Pagina 1 din 1
Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 08:12
de zoly
Ieri plecînd la serviciu la ora 18,00 căldură mare 42 de grade în masină pornesc clima pe automat functiona pe turația maximă după trei , patru minute sa oprit ? Nu mai funcționa nici o treapta dar mutînd potențiometru de turație pornea pe maxim una secunda după care se oprea ! Ok plec de la servici pe la ora pe la miezul nopți si surpriză ? Totul funcționa normal ,aveți idee de unde vine această problema
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 08:16
de MisterClaude
Si a mea a mai făcut așa. Pot fi mai multe cauze: tranzistorii de la ventilator, sau poate are o problema comanda de turație.. ecu clima, etc
Sent from my LG-H955 using Tapatalk
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 08:49
de kady28
Si eu am avut o problema asemanatoare si era sa cumpar ventilator si ecu clima degeaba.
Comenzile de la clima adica turatie ventilator si reglaj temperatura comanda niste potentiometri. Trebuie desfacut panoul clima si vazut ce e pe acolo.
Din cauza batranetii masinii plasticul panoului a devenit foarte casant si e posibil sa se mai rupa cate o bucata cand umbli la reglaj....eu asa am patit.
O alta boala a lor este firul + de alimentare al motorului, papucul nu mai face contact bine cu cablul si se incinge...si tot asa. Trebuie desfacuta tapiteria de sub torpedou si daca nu se vede la frul rosu nimic dai drumul la ventilator pe maxim si controlezi cu mana sa vezi daca se incinge vreun fir.
Problemele descrise mai sus le-am avut pe amandoua dar e posibil sa fie si altceva, releul ventilatorului de sub bord sau tranzistorii variatorului de turatie...dar daca zici ca si-a revenit nu cred ca e de la tranzistori...astia ori crapa ori merg.
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 09:20
de MisterClaude
Asta voiam sa zic si eu de tranzistori... aia daca se ard nu-si mai revin. La mine cand s-au ars tranzistorii de la ventilator s-a blocat clima pe maxim (nu mai opuneau rezistenta deloc curentului) si mergea ventilatorul si cu motorul oprit, daca era contactul pus. I-am schimbat de vreo 2 ori si se tot ardeau, asa ca pana la urma am pus ventilator nou, releu pe contact si gata.
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 10:42
de kady28
MisterClaude scrie:Asta voiam sa zic si eu de tranzistori... aia daca se ard nu-si mai revin. La mine cand s-au ars tranzistorii de la ventilator s-a blocat clima pe maxim (nu mai opuneau rezistenta deloc curentului) si mergea ventilatorul si cu motorul oprit, daca era contactul pus. I-am schimbat de vreo 2 ori si se tot ardeau, asa ca pana la urma am pus ventilator nou, releu pe contact si gata.
Probabil ori au fost tranzistorii chinezarii sau daca nu, ai avut o problema la motorul electric....bobine rotor in scurt sau praf de carbune intre periile colectoare. In orice caz se poate verifica motorul daca mai e bun sau nu...desi nu prea am auzit sa pice.
Eu am schimbat tranzistorii cu ceva MJ-uri dar i-am schimbat degeaba. I-am pastrat pe cei originali care sunt buni ca nu se stie.
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 10:45
de MisterClaude
Am inteles ca Xantia mk1 are probleme in general cu ventilatorul de la clima (nu e destul de puternic, nu are releu separat pe contact, etc...) problema care a fost rezolvata la mk2.
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 11:19
de zoly
Ok astazi am scos ventilatorul e ok, cărbuni mai sunt ceva ? Condițiile de astazi , acuma groaznice 48 grade in masină, fucioneaza pe treptele inferioare pe maxim nu mai încerc e prea cald cred că e panoul că face figuri in treptele doi şi trei ,scuzați
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 11:43
de kady28
@zoly ai xantia 1 sau 2? daca functioneaza pe maxim cand ai dai sa se opreaasca de tot ventilatorul atunci e de la tranzistori. Daca nu inseamna ca e de la panou.
@MisterClaude ventilatorul e la fel...adica motorul e de aceeasi putere. Eu am de xantia 1 pus pe xantia 2.
La xantia 2 au pus releu de forta pt. comanda ventilatorului deoarece se bulea contactul ... era normal din prima sa faca asa deoarece ventilatorul ia vreo 10..15A...destul de mult.
Sunt 2 variante de prindere a motorului, prima cred de la xantia 1 unde motorul se prinde in carcasa cu un surub autofiletant in fund.
A doua varianta cum am avut eu ventilatorul initial, motorul se prinde in 3 tampoane de cauciuc pe carcasa de plastic. Asta din urma era ceva mai silentios.
Re: Ventilatie clima,aeroterma
Scris: Mie 13-Iul-2016 12:13
de zoly
Xantia 2 HDI ,mam oprit din lucru e prea cald ,dar ieri seara sa oprit brusc , si la miezul nopții functiona normal , am să verific şi tranzistori