Lipsa curent pompa de injectie si pompa rezervor Xantia HDI

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

GeorgeTudose
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
Localitate: Bucuresti

Lipsa curent pompa de injectie si pompa rezervor Xantia HDI

Mesajde GeorgeTudose » Mie 23-Noi-2011 13:44

Salut!
Am o mare problema cu Xantia mea 2.0 HDI an 2000, 80kw/109 CP. Nu stiu cum reusesc dar cand am probleme cu ea sunt numai probleme ciudate...
Problema mare e ca sunt in Germania si trebuie aici sa o repar...
Am ramas pe autostrada, am remorcat-o la un Service si concluzia mecanicului a fost ca nu vine curent in fata la pompa de injectie si in spate la cea de joasa presiune din rezervor (asta pot sa constat singur- nu se aude ca lucreaza pompa- doar pe direct cu plus de la baterie merge dar tot nu porneste). Stiu ca a verificat firele de la regulatorul de inalta presiune si a vazut ca nu vine curent...
Faza e ca el nu a reusit sa intre in computer cu testerul lui si nu poate sa ma ajute.
Trebuie sa o remorchez pana la un Service BOSCH (si costa muuuult remorcatul...).
Mecanicul de aici a spus ca probabil e kaputt Computerul (Steuergerät) dar el nu poate sa garanteze asta. Sa merg la BOSCH ca aia au aparatura de testare...

Ce sa fac? Ati mai intalnit asta pana acum? ? Nu poate sa fie ceva mai subtire, trebuie chiar asa direct computerul?
Eu tot am avut pana acum probleme cu regulatorul de inalta presiune. L-am schimbat, a mers bine o perioada dar din cand in cand tot se mai oprea, il scoteam, curatam si porneam.
Tot la fel din cand in cand nu se mai accelera la relanti. Trebuia sa iau si sa pun contactul de mai multe ori. In ultimele luni mi se limita singura la 2.500 Rot/min cand voia ea, fara logica si dupa cateva ore isi revenea...
Pe tester nu arata nimic stricat. Poate iti amintesti Andrei (Khan)...am fost la tine pana sa plec in Germania, anul trecut si totul era in regula pe tester...

Mi s-a mai intamplat o data sa-mi manance sobolanii un fir si sa nu se mai alimenteze pompa de joasa presiune. Reparat firul si totul a fost ok. Sa fi mancat ei mai multe fire si d-abia acum dupa un an sa cedeze alt fir?

Am nevoie de tot ajutorul pe care mi-l puteti da. Eu azi ma duc la Service-ul BOSCH sa vb. cu ei daca se baga. Alternativa e Citroen in NĂźrnberg dar am asa o mare frica sa merg la CITROEN si costa probabil cat nu face masina...
Multumesc mult!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 23-Noi-2011 14:32

fi atent
in cutia in care este ecu, ai sa gasesti un releu mai marisor asa, de culoare maron. fa-i aluia operatie, adica taie-i cumva capacul, si curata contactele de la cele 2 relee care le gasesti inauntru. am intalnit problema asta la mai multe xantii, si s-a rezolvar prin curatire. daca nu reusesti sa ii dai de cap, mai bine o aduci pe platforma pana in tara, decat sa o repari pe acolo, ca o sa te usture urechile de cat vei da. personal NU cred ca este ecu, asa ca mai cauta pe langa. releul ala dublu porneste si pompa de joasa din rezervor, si da drumul si la injectie.

GeorgeTudose
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde GeorgeTudose » Mie 23-Noi-2011 15:15

Multumesc.
O sa incerc asta. Mai vb.

GeorgeTudose
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde GeorgeTudose » Vin 25-Noi-2011 17:54

Am rezolvat-o!
A fost defect panoul de sigurante de la motor. Sau cel putin asa au spus oamenii astia de la Citroen din NĂźrnberg.

A costat 200 €. M-a rupt. Bine ca a pornit.

Problema e ca mi-au zis sa nu mai merg cu ea. Adica sa o arunc. Au costatat urmatoarele defecte:
-amortizoarele fata scurse
-scapa lichid pe la conducta de la volan (de sub volan).
-mai scapa lichid pe la o garnitura de la un furtun de retur.
-trebuie schimbata cureaua de distributie ca cica pompa de apa pierde apa si inseamna ca e kaputt.
-pierde motorina pe la rezervor.
-toba nu e perfecta...
-bateria e moarta, e kaputt.
-discurile de frana sunt terminate si la fel si placutele...

Numai ca:
1 motorina pe la rezervor nu pierde. S-a prelins cand a umblat primul mecanic (din localitatea unde stau) la pompa de joasa din rezervor.
-amortizoarele pierd putin lichid dar...asta e... masina are 11 ani, nu e noua.
- toba mie mi se pare in regula.
-bateria e noua (are 1 saptamana) dar s-a consumat tot incercand sa se porneasca masina... se incarca, nu? :) sau e de unica folosinta?
-lichid stiu ca pierd pe la conducta de la volan dar banuiesc ca ar trebui sa se repare, nu?
-la fel pe la furtunul de retur... probabil se schimba si asta...
- discurile sunt uzate dar mai merg. Doar am trecut TÜV-ul la ei. Placute pe fata trebuie. Pe spate le-am schimbat la KHAN cand am plecat anul trecut. Nu deschizi Andrei o sucursala in Nürnberg? Lasand gluma la o parte aici ai fi mai cautat ca in tara...
-acum o luna jumate l-am rugat pe mecanicul meu sa verifice cureaua de distributie. A verificat si mi-a spus ca pare in regula, pompa de apa e si ea in regula. Nu pare veche, nu e uzata mai mult decat trebuie...

Ce e frumos e ca ei nu vor sa repare pe rand. Vor tot o data si ma costa 2.000 €. Auziti si voi!!!!!!
Sincer in Germania sau cel putin in NĂźrnberg toti cu care ma cunosc au o parere proasta, proasta de Service-ul Citroen. Ma refer la Service-ul acreditat. Din pacate aceeasi parere o au si de masini. Lumea le cumpara exclusiv pentru PRET. Singurul motiv. De...sunt nemti si probabil sunt si subiectivi. Pentru ei masini sunt doar ce fac ei. Toti mi-au urat mult succes cand am plecat intr-acolo... Ce au ei bun e aparatura de diagnosticare. Tehnica au.

Stiu ca trebuie sa o repar dar undeva unde nu ma usuca. Pana la urma e o masina. Masinile se strica si se repara. Asa e normal. Nu arunci masina daca nu-ti mai place si e veche.
Sincer frica imi e de cureaua de distributie. Asta o sa incerc sa o schim impreuna cu pompa de apa cat de curand. Poate chiar saptamana viitoare.

In rest, cu pierderile de lichid o sa incerc sa rezolv la Service-urile de cartier, normale de aici. Mai exact la al meu.
O sa mai am nevoie de ajutorul vostr. O sa fac si niste poze cu conductele pe unde pierde si poate ma ajutati sa-mi spuneti ce garnituri sa iau.

Daca eram in tara le rezolvam lejer si ieftin...
Sper sa rezolv si aici ca nu am acum bani de alta masina.

Merci mult oricum si astept ceva pareri si sfaturi. SAU CHIAR TREBUIE SA O ARUNC?

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 25-Noi-2011 21:48

aia-i tati reparatie adevarata: intretinere ca la carte si dupa aia ai masina, nu carpeli si prostii de genu :)
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 26-Noi-2011 00:23

daca ar fi sa ne luam dupa toti prostii, ne-am cumpara masini noi odata pe an, am schimba scrumiera dupa fiecare folosire, si in loc sa o spalam am merge direct la vopsitorie.
hai sa fim seriosi, toate problemele alea ale tale se rezolva oarecum simplu nici nu te indoaie; bineinteles, nu in germania. vezi-ti de treaba si da-i talpa inainte, ca nu crapa. daca a scapat acum cu zile, o mai duce mult si bine :lol:

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Sâm 26-Noi-2011 01:43

Asta e problema numarul unu in strainatate, au scos din dictionar cuvantul reparatie. Stiu doar inlocuire si au niste preturi de te usuca. Intradevar, sa faci la reprezentanta toate defectele enumerate te costa mai mult decat masina. Dar un mecanic bun le-ar rezolva indata si mai ieftin problema e ca pe aici mecanici buni sunt mai rar, putini au studii de specialitate, in general isi dau doctoratul pe masina ta. ( si banii tai :)).
Daca nimeresti unul bun, te tii de el ca scaiul, pt ca poti nimeri peste cate unul care pana isi da cu parerea trebuie sa schimbi pe rand tot ceea ce crede el ca ar fi si .. doamne fereste......

Nu te speria, masina e super rezistenta, fa-ti o provizie de LHM sa o ai in portbagaj pt completare si le faci pe rand, in ordinea banilor si importantei.

Distributia ar fi cea mai importanta si in acelasi timp cea mai scumpa. Un kit cu tot cu pompa de apa este undeva intre 150 si 180€ la care se adauga manopera. Negociaza manopera, nu-i lasa sa te jupoaie. In functie de cata germana vb, mergi la mai multe ateliere si intraba de pret manopera, si nu-i lasa sa fac ce vor ei. Mie imi cereau 200 € pt tensor la curea alternator si am plecat de acolo si l-am schimbat in alta parte cu 20 €. Intreaba pe aici pe forum pe khan cam cate ore de manopera presupune lucrarea si apoi du-te la service documentat si arata-le ca nu te pot prosti. Daca esti tare pe pozitii o sa vezi cum dau inapoi. E criza si la ei, au nevoie de clienti ca de aer. Pe mine aici la atelierul unde merg de obicei ma lasa sa platesc si in rate chiar.

.Bateria se incarca si nu ai probleme, eu la fosta dacie aveam probleme cu bateria si era o baterie al naibii de buna, dadeam iarna cate 10-15 chei lungi si nici nu se simtea, si la atelier mi-au pus-o pe un stand si au concluzionat ca e kaputt ca a ta si ca trebuie neaparat sa iau alta de la ei, si de fapt acasa am vazut ca bucsile de la electromotor erau ( adica nu mai erau :) ) disparute si facea contacte aiurea pe acolo si cu un set de bucse de 10 lei vechi am rezolvat problema.

Mult succes.

GeorgeTudose
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde GeorgeTudose » Sâm 26-Noi-2011 22:43

Da, aveti dreptate. O sa le schimb in ordinea importantei.
Cureaua de distributie e prima. Daca reusesc Luni sa ajung la Service acolo o las.
Am un Service super in localitatea in care stau. Nu se baga la Electrica de Citroen si la ce e specific de Citroen. Asta e rau. Dar in rest face de toate.

Dupa ce schimb cureaua o sa ma apuc de pierderile de lichid hidraulic. Prin 2 locuri imi pierde. Pe la o conducta de la volan (de sub volan) si pe la un furtun de retur.

Ce e ciudat este cum s-a comportat tipul de la Citroen. Eu l-am rugat sa rezolve si cu pierderile de lichid, dar a spus ca ei nu repara decat tot o data. E adevarat ca n-am insistat nici eu, dar tot e ciudat.
La telefon, cand m-a sunat sa ridic masina mi-a spus ca am pierdut 3-4 litrii de lichid hidraulic si ca masina acum proneste dar nu pot sa merg cu ea ca n-am frane, n-am directie.
Asta nu inteleg. De unde stia cat lichid am pierdut daca nu au umblat de loc la ea?
In fine, i-am rugat sa completeze si mi-au spus ca acum nu mai sunt 3-4 litrii sunt 2. Problema e ca masina nu s-a ridicat complet cand au completat cu lichid. S-a ridicat doar spatele si fata era jos, in pozitia normala. A trebuit sa o las sa mearga ceva, am ridicat-o, am coborat-o, etc...pana si-a revenit. Pe drum spre casa a inceput sa mearga si volanul bine, si-a reglat singura pozitia. Ma gandesc ca avea aer si s-a aerisit. Dar de ce naibii a fost nevoie de asa ceva. Masina nu avea atata lipsa de lichid. Mi se aprindea indicatorul de lichid din cand in cand dar mai completam si se stingea.
Cum naibii de a gost acum nevoie de 2 litrii?
Problema e ca acum se aprinde iar indicatorul STOP. Am mers cu ea de curiozitate sa vad daca imi curge mult lichid. Nimic. Doar cate o picatura. Am verificat si dupa-amiaza, am plecat cu ea la cumparaturi acum seara, am verificat pe sub masina iar... Nimic. Nici o picatura nu curge pe jos.

Este posibil sa fi fost aer in instalatie si acum cand s-a aerisit trebuie sa mai completez? Au facut asta cei de la Citroen pana a refulat borcanul pe la furtunul acela subtire, negru. Dar masina nu era ridicata in pozitia indicata pentru a completa si verifica nivelul. Si mergea ca naibii. D-abia viram si topaiam si n-aveam mai deloc frane. Acum merge perfect dar mi s-a aprins indicatorul de nivel. Am scos o mufa de la borcanul de lichid si s-a stins, deci e clar indicatorul de nivel Dar de ce sta aprins daca nu curge lichid? Am mers cu masina cam o ora, deci trebuia sa vad ceva pierdere daca aveam, nu?

Ca sa nu mai vorbesc ca tot acum am constat ca picura motorina pe la borcan, unde e filtrul. Au tras de conducte incercand sa o porneasca, nu au pus filtrul bine, mi-au fisurat vreo conducta... nu stiu exact. Cert e c-am simtit miros de motorina, am verificat si am vazut ca picura pe sub borcan. Maine o sa vad exact si o sa incerc s-o fac singur.

Orice ar fi sunt foarte nemultumit de ei. Nici macar nu mi-au lasat masina sa mearga sa se aeriseasca. Mi-au pus-o in brate asa si mi-au spus ca ori repar tot ori nimic. Ei nu pot pe bucati. De fapt mi-au sugerat mai voalat sa o arunc. Ca nu se merita, e veche si mai bine 2.000 de EURO dau avans pentru alta, evident tot de la ei. Dar interesul lor nu era sa o repar?

Nici acum nu sunt dumirit ce s-a intamplat exact. E adevarat ca au pornit-o, nimic de zis, s-au prins repede ce are, dar ce e cu partea hidraulica? De ce am pierdut peste noapte lichid, s-a completat si acum se aprinde iar indicatorul de nivel? Lichidul cand curge, curge. Atatia litrii lasa o balta de nu o mai speli cu nimic...

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 27-Noi-2011 08:05

nu-ti pierde cumva lichidul pe la pompa de frana?uitate sub presul tau nui mocheta uda?

GeorgeTudose
simpatizant
Mesaje: 63
Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde GeorgeTudose » Dum 27-Noi-2011 17:35

Ba da. E mocheta uda. Adica am avut atata ghinion incat s-a stricat si panoul de sigurante si pompa asta de frana? Misto!
D-bia am tarat-o la Service. Sper sa fie usor de reparat si sa nu se mai strambe mecanicul ca repara Citroen. Asta probabil se putea intampla la orice masina, nu?
Chiar pe la pedala se prelingea sub presul soferului.
Exista garnituri care se schimba sau trebuie toata piesa? Ce piesa este mai exact?

Multumesc mult, mult, mult. Daca nu interveneai cautam ca prostul... Am ridicat azi masina pe cric, am cautat temeinic pe dedesubt dar...nimic. Pai daca tot lichidul era sub presul meu?

Doamne ajuta!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 27-Noi-2011 18:28

Evident ca nu am vorbit 100% serios in postul de mai sus. Actuala societate se bazeaza pe consum: consum de piese, consum de service, consum de de toate. Eu zic sa cauti acolo un service independent. Chiar daca va fi mai scump decat in Romania, probabil ca vor fi preturi mai normale decat la service-ul de care zici.
"If in doubt, flat out!"

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 27-Noi-2011 18:35

bine cai gasit problema de schimbat nui foarte greu.pompa e sub vasul de lhm.spor la treaba 8)

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 27-Noi-2011 19:55

se schimba doar ciuperca de cauciuc de la dozator, in nici un caz nu se inlocuieste tot.
iti trimit pe PM ce si cum.

butuza.sorin@yahoo.com
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Dum 16-Dec-2012 15:32
Localitate: baraganu

Mesajde butuza.sorin@yahoo.com » Lun 17-Dec-2012 13:57

am un citroen xara din anu 2001 cu motor 2000hdi si numi ajunge curent la pompa de motorina din rezervor pompa merge dar niui ajunge curent la mufa de la pompa stie cineva de unde e problema ?????? ajutatima si pe mine este vriun releu vreo siguranta ceava si unde vine ???
butuza


Înapoi la “Electrica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11808
    Cel mai nou membru Shraunjkh