Pagina 1 din 2
Alternator
Scris: Vin 31-Iul-2015 07:35
de kady28
Care ati avut probleme cu alternatorul a picat subit sau incet cu simptome.?
Ieri pe canicula am pornit la drum cu AC pornit, ventilatoarele erau turate la maxim si pe voltmetrul din plafoniera arata sub 12V indiferent de turatia motorului.
Am oprit aerul si tot asa incarca putin. Din intamplare aveam multimetrul la mine si am masurat direct pe iesirea alternatorului dar nu era nici o diferenta.
Abia dupe vreo 50 km de bucuresti a inceput sa creasca tensiunea de incarcare si sa nu mai cada dupa ce pornesc AC-ul.
Sa fi intrat apa in el cand am spalat masina? ca m-am uitat la curea si nu patina pe fulie.
Stiti cum s-ar putea da jos?
Scris: Vin 31-Iul-2015 15:50
de dj01fad
ai carbunii uzati, sau in cel mai rau caz colectorul... in final nu va mai incarca deloc.
Scris: Dum 02-Aug-2015 17:58
de kady28
Merci Nic, stii cumva daca poate scoate releul cu carbunii fara sa mai dau alternatorul jos?
Prefer sa dau galeria de admisie jos si sa umblu la carbuni decat sa mai demontez alternatorul.
Scris: Lun 03-Aug-2015 15:21
de dj01fad
tre' sa il demontezi

nu cred ca vei avea loc din cauza filtrului de aer. poti totusi sa incerci, nu mai retin exact cum e la benzolina. la mine nu am reusit sa fac nimic fara sa il dau jos. eu chiar am dat si pompa HP jos ca sa pot sa il scot. cel mai bine ar fi totusi sa schimbi si colectorul daca tot umblii acolo, pentru ca sigur e uzat.
Scris: Mie 05-Aug-2015 09:25
de kady28
Am gasit aici in Buc un alternator de pe o xantia 1.8 16v VTS...desi banuies ca e Xara masina.
Daca e acelasi motor de pe Xantia banuiesc ca si alternatorul ar trebui sa fie acelasi nu?
Scris: Mie 05-Aug-2015 10:13
de dj01fad
da... si probabil are aceleasi piese uzate
povestea e cam asa: aveam 3 alternatoare despre care credeam ca sunt ok... e ca si la prima intalnire, ai impresia ca totul e in regula.
am pus unul cand a picat cel de pe masina, si a mers cateva saptamani; m-am hotarat si le-am desfacut pe toate, sa vad ce e acolo... toate cu colectorul uzat, si carbunii ramasi la 2-3mm.
sfatul meu e asa: tot desfaci acolo, asa ca mai bine il refaci pe al tau, decat sa cumperi altul cu banii aia sau chiar mai multi, si sa fie tot uzat.
Scris: Vin 07-Aug-2015 14:13
de MisterClaude
Am avut si eu probleme cu alternatorul, o epopee care s-a intins pe durata a mai bine de-un an, si care s-a rezolvat complet abia dupa ce am schimbat alternatorul cu totul.
Am schimbat carbunii, a mers vreo luna... dupa care iar nu mai incarca. Am schimbat capul colector + carbunii (din nou) si a mai mers vreo 2 luni. La un moment cred ca am mai schimbat o data carbunii sau ceva pe puntea de diode si a fost ok pentru vreo 4 luni, dar incarca mereu prea putin ( 12.8-13V) si cand a venit iarna n-a mai facut fata. In tot timpul asta mi-am ars 2 baterii Varta, noi-noute.
Dat 600 RON, cumparat alternator nou, de 97A. Merge perfect si azi, incarca peste 14V cu absolut toti consumatorii porniti.
Si nu... nu poti sa scoti nimic din el fara sa-l dai jos. La benzina, dai jos pompa hidraulica, iar apoi alternatorul trebuie sa rabateze pe un cui pivotant, deci nu se scoate chiar asa greu.
Scris: Vin 07-Aug-2015 16:19
de dj01fad
eu am reparat destule, si au mers binemersi... dar am schimbat tot odata, nu doar carbunii sau ceva de genul. se schimba carbunii cu tot cu regulator, colectorul si rulmentii.
Scris: Vin 07-Aug-2015 16:21
de MisterClaude
da.. asa are sens. La mine in perioada aia era si cam criza de bani, asa ca tot carpeam fix ce se strica...
Scris: Vin 07-Aug-2015 16:51
de kady28
MisterClaude tu aveai alternatorul vechi tot de 80A?
Si eu ma gandesc sa schimb cam tot prin el dar nu stiu cum sa-l scot de acolo si prea mult timp nu am la dispozitie ca plec prin concediu.
Mai e problema ca as comanda piesele cat sunt in bucuresti dar nu stiu ce serii au colectorul releu..rulmentii.
La service nu prea am incredere sa ma duc si oricum cand l-am mai masurat au zis ca incarca ok
Scris: Vin 07-Aug-2015 16:54
de MisterClaude
Aveam alternatorul original de pe masina. 1.8i 16v, cu clima. Nu stiu daca era de 80 sau 90. Acum stiu ca am de 97A. Pe ăla vechi l-au oprit la service, la schimb. Parca mi-au dat un discount pentru asta
Scris: Vin 07-Aug-2015 19:42
de kady28
Da, azi dupa munca m-am uitat cu lanterna la alternator si e A002TA1991F MITSUBISHI 12V CL8.
Eu aveam impresia ca are capac de plastic la spate dar asta se pare ca are carcasa toata din aluminiu si trebuie demontat de tot de pe masina ca sa pot umbla in el

Scris: Vin 07-Aug-2015 21:17
de dj01fad
alternator mitsubishi cl8 pentru 1.8 16v stiu eu de vanzare la cineva, daca chiar vrei sa il inlocuiesti... pretul era parca 200 lei pentru el. masina avea putin peste 100000km si a fost dauna totala. cred ca ma lasa si sa ma uit la el in ce stare de uzura este...
Scris: Vin 07-Aug-2015 22:15
de kady28
Pai cred ca ma bag sa-l repar daca tot mi-a trimis Dl. Benny codurile la piese, am desfacut eu bordul sa schimb radiatorul si ma opresc tocmai la un alternator
Am mai gasit un tutorial pe youtube cum se desfac alternatoarele Mitsubishi si nu pare chiar asa dificil...cred ca mai mult o sa-mi ia sa-l scot de pe masina

Scris: Vin 14-Aug-2015 18:36
de kady28
Colegi, am reusi sa scot azi alternatorul, am dat pompa jos, rola de ghidaj si intinzatorul de accesorii.
Toate bune si frumoase, am demontat alternatorul, si dupa cum vedeti in poze, uzura este neglijabila, rulmentii sunt fara zgomote...nici nu as crede ca e alternatorul original al masinii de 190.000 km.
Colectorul are doar pe un inel putina uzura si carbunii originali mai aveau cam 10 mm.
Cand am scos rotorul am observat ca unul din carbuni ramana blocat pe canal, am curatat canalul bine sa culiseze liber carbunele, i-am lipit pe cei noi, am montat totul frumos la loc..blocand carbunii cu o sarma.
Dupa ce am pornit masina incarcare din parti, abia turat pe la 3000rpm creste tensiunea la 12.3V si alternatorul frige foarte tare desi inca nu a dat cu fum sau cu miros de incins.
Mai are rost sa ma chinui cu el sau sa iau altul?
