Pagina 1 din 1
Defectiune ventilator climatizare
Scris: Lun 12-Ian-2015 08:35
de Barcelona67
Cand eram in trafic, ventilatorul de la climatizare a pornit singur pe maxim si nu se opreste decat cand ii iau contactul. Parghia de reglare nu reactioneaza nici pe pozitia de oprire, nici pe cea de automat. Nu mai este posibila nicio reglare. Pot regla doar temperatura. Cand ii pun contactul, ventilatorul porneste imediat pe... maxim. Imi puteti de vreo sugestie pentru remediere?
Scris: Lun 12-Ian-2015 09:52
de benny_merty
Salut . In acest caz au intrat in scurt tranzistorii de la modulul de comanda ventilator. Pentru mai multe detalii suna la. 0767148877 sau 0740656870 Benone.

Scris: Lun 12-Ian-2015 18:57
de MisterClaude
Ca deobicei, domnul Benone are dreptate. Fix problema asta am patit-o eu vara trecuta. A ramas pornit pe maxim si nu se oprea decat cand luam contactul. Vezi ca exista 2 tipuri de tranzistori. Eu am comandat de 2 ori modulul acela cu totul (e sub 100 ron) si niciodata nu s-a potrivit. Pana la urma am pastrat modulul vechi si am cumparat doar tranzistorii.
Multumesc!
Scris: Mar 13-Ian-2015 18:30
de Barcelona67
Am comandat si eu modulul cu totul (60 RON), l-am montat si nu vrea sa mearga. Ventilatorul nu porneste cu modulul nou, desi cei de la piese auto m-au asigurat ca este pentru modelul meu de masina (dupa talon). A trebuit sa-l returnez. Acum merge tot cu vechiul modul, pe... maxim si fara oprire. Trebuie sa incerc sa schimb tranzistorii. Problema e unde-i gasesc. Sper sa rezolv. Multumesc pentru indrumari!
Scris: Mar 13-Ian-2015 18:39
de MisterClaude
Exact asa s-a intamplat si la mine. Cu modulele noi nu pornea deloc.
Nu stiu exact unde-i gasesti.. ia tranzistorii vechi (sa se mai vada pe ei inscriptiile) si mergi pe la magazine de piese electrice... Pe mine ma ajutat userul khan, stial el ceva depozit in Bucuresti.
Scris: Mar 13-Ian-2015 18:50
de Barcelona67
Multumesc! Trebuie sa-i dau de cap. Orice problema are cel putin o solutie.
Scris: Mar 13-Ian-2015 18:54
de MisterClaude
O rezolvi tu pana la urma... e cativa lei un tranzistor din ala, dar trebuie sa nimeresti unul cu aceeasi rezistenta. partea proasta e ca de fiecare data trebuie tot sa demontezi capacul la ventilator, sa-l montezi inapoi, sa legi mufe, etc...
Scris: Mar 13-Ian-2015 19:29
de kady28
Scrie aici ce serie sunt tranzistorii originali si iti zic eu ce echivalenti trebuie sa iei.
Se pot pune mai puternici sa reziste mai bine.
Daca nu te descurci apeleaza la un meserias, tranzistorii sa fie pusi cu vaselina termoconductoare si stransi ferm de radiator.
Verifica si motorul sa fie ok, carbunii sa mai aiba carne si spatiile de pe colector sa fie curatate cu un ac.
Eu nu prea vad sa se duca tranzistorii fara motiv, mai ales ca cei originali nu sunt ca pocnitorile chinezesti ce se gasesc prin magazine in ziua de azi.
Scris: Mar 13-Ian-2015 21:22
de Barcelona67
Seria de pe originali nu se mai poate citi. De aceea am apelat la varianta cu schimbarea modulului. Am primit de la domnul Benone poza cu trazistori functionabili schimbati. O atasez.

Scris: Mar 13-Ian-2015 23:05
de benny_merty
SALUT. MERGI LA UN MAGAZIN DE PIESE ELECTRONICE SI CERE TRANZISTOR PNP CAPSULA T03 PARAMETRI ; >100 VOLTI . MINIM 15 AMPERI SI MINIM 150 WATI.
http://tor-online.ro/produse/156-semico ... p/pagina3/
BAFTA.

Scris: Mie 14-Ian-2015 10:48
de kady28
Cei din poza trimisa de dl. benone sunt foarte buni.
Scris: Mie 14-Ian-2015 18:50
de Barcelona67
Multumesc tuturor, in special domnului Benone! Am cumparat doi tranzistori identici cu cei din imagine si am rezolvat problema.
Scris: Mie 14-Ian-2015 21:20
de benny_merty
Salutare .Iata ca astazi am repatat si eu un modul.
Echivalent la tranzistorii originali.

Scris: Joi 15-Ian-2015 16:09
de kady28
Merg si BDX68C, sunt mai potenti
