Pagina 1 din 2

Uneori nu mai porneste

Scris: Dum 03-Apr-2011 23:35
de mist3rm
Buna ziua. Sa va spun cum sta treaba. Weekend-ul asta am facut un drum mai lung si la intoarcere am venit putin mai tare. Mai intai mi s-a aprins martorul de motor, si avand pus gaz pe masina, am zis ca e sonda lambda, ca mi se mai aprinde cateodata. In mers, opresc motorul si zic sa ii dau cheie din nou ca sa se stinga becul, cand surpriza, motorul nu mai vrea sa porneasca, ce-i drept urcam un delusor cam cu 100-110, deci motorul e posibil sa se fi infierbantat oleaca, insa eu am pus o termocupla (cred ca aa se cheama) ce porneste electroventilatorul( piesa ce vine insurabata in radiator) care deschide la 78-83 de grade, asa ca apa mea nu arata niciodata mai mult de 80 si ceva de grade. Invartea tot, parea ok dar nu mai vroia sa porneasca. Trag dreapta stau in jur de 5 min, ii dau cheie si porneste la sfert. Imi continui drumul, o mai opresc, o pornesc, totul perfect. Ies dupa aia prin oras sa dau o tura, opesc motorul la un chiosc sa iau o cafea, incerc sa o pornesc si nimic, invartea iar in gol, insa de data asta nu o mai incalzisem, mersesem maxim 15 km in care am schimbat cam in maxim 2800 ture. La fel. stau oleaca si porneste din nou la sfert. Ce are? De ce face asa? am impresia ca face asta cand se infierbanta..

Scris: Lun 04-Apr-2011 00:27
de bebe944
Simptome de bobina , parerea mea.Martorul era de la lambda sigur.

Scris: Lun 04-Apr-2011 00:37
de mist3rm
Bobina...Si cum as putea sa o verific??? am sa merg maine oleaca mai suparat cu ea poate se infierbanta si apare acel simptom din nou. Ar trebui ca daca scot o fisa, atunci cand dau la automat ea sa nu dea scanteie, corect? Aaaaa.....
bobina are acele 4 picioruse de plastic peste care vine izolatia de la fise. Ei, unul din acele picioruse are o mic aparte rupta, insa nu curenteaza pe acolo, pt ca fisa vine cu acea protectie peste. Daca este important mai spun si ca masina in rest merge ok, nu da rateuri, ba chiar o pornesc extrem de lejer direct pe gaz.

Scris: Lun 04-Apr-2011 09:33
de dj01fad
tu mergi pe gaz... cand o opresti, si vrei sa o pornesti repede, din cauza acumularii de gaz din admisie este putin innecata. incearca sa o pornesti cu pedala putin calcata, s-ar putea sa ai surprize si sa o ia imediat. nu are nimic masina, si mie imi facea la fel xm-ul pe gaz.

Scris: Lun 04-Apr-2011 09:35
de bebe944
Daca e bobina o gasesti incinsa cand nu mai porneste , o lasi jumatate de ora sa se raceasca si da iar scanteie.

Scris: Lun 04-Apr-2011 11:19
de mist3rm
@djo1fad: Ai dreptate, doar ca eu asa o pornesc tot timpul pentru ca eu i-am scos mufa de la iac si este blocat intr-o anumita pozitie. Eu, dimineata, cu motorul rece, chiar si cand era gerafara, o porneam direct pe gaz tot prin aceeasi metoda si nu trebuia sa invarta motorul mai mult de maxim 5 secunde.
@bebe944: Ma duc sa o "forjez" putin si sa ii vad simptomele. Cam 5 min max a trebuit sa o las eu.

Scris: Lun 04-Apr-2011 23:19
de mist3rm
Am reusit sa o fac din nou sa nu mai porneasca. Asta se intampla dupa ce se incalzeste motorul mai tare, daca merg putin mai nervos se pare. Interesant este faptul ca nu s eopreste motorul in mers. Bebe944 ai avut dreptate. Se pare ce e bobina, pentru ca am scos o fisa de curiozitate si cand dadeam la automat nu mai dadea scanteie. Dupa ce am lasat-o 3 min sa se odihneasca s-a revenit.

Scris: Mar 05-Apr-2011 09:43
de dj01fad
poate sa fie si senzorul de pe volanta sa stii... nu zic, am tot schimbat bobine la destui, dar nu tot timpul a fost de la ea problema. verifica in primul rand sa nu fie oxidata mufa de la senzor. senzorul se gaseste pe cutia de viteze, in partea de sus, aproape de motor, si are o mufa cu 3 pini.

Scris: Mie 06-Apr-2011 09:30
de mist3rm
Scuze ca poluez topicul insa nu cred ca mai are rost sa deschid inca unul pentru doar atat: aveti vreo idee de ce nu mai merg luminile la marsarier? Este vreo siguranta pusa numai pt acele lumini, unde este comutatorul? Am verificat becurile si mergeau, si am incercat si cu becuri noi. Ms

Back to topic: Nu am reusit inca sa verific mufa la senzor din cauza ploii. Revin dupa ce o fac.

Scris: Mie 06-Apr-2011 23:28
de bebe944
ori e mufa iesita , ori a decedat contactul de marsarier , ori se arde siguranta de la vreun scurt...de obicei iese mufa si cade pe espament si da in scurt de arde siguranta...vezi si tu

Scris: Joi 07-Apr-2011 16:15
de mist3rm
In ceea ce priveste problema cu nepornitul, inca nu am apucat sa verific senzorul de pe volanta, iar in ceea ce priveste problema cu mersul inapoi, bebe994 ai nimerit, am pus firele in scurt de la mufa de contactul de marsarier de pe cutia de viteze( nu stiam sa fac asa ceva noroc de dj01fad) si mi s-au aprins lampile de marsarier. Am sa inlocuiesc acel contact, sper sa nu dau banii pe el degeaba si sa fie ceva mai grav:D.

Scris: Joi 07-Apr-2011 16:22
de dj01fad
nu are ce sa fie mai grav...
ti-am zis, daca mai am eu sonda demontata ti-o trimit.
vezi ca maine iti va ajunge si pompa de benzol... ti-am trimis-o completa cu tot cu litrometru ca sa nu te chinui sa o montezi. vezi, dupa ce o pui sa nu mai umblii fara benzina in rezervor, si ar fi bine sa pui un releu pe ea, in asa fel incat daca mergi pe gaz sa fie oprita pompa.

Scris: Joi 07-Apr-2011 22:42
de mist3rm
Mersi dj01fad. Am grija acuma, la mine litrometrul avea pe acele linii, acele contacte care arata nivelul mizerie si nu mai indica corect, dar daca tot mi-ai pus tu si litrometru acuma nu o sa mai fie problema. De fapt spun minciuni :)), tot o sa mai am o problema: mufa, dupa cum am zis nu mai stiu sa pun firele inapoi, poate ma ajuta cineva cu ordinea pe culori, sau cu o poza cum vin firele pe mufa, da cred ca am mai spus asta si in alt topic. Legat de releu, ne prea am idee ce releu, si cum trebuie montat:D

Scris: Vin 08-Apr-2011 16:52
de bebe944
Mergi la un electrician pt releu daca nu te pricepi si ai spui sa puna un releu pe alimentarea pompei care sa o decupleze cand cuplezi gazul....pt a nu se mai arde de functionare in gol, sau sa nu se uzeze degeaba , daca tot mergi pe gaz. :wink:

Scris: Dum 01-Mai-2011 19:48
de mist3rm
Mdddaaaa. Dupa ce ca m-a tradat electroventilatorul, problema cu nepornitul se agraveaza. Mai nou, daca se infierbanta nici macar nu mai vrea sa invarta, ii dau cheie, se stinge becul de la baterie si cam atat, nici urma sa invarta sau ceva. I-ammai cumparat si un iac nou intre timp ca sa fiu sigur ca totul este in regula la ea si cu toate astea si la relanti mai face figuri am mers mai tot drumul pe benzina cu mmotorul turat, injectoarele sunt curate. Am schimbat piese de mai multi bani de cat am dat pe ea, dar nu cedez, noroc ca am nervii tari. am schimbat senzor clapeta acc, map, iac fise, bujii, astea toate noi, pompa de benzina SH, daca ii mai cumpar si bobina si ii schimb calculatorul i-am pus cam tot ce tine de aprindere nou. Bunica stie ce are....