
traseu cabluri pana in portbagaj
Moderator: Echipa Tehnica
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
traseu cabluri pana in portbagaj
Salut colegi, mi-am cumparat subwoofer activ si trebuie sa trag cablu de la baterie pentru plus si cablu de remote si semnal audio de la cd-player. Ar fi de mare ajutor sa-mi zica cineva macar asa orientativ pe unde sa bag cablurile sa le duc pana in spate...banuiesc ca cele de la masina au un traseu pe undeva. 

- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
claus4you scrie:cel mai nasol e sa cauti gaurica de la sofer la baterie, undeva prin bord, gasesti pe acolo, cablurile pana in spate sunt usor de tras, le tragi pe sub mocheta soferului, spor la munci, mie mi-a luat vreo 3 ore, ti-am zis cel mai greu e sofer-baterie
Pai gaurica aia ma intereseaza cel mai tare


- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
daca ai 1.8 16V ai ceva loc pe la motor, si poti sa dai o gaura din compartimentul motor in masina. spun ca ai loc in sensul ca ai cum sa strecori o bormasina pe acolo. eu am dat gaura aia undeva in zona pedalelor, cam deasupra pedalei de acceleratie din ce imi aduc amine. daca vrei pot sa ma uit la amicul meu caruia i-am facut sa vad exact unde e, si iti arat. de tras... nu ai pe unde sa il tragi, mi-am scremut mintea de m-am saturat. din contact nu te sfatuiesc sa iei, poate doar daca amplificatorul are maxim 50W. apoi traseul e simplu, le bagi pe sub mocheta de la sofer pana la stalp, si apoi pe lateralul masinii pana in spate.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
dj01fad scrie:daca ai 1.8 16V ai ceva loc pe la motor, si poti sa dai o gaura din compartimentul motor in masina. spun ca ai loc in sensul ca ai cum sa strecori o bormasina pe acolo. eu am dat gaura aia undeva in zona pedalelor, cam deasupra pedalei de acceleratie din ce imi aduc amine. daca vrei pot sa ma uit la amicul meu caruia i-am facut sa vad exact unde e, si iti arat. de tras... nu ai pe unde sa il tragi, mi-am scremut mintea de m-am saturat. din contact nu te sfatuiesc sa iei, poate doar daca amplificatorul are maxim 50W. apoi traseul e simplu, le bagi pe sub mocheta de la sofer pana la stalp, si apoi pe lateralul masinii pana in spate.
Si mie mi se pare ca ia cam mult curent sa-l pun la contact 12v*12A=144W teoretic. Mai bine imi arati exact pe unde sa dau gaura. Merci anticipat!
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Dupa multe injuraturi..frig si intuneric am reusit sa trag firele pana in portbagaj. Singura metoda e sa dai gaura din compartimentul motor in masina cum a zis dj01fad. Cred ca din plictiseala am vrut sa gasesc o metoda fara sa dau gaura
...am umblat pe sub aripa din stanga..am dat toate plasticele de sub bord jos dar nici o sansa...cred ca daca intri cu Xantia pe un lac pluteste ca n-am gasit o gaura macar.Gaura am dat-o chiar in dreapta cablului de acceleratie..la vreo 5 cm distanta de el cu o bormasina mica portabila si in 5 minute am montat tot. Multumesc pentru sfatu' cu gaura!

- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
e gaura prevazuta pentru asta oameni buni
daca tot ai dat jos aparatoarea de plastic de la roata din stanga fata, in stalp ai 2 gauri acoperite cu capace din cauciuc, una mica de 2 cm diam si alta ovala de vreo 4 cm
pe interior, scoti chederul ridici mocheta si scoti acel surub de fixare mocheta si vezi ca ai o gaura in stalp care comunica cu cea de la roata. Singura chestie e ca acele 2 gauri sunt la 90 grade una fata de alta si acea din masina e cam cu 4 cm mai jos, bajbai cu o bucata de sarma elastica pana reusesti, legi capatul cablului cu izolir si il tragi pe acolo. De la plusul de la baterie pleci imediat in stanga, si pe deasupra surubului unde ai cateva impamantari ai alta gaura care da deasupra rotii.
Dupa ce intri in masina, scoti chederul cu totul si din spate, desfaci un pic cele doua suruburi care tin plasticul de la stalpi, doar cat sa poti trage mocheta in afara, bagi cablul pe sub mocheta pana la scaunul din spate, ridici sezutul si pliezi spatarul si gata.
Pentru 20 amperi pui cablu cu sectiune de minim 10mm patrati, si pentru protectie il bagi printrun furtun de gradinarie si nu mai ai treaba.
OBLIGATORIU........siguranta la maxim 30 cm de la baterie, asta daca nu vrei sa arzi ca sobolanul. Nu e gluma, iei foc si efectiv nu ai ce face, sau in cel mai bun caz iti strici bateria si instalatia electrica.
Costa 6€ un suport special pentru sigurante, anl e mai buna ca agu dar pui de care gasesti.O prinzi cu 2 suruburi de cutia sigurantelor motor.
La iesirea din statie pui impamantarea obligatoriu de acelasi diametru ca si plusul, il poti lega de suruburile care prind plasticele de la stalpii din spate, razuiesti un pic vopseaua pana dai de metal lucitor si pui acolo un terminal inel. Pui un pic de vaselina sa protejezi de oxidare Strangi bine de tot surubul si terminalul sa faca contact bun cu cablul, daca ai miscari pe acolo adio sunet , wellcome haraituri si gemete alternator
- been there, done that
Daca nu ai aparat de lipit suficient de puternic sa lipeasca sarma de 10 mm, il pui jos, si dupa ce stragi temeinic cu patentul dai doua ciocane bune si acolo moare.
Cablurile audio obligatoriu prin lateralul opus al masinii pt evitarea interferentelor electrice.
Nu e banc sectiunea groasa a cablului. Cu cat e mai gros, opune rezistenta mai mica si ajunge mai mult curent la statie, plus ca se incalzeste mai putin. ideea e sa pui mai mult decat ai tu nevoie, desi ar merge si de 6 mm e cam la limita si risti sa se incalzeasca, plus ca nu iti mai ajunge curent destul la statie. La 12 V, in 6 m de cablu iti ajung la statie 11.6 V, insuficient.
Cu cat mai gros mai bun, gandeste-te ca dupa aia o sa vrei sa pui o statie adevarata cu ceva boxe bune si atunci trebuie sa schimbi iar totul si sa o iei de la capat. Mai bine iti supradimensionezi instalatia si o ai pt totdeauna si faci fata oricand eventualelor upgradeuri. Poate mai vrei sa montezi ulterior un convertor de 220V pt un televizor sau orice altceva, e bine sa ai rezerva de cablu.
Eu la mine am pus cablu de 20 mm, si la 120A nici nu se incalzeste macar si in teorie as putea sa ma duc cu el pana la 200A in deplina siguranta.
daca tot ai dat jos aparatoarea de plastic de la roata din stanga fata, in stalp ai 2 gauri acoperite cu capace din cauciuc, una mica de 2 cm diam si alta ovala de vreo 4 cm
pe interior, scoti chederul ridici mocheta si scoti acel surub de fixare mocheta si vezi ca ai o gaura in stalp care comunica cu cea de la roata. Singura chestie e ca acele 2 gauri sunt la 90 grade una fata de alta si acea din masina e cam cu 4 cm mai jos, bajbai cu o bucata de sarma elastica pana reusesti, legi capatul cablului cu izolir si il tragi pe acolo. De la plusul de la baterie pleci imediat in stanga, si pe deasupra surubului unde ai cateva impamantari ai alta gaura care da deasupra rotii.
Dupa ce intri in masina, scoti chederul cu totul si din spate, desfaci un pic cele doua suruburi care tin plasticul de la stalpi, doar cat sa poti trage mocheta in afara, bagi cablul pe sub mocheta pana la scaunul din spate, ridici sezutul si pliezi spatarul si gata.
Pentru 20 amperi pui cablu cu sectiune de minim 10mm patrati, si pentru protectie il bagi printrun furtun de gradinarie si nu mai ai treaba.
OBLIGATORIU........siguranta la maxim 30 cm de la baterie, asta daca nu vrei sa arzi ca sobolanul. Nu e gluma, iei foc si efectiv nu ai ce face, sau in cel mai bun caz iti strici bateria si instalatia electrica.
Costa 6€ un suport special pentru sigurante, anl e mai buna ca agu dar pui de care gasesti.O prinzi cu 2 suruburi de cutia sigurantelor motor.
La iesirea din statie pui impamantarea obligatoriu de acelasi diametru ca si plusul, il poti lega de suruburile care prind plasticele de la stalpii din spate, razuiesti un pic vopseaua pana dai de metal lucitor si pui acolo un terminal inel. Pui un pic de vaselina sa protejezi de oxidare Strangi bine de tot surubul si terminalul sa faca contact bun cu cablul, daca ai miscari pe acolo adio sunet , wellcome haraituri si gemete alternator


Cablurile audio obligatoriu prin lateralul opus al masinii pt evitarea interferentelor electrice.
Nu e banc sectiunea groasa a cablului. Cu cat e mai gros, opune rezistenta mai mica si ajunge mai mult curent la statie, plus ca se incalzeste mai putin. ideea e sa pui mai mult decat ai tu nevoie, desi ar merge si de 6 mm e cam la limita si risti sa se incalzeasca, plus ca nu iti mai ajunge curent destul la statie. La 12 V, in 6 m de cablu iti ajung la statie 11.6 V, insuficient.
Cu cat mai gros mai bun, gandeste-te ca dupa aia o sa vrei sa pui o statie adevarata cu ceva boxe bune si atunci trebuie sa schimbi iar totul si sa o iei de la capat. Mai bine iti supradimensionezi instalatia si o ai pt totdeauna si faci fata oricand eventualelor upgradeuri. Poate mai vrei sa montezi ulterior un convertor de 220V pt un televizor sau orice altceva, e bine sa ai rezerva de cablu.
Eu la mine am pus cablu de 20 mm, si la 120A nici nu se incalzeste macar si in teorie as putea sa ma duc cu el pana la 200A in deplina siguranta.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
e.miron am gasit gaurile de care zici tu si am incercat sa bag pe acolo cablu dar in zadar...mi-am facut numai nervi..plus ca gaura care sa comunice din interior in stalpul din stanga nu am gasit..masina are un fel de izolatie tare care vine pana sus si ca sa vad stalpul cred ca trebuia sa demontez tot bordu pe partea stanga...ca am tras de ea dar imi era sa nu se rupa. Cablul l-am bagat cu manson prin gaura data si o sa pun si ceva silicon, siguranta am pus langa baterie ca nu vreau sa ma parlesc
,masa am legat-o la un surub de la bancheta care nu era vopsit si am strans bine.Cablurile de semnal au acelasi traseu dar nu am nici o problema
...merge foarte bine. Subwooferul pus e un JBL basspro II...si imi e de ajuns...mai ales ca se preteaza mai mult la un hatchback, si nu am nevoie sa-mi sara tabla pe masina
.Multumesc tuturor pentru sfaturi si indrumari!



Înapoi la “Electrica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh