Alternator
Moderator: Echipa Tehnica
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Alternator
Care ati avut probleme cu alternatorul a picat subit sau incet cu simptome.?
Ieri pe canicula am pornit la drum cu AC pornit, ventilatoarele erau turate la maxim si pe voltmetrul din plafoniera arata sub 12V indiferent de turatia motorului.
Am oprit aerul si tot asa incarca putin. Din intamplare aveam multimetrul la mine si am masurat direct pe iesirea alternatorului dar nu era nici o diferenta.
Abia dupe vreo 50 km de bucuresti a inceput sa creasca tensiunea de incarcare si sa nu mai cada dupa ce pornesc AC-ul.
Sa fi intrat apa in el cand am spalat masina? ca m-am uitat la curea si nu patina pe fulie.
Stiti cum s-ar putea da jos?
Ieri pe canicula am pornit la drum cu AC pornit, ventilatoarele erau turate la maxim si pe voltmetrul din plafoniera arata sub 12V indiferent de turatia motorului.
Am oprit aerul si tot asa incarca putin. Din intamplare aveam multimetrul la mine si am masurat direct pe iesirea alternatorului dar nu era nici o diferenta.
Abia dupe vreo 50 km de bucuresti a inceput sa creasca tensiunea de incarcare si sa nu mai cada dupa ce pornesc AC-ul.
Sa fi intrat apa in el cand am spalat masina? ca m-am uitat la curea si nu patina pe fulie.
Stiti cum s-ar putea da jos?
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
tre' sa il demontezi nu cred ca vei avea loc din cauza filtrului de aer. poti totusi sa incerci, nu mai retin exact cum e la benzolina. la mine nu am reusit sa fac nimic fara sa il dau jos. eu chiar am dat si pompa HP jos ca sa pot sa il scot. cel mai bine ar fi totusi sa schimbi si colectorul daca tot umblii acolo, pentru ca sigur e uzat.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
da... si probabil are aceleasi piese uzate
povestea e cam asa: aveam 3 alternatoare despre care credeam ca sunt ok... e ca si la prima intalnire, ai impresia ca totul e in regula.
am pus unul cand a picat cel de pe masina, si a mers cateva saptamani; m-am hotarat si le-am desfacut pe toate, sa vad ce e acolo... toate cu colectorul uzat, si carbunii ramasi la 2-3mm.
sfatul meu e asa: tot desfaci acolo, asa ca mai bine il refaci pe al tau, decat sa cumperi altul cu banii aia sau chiar mai multi, si sa fie tot uzat.
povestea e cam asa: aveam 3 alternatoare despre care credeam ca sunt ok... e ca si la prima intalnire, ai impresia ca totul e in regula.
am pus unul cand a picat cel de pe masina, si a mers cateva saptamani; m-am hotarat si le-am desfacut pe toate, sa vad ce e acolo... toate cu colectorul uzat, si carbunii ramasi la 2-3mm.
sfatul meu e asa: tot desfaci acolo, asa ca mai bine il refaci pe al tau, decat sa cumperi altul cu banii aia sau chiar mai multi, si sa fie tot uzat.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Am avut si eu probleme cu alternatorul, o epopee care s-a intins pe durata a mai bine de-un an, si care s-a rezolvat complet abia dupa ce am schimbat alternatorul cu totul.
Am schimbat carbunii, a mers vreo luna... dupa care iar nu mai incarca. Am schimbat capul colector + carbunii (din nou) si a mai mers vreo 2 luni. La un moment cred ca am mai schimbat o data carbunii sau ceva pe puntea de diode si a fost ok pentru vreo 4 luni, dar incarca mereu prea putin ( 12.8-13V) si cand a venit iarna n-a mai facut fata. In tot timpul asta mi-am ars 2 baterii Varta, noi-noute.
Dat 600 RON, cumparat alternator nou, de 97A. Merge perfect si azi, incarca peste 14V cu absolut toti consumatorii porniti.
Si nu... nu poti sa scoti nimic din el fara sa-l dai jos. La benzina, dai jos pompa hidraulica, iar apoi alternatorul trebuie sa rabateze pe un cui pivotant, deci nu se scoate chiar asa greu.
Am schimbat carbunii, a mers vreo luna... dupa care iar nu mai incarca. Am schimbat capul colector + carbunii (din nou) si a mai mers vreo 2 luni. La un moment cred ca am mai schimbat o data carbunii sau ceva pe puntea de diode si a fost ok pentru vreo 4 luni, dar incarca mereu prea putin ( 12.8-13V) si cand a venit iarna n-a mai facut fata. In tot timpul asta mi-am ars 2 baterii Varta, noi-noute.
Dat 600 RON, cumparat alternator nou, de 97A. Merge perfect si azi, incarca peste 14V cu absolut toti consumatorii porniti.
Si nu... nu poti sa scoti nimic din el fara sa-l dai jos. La benzina, dai jos pompa hidraulica, iar apoi alternatorul trebuie sa rabateze pe un cui pivotant, deci nu se scoate chiar asa greu.
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
da.. asa are sens. La mine in perioada aia era si cam criza de bani, asa ca tot carpeam fix ce se strica...
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
MisterClaude tu aveai alternatorul vechi tot de 80A?
Si eu ma gandesc sa schimb cam tot prin el dar nu stiu cum sa-l scot de acolo si prea mult timp nu am la dispozitie ca plec prin concediu.
Mai e problema ca as comanda piesele cat sunt in bucuresti dar nu stiu ce serii au colectorul releu..rulmentii.
La service nu prea am incredere sa ma duc si oricum cand l-am mai masurat au zis ca incarca ok
Si eu ma gandesc sa schimb cam tot prin el dar nu stiu cum sa-l scot de acolo si prea mult timp nu am la dispozitie ca plec prin concediu.
Mai e problema ca as comanda piesele cat sunt in bucuresti dar nu stiu ce serii au colectorul releu..rulmentii.
La service nu prea am incredere sa ma duc si oricum cand l-am mai masurat au zis ca incarca ok
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Aveam alternatorul original de pe masina. 1.8i 16v, cu clima. Nu stiu daca era de 80 sau 90. Acum stiu ca am de 97A. Pe ăla vechi l-au oprit la service, la schimb. Parca mi-au dat un discount pentru asta
Web design profesionist.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
alternator mitsubishi cl8 pentru 1.8 16v stiu eu de vanzare la cineva, daca chiar vrei sa il inlocuiesti... pretul era parca 200 lei pentru el. masina avea putin peste 100000km si a fost dauna totala. cred ca ma lasa si sa ma uit la el in ce stare de uzura este...
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Pai cred ca ma bag sa-l repar daca tot mi-a trimis Dl. Benny codurile la piese, am desfacut eu bordul sa schimb radiatorul si ma opresc tocmai la un alternator
Am mai gasit un tutorial pe youtube cum se desfac alternatoarele Mitsubishi si nu pare chiar asa dificil...cred ca mai mult o sa-mi ia sa-l scot de pe masina
Am mai gasit un tutorial pe youtube cum se desfac alternatoarele Mitsubishi si nu pare chiar asa dificil...cred ca mai mult o sa-mi ia sa-l scot de pe masina
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Colegi, am reusi sa scot azi alternatorul, am dat pompa jos, rola de ghidaj si intinzatorul de accesorii.
Toate bune si frumoase, am demontat alternatorul, si dupa cum vedeti in poze, uzura este neglijabila, rulmentii sunt fara zgomote...nici nu as crede ca e alternatorul original al masinii de 190.000 km.
Colectorul are doar pe un inel putina uzura si carbunii originali mai aveau cam 10 mm.
Cand am scos rotorul am observat ca unul din carbuni ramana blocat pe canal, am curatat canalul bine sa culiseze liber carbunele, i-am lipit pe cei noi, am montat totul frumos la loc..blocand carbunii cu o sarma.
Dupa ce am pornit masina incarcare din parti, abia turat pe la 3000rpm creste tensiunea la 12.3V si alternatorul frige foarte tare desi inca nu a dat cu fum sau cu miros de incins.
Mai are rost sa ma chinui cu el sau sa iau altul?
Toate bune si frumoase, am demontat alternatorul, si dupa cum vedeti in poze, uzura este neglijabila, rulmentii sunt fara zgomote...nici nu as crede ca e alternatorul original al masinii de 190.000 km.
Colectorul are doar pe un inel putina uzura si carbunii originali mai aveau cam 10 mm.
Cand am scos rotorul am observat ca unul din carbuni ramana blocat pe canal, am curatat canalul bine sa culiseze liber carbunele, i-am lipit pe cei noi, am montat totul frumos la loc..blocand carbunii cu o sarma.
Dupa ce am pornit masina incarcare din parti, abia turat pe la 3000rpm creste tensiunea la 12.3V si alternatorul frige foarte tare desi inca nu a dat cu fum sau cu miros de incins.
Mai are rost sa ma chinui cu el sau sa iau altul?
Înapoi la “Electrica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187661
Total subiecte 18612
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11701
Cel mai nou membru catalinos