Dupa o saptamana, am observat ca roata din dreapta spate este uda-unsa pe interior. Atunci mi-am dat seama ca acolo e lichidul de frana si am desfacut roata sa vad care e treaba.
Sabotii erau marinati in lichid de frana, asa ca m-am uitat la cilindru. Erau 2 posibilitati: garniturile sau cilindrul.
Setul de reparatie(garniturile) costa 16 lei; cilindrul complect costa 68 lei. Dupa momente indelungate de gandire am hotarat sa cumpar tot cilindrul. Motivul a fost urmatorul: daca schimb garniturile si tot curge lichid ... ma impusc. (teoretic poate fi ovalizat sau zgariat cilindrul). Asa ca am luat cilindrul.
Inlocuirea este foarte usor de realizat.
1. se da jos roata
2. se desface piulita rulmentului care tine si tamburul franei (cheie de 32)
3. se trage tamburul franei afara (nu trageti frana de mana cand suspendati masina)
4. se desurubeaza conducta de frana ce intra in cilindru (cheie de 11)
5. se desfac doua suruburi cu cap imbus de 5 ce tin cilindrul de frana
6. se loveste usor cu o coada de ciocan sau un lemn cilindrul din spatele tamburului pana cilindrul pica jos.
7. se trage cu atentie cilindrul dintre sabotii de frana
Montarea la loc se face in sensul invers, iar la urma se face aerisirea franelor. Sa aveti pregatit cca un sfert de litru de lichid de frana pt complectare.

Cilindrul demontat:
postimage.org/tIAPS.jpg[/img][/url]

Este bine de stiut ca nu este totuna sa fie cilindrul de dreapta spate sau stanga, ele difera. In cazul in care vanzatorul nu stie asta, sa va scuteasca de drumuri si nervi in plus.