Ventilatie clima,aeroterma

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

zoly
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Joi 12-Apr-2007 09:06
Localitate: lugoj

Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde zoly » Mie 13-Iul-2016 08:12

Ieri plecînd la serviciu la ora 18,00 căldură mare 42 de grade în masină pornesc clima pe automat functiona pe turația maximă după trei , patru minute sa oprit ? Nu mai funcționa nici o treapta dar mutînd potențiometru de turație pornea pe maxim una secunda după care se oprea ! Ok plec de la servici pe la ora pe la miezul nopți si surpriză ? Totul funcționa normal ,aveți idee de unde vine această problema
Xantia 2.0 HDI 80 Kw 1999
C5 Turer Exclusiv 2010 Hidroactiva
Yamaha TDM 850

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde MisterClaude » Mie 13-Iul-2016 08:16

Si a mea a mai făcut așa. Pot fi mai multe cauze: tranzistorii de la ventilator, sau poate are o problema comanda de turație.. ecu clima, etc

Sent from my LG-H955 using Tapatalk
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde kady28 » Mie 13-Iul-2016 08:49

Si eu am avut o problema asemanatoare si era sa cumpar ventilator si ecu clima degeaba.
Comenzile de la clima adica turatie ventilator si reglaj temperatura comanda niste potentiometri. Trebuie desfacut panoul clima si vazut ce e pe acolo.
Din cauza batranetii masinii plasticul panoului a devenit foarte casant si e posibil sa se mai rupa cate o bucata cand umbli la reglaj....eu asa am patit.

O alta boala a lor este firul + de alimentare al motorului, papucul nu mai face contact bine cu cablul si se incinge...si tot asa. Trebuie desfacuta tapiteria de sub torpedou si daca nu se vede la frul rosu nimic dai drumul la ventilator pe maxim si controlezi cu mana sa vezi daca se incinge vreun fir.

Problemele descrise mai sus le-am avut pe amandoua dar e posibil sa fie si altceva, releul ventilatorului de sub bord sau tranzistorii variatorului de turatie...dar daca zici ca si-a revenit nu cred ca e de la tranzistori...astia ori crapa ori merg.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde MisterClaude » Mie 13-Iul-2016 09:20

Asta voiam sa zic si eu de tranzistori... aia daca se ard nu-si mai revin. La mine cand s-au ars tranzistorii de la ventilator s-a blocat clima pe maxim (nu mai opuneau rezistenta deloc curentului) si mergea ventilatorul si cu motorul oprit, daca era contactul pus. I-am schimbat de vreo 2 ori si se tot ardeau, asa ca pana la urma am pus ventilator nou, releu pe contact si gata.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde kady28 » Mie 13-Iul-2016 10:42

MisterClaude scrie:Asta voiam sa zic si eu de tranzistori... aia daca se ard nu-si mai revin. La mine cand s-au ars tranzistorii de la ventilator s-a blocat clima pe maxim (nu mai opuneau rezistenta deloc curentului) si mergea ventilatorul si cu motorul oprit, daca era contactul pus. I-am schimbat de vreo 2 ori si se tot ardeau, asa ca pana la urma am pus ventilator nou, releu pe contact si gata.


Probabil ori au fost tranzistorii chinezarii sau daca nu, ai avut o problema la motorul electric....bobine rotor in scurt sau praf de carbune intre periile colectoare. In orice caz se poate verifica motorul daca mai e bun sau nu...desi nu prea am auzit sa pice.
Eu am schimbat tranzistorii cu ceva MJ-uri dar i-am schimbat degeaba. I-am pastrat pe cei originali care sunt buni ca nu se stie.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde MisterClaude » Mie 13-Iul-2016 10:45

Am inteles ca Xantia mk1 are probleme in general cu ventilatorul de la clima (nu e destul de puternic, nu are releu separat pe contact, etc...) problema care a fost rezolvata la mk2.
Web design profesionist.

zoly
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Joi 12-Apr-2007 09:06
Localitate: lugoj

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde zoly » Mie 13-Iul-2016 11:19

Ok astazi am scos ventilatorul e ok, cărbuni mai sunt ceva ? Condițiile de astazi , acuma groaznice 48 grade in masină, fucioneaza pe treptele inferioare pe maxim nu mai încerc e prea cald cred că e panoul că face figuri in treptele doi şi trei ,scuzați
Xantia 2.0 HDI 80 Kw 1999
C5 Turer Exclusiv 2010 Hidroactiva
Yamaha TDM 850

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde kady28 » Mie 13-Iul-2016 11:43

@zoly ai xantia 1 sau 2? daca functioneaza pe maxim cand ai dai sa se opreaasca de tot ventilatorul atunci e de la tranzistori. Daca nu inseamna ca e de la panou.

@MisterClaude ventilatorul e la fel...adica motorul e de aceeasi putere. Eu am de xantia 1 pus pe xantia 2.
La xantia 2 au pus releu de forta pt. comanda ventilatorului deoarece se bulea contactul ... era normal din prima sa faca asa deoarece ventilatorul ia vreo 10..15A...destul de mult.
Sunt 2 variante de prindere a motorului, prima cred de la xantia 1 unde motorul se prinde in carcasa cu un surub autofiletant in fund.
A doua varianta cum am avut eu ventilatorul initial, motorul se prinde in 3 tampoane de cauciuc pe carcasa de plastic. Asta din urma era ceva mai silentios.

zoly
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Joi 12-Apr-2007 09:06
Localitate: lugoj

Re: Ventilatie clima,aeroterma

Mesajde zoly » Mie 13-Iul-2016 12:13

Xantia 2 HDI ,mam oprit din lucru e prea cald ,dar ieri seara sa oprit brusc , si la miezul nopții functiona normal , am să verific şi tranzistori
Xantia 2.0 HDI 80 Kw 1999
C5 Turer Exclusiv 2010 Hidroactiva
Yamaha TDM 850


Înapoi la “Electrica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv