioneaza o perioada in functie de temperatura de afara.nu stiu cum e la xantia ta ,dar la bx exista un fir care vine de la excitatia electromotorului,iar in momentul in care electromotorul e actionat,releul decupleaza.
cu toate acestea, nu cred ca e normal sa-ti arda bujiile pentru ca sunt destul de rezistente,iar dupa pornirea motorului pe ele pulverizeaza injectorul motorina,ceea ce le raceste putin.vezi ca nu cumva cele 30 de secunde sa fie cumva mult mai multe.
Scris: Mar 31-Aug-2010 22:36
de dj01fad
si la xantia stiam ca se decupleaza cand ii dai la demaror... de aia ziceam ca trebuie sa se opreasca. poate o fi fost ceva in neregula la cea pe care am studiat eu?
Scris: Mie 01-Sep-2010 12:19
de Sandu xantia
Poate am exagerat eu 30 de secunde , dar 15secunde dupa ce e pornit motorul mai functioneaza , dupa 15secunde merge normal motorul , pana atuncea parca imi suge curent.
Scris: Mie 01-Sep-2010 13:40
de cristi_s
Poate problema e incarcare insuficienta, si de aia ai probleme la pornire.

Ai putea masura tensiunea pe bornele bateriei dupa ce porneste motorul, ca sa vezi daca e vreo diferenta intre perioada cu bujiile pornite si dupa ce decupleaza releul.

Scris: Joi 02-Sep-2010 09:42
de cit_a
Daca ai baterie buna nu trebuie sa simnti consum atat timp cat bujiile sunt cuplate de releu , vezi sa nu ai o bujie in scurt sau cu o rezistenta foarte mica ceea ce duce la un consum exagerat.
Scris: Joi 02-Sep-2010 20:15
de khan
daca sint 15 sec e normal, problema e in alta parte
Scris: Joi 04-Aug-2011 07:46
de majestiqe
da , este chiar indicat sa mearga , mai ales la masinile care nu incalzesc motorina din filtre . daca bjiile sar stinge dupa ce morneste motorul , ar scaoate fum si ar mirosi a motorina nearsa .
mie la hyundai galloper imi stau anclasate dupa ce pornesc motorul vreo 60de secunde , dar scade treptat temperatura pana nu mai sunt portocalii in varf , si chestia asta se intampla in bujii , le creste rezistenta.
deci stai fara frica in legatura cu bujiile . eu am bosch si merg asa de 2 ani juma .