Pagina 1 din 4

Cateva probleme xantia 1.6 1995

Scris: Vin 24-Oct-2014 13:27
de newboy
SalutĂŁri la toatĂŁ lumea, numele meu este Bogdan, un foarte foarte proaspĂŁt propietar de xantia 1.6 din anul 1995:steering:. Povestea mașinii ĂŽncepe ĂŽn anul 2009 când a fost adusĂŁ ĂŽn țarĂŁ, plĂŁtitĂŁ taxa, ĂŽnmatriculata, mergând regulat cu ea un domn ĂŽnaintat ĂŽn vârsta ( moș ). De anul trecut când propietarul a trecut ĂŽn neființĂŁ, mașina a stat. În fiecare zi vedeam cum intrĂŁ din ce ĂŽn ce mai mult roțile ĂŽn asfalt, pânĂŁ mi-a venit o idee: sa o cumpĂŁr ( nu am mai avut niciodatĂŁ citroen, mașina ĂŽmi place, așa ca mi-a surâs ideea.) ZIs și fĂŁcut, am vorbit cu rudele, ne-am ĂŽnțeles, iar a doua zi mașina era la mine ĂŽn parohie.

de aici ĂŽncep micile probleme, deșii am fost ĂŽnștințat de ele, am fost de acord.

1. Începem cu acest minunat cod de pornire :mad: ( nimeni nu-l știe, nu e scris pe niciunde, ĂŽl știa doar propietarul el fiind și singurul care circula cu mașina). Am ĂŽncercat varianta 1111, nimic. Am mai butonat eu câteva variante și uneori rĂŁmâneau ambele leduri aprinse, roșu - verde, ĂŽnsĂŁ nu pornea. Ce ĂŽnseamnĂŁ asta ? De asemenea am mai citit cĂŁ ar mai fi varianta sa umblu la pompa de injecție sĂŁ anulez o tijĂŁ care blocheazĂŁ alimentarea. Știe cineva mai exact care e procedura/cum se face ?

2. Ceasul din bord nu funcționeazĂŁ, ĂŽncĂŁ n-am verificat, sper sĂŁ fie din siguranțe ( sau au altĂŁ problemĂŁ ? )

3. Deasupra oglinzii retrovizoare, ĂŽn locașul unde multe mĂŁrci de mașini au plafoniera, am observat o mica bilĂŁ neagrĂŁ, am desfĂŁcut-o dar nu ĂŽmi dau seama ce e, aveți idee:-k ?

4. Când pun cheia pe prima poziție a contactului ( accesorii) mi se aprinde indicatorul bateriei, așa e normal sau am eu bateria descarcatĂŁ :-s ?

5. A cincea chestie și ultima pânĂŁ mai descopĂŁr altceva, la volan ĂŽntre spițe am doua plastice negre ( unde sunt poziționate comenzile de pe volan), unul din ele are un led roșu, se aprinde când pun contactul, dupĂŁ care dispare. Asta ce mai e , un fel de check ?

Numai bine,
nB

Scris: Vin 24-Oct-2014 14:19
de MARIAN
Bine ai venit in randul nostru!
1-daca nu știe nimeni codul, iei ECU si mergi la un centru de decodĂŁri si rescris dumpul cu alt cod sau anularea celui existent. Mi se pare ca procesorul este Motorola HC11;
3- este receptorul de infraroșu pentru ĂŽnchiderea centralizata din telecomanda;
4- este normal;
5- indica autotestul airbagului si este normal sa se stingĂŁ. Daca rĂŁmâne aprins, sau daca se aprinde in timp ce miști de volan, atunci nu funcționeazĂŁ.

Scris: Sâm 25-Oct-2014 10:19
de newboy
Multumesc Marian pentru rasunsuri. Cel mai probabil saptamana viitoare am sa ma ocup de ea pt aflarea codului.

Recomanzi pe cineva pentru deblocare ? Stiti pe cineva din buc - ilfov ?

Scris: Lun 27-Oct-2014 00:16
de newboy
Stiu ca e sectiunea electrica, ma gandesc sa nu mai deschidalt topic. Pompa de frana unde e pozitionata ? La pedala nu mai tin franele si vreau sa vaf starea licchidului.

Scris: Lun 27-Oct-2014 00:54
de dj01fad
daca nu pornesti motorul nu ai cum sa ai frane... mai ales daca nu e pornita de ceva vreme. porneste-o mai intai, si vezi apoi ce si cum.

Scris: Mie 29-Oct-2014 09:08
de newboy
ok, am gasit un baiat care se ocupa cu asa ceva, azi am sa-i fac o vizita sa vedem ce reusim in rescrierea codului. vedeam pe forumurile la frantuzi ca trageau un fir de la baterie ( + ) direct la electromotor, nu stiu daca am inteles eu bine sau google translate e de vina.

Scris: Mie 29-Oct-2014 09:31
de MARIAN
Nu cred ca e vorba de electromotor (merge sa dai la automat si fara cod)...poate alimentata pompa de benzina direct.

Scris: Mie 29-Oct-2014 09:45
de newboy
4/04/2008, 11:55
# 12
cam asa suna tradus

a wire from a + after contact and landed on the edge of the solenoid interlock and farewell
at least on mine it is like that: /


si asa in franceza

un fil qui part d'un + après contact et qui attĂŠrit sur le fil de l'electrovanne et adieu antidĂŠmarrage
du moins sur la mienne c'est comme ça :/

Scris: Mie 29-Oct-2014 10:00
de dj01fad
cred ca ce zice aici se aplica la 1.9d.

Scris: Mie 29-Oct-2014 10:01
de MARIAN
Sigur nu era explicație pentru un diesel? Ca așa ar avea logica....

Scris: Mie 29-Oct-2014 11:33
de newboy
Într-adevãr, vorbeau despre un diesel acolo.

Scris: Vin 31-Oct-2014 00:42
de newboy
In cele din urma am reusit sa aflu codul, am pornit-o. Toarce nu alta. Nepornita de cca 1,5 ani ( nu stiu exact, 10 luni le are sigur) cu o baterie de 40 ah a luat-o la prima cheie. Sunt incantat mai ceva ca un copil de suspensia hidraulica.

Am observat ca nu se aprind luminile la turometru si km. Sunt smd uri ? Se demonteaza greu ?

Nu se mai arind nici lampile din stalpi. Maine verific siguranele.

App, cand o opresc peste noapte sau cateva zile la rand, are ceva daca o las ridicata pe modul normal ? Se lasa singura in timp ?

Scris: Vin 31-Oct-2014 12:37
de kady28
O poti lasa pe modul normal tot timpul, ea in timp e posibil sa se mai lase cate putin dar nu e poblema.
In bord si panou clima sunt becuri T5, se schimba doar balonul de sticla.
Ca sa le schimbi in bord trebuie sa dai jos casetofonul si carcasa de plastic din jurul volanului ca sa scoti bagheta de plastic pe care sunt butoanele AC, avarie..etc.
Ceasurile sunt prinse in 3 suruburi, unul sus care se si vede si 2 jos care sunt sub plasticul ala ce trebuie demontat.
La luminile de pe stalpi e posibil sa fie contactele din incuietori, orice portiera deschizi nu se aprind deloc?

m

Scris: Vin 31-Oct-2014 17:24
de newboy
Multumesc de informatii. Nu, nu se aprinde in nici un fel, nici cu pornitera deschisa, nici manual. Nu am avut azi timp sa stau de ea, maine o bibilesc.

Scris: Vin 31-Oct-2014 22:58
de kady28
Verifica siguranta F15.
Uite pe aici ceva ajutator.

http://www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/electric.htm