Aceleasi simptome cu Bogdicj din topicul "nu merge cu mai mult de 3000 de ture" le-am avut si eu.
Am preferat sa fac totusi un topic nou pentru ca la mine a mai intervenit o problema.
Problema era in felul urmator: daca subturam motorul din greseala din diverse motive (exemplu la mersul inapoi sau la manevre de parcare) incepea sa mearga "in trei cilindri" adica trepida si scotea un zgomot ciudat de trabant. Aceesai problema am patit-o in timp ce actionam geamurile electrice cand era motorul la relanti sau daca foloseam aerul conditionat tot la relanti. In general am observat ca orice consumator electric mai puternic are tendinta sa scada turatia motorului pentru un moment dupa care aceasta revine la normal. Dar la mine dupa ce scadea turatia aparea beleaua. Dupa ce aparea problema degeaba il turam apoi ca nu isi mai revenea si nici putere nu avea. Trebuia sa-l opresc si sa-l pornesc si ca prin minune isi revenea. La inceput problema aparea la interval cam de o saptamana si ... opream - porneam si totul era OK. In timp a aparut din ce in ce mai des, chiar si de cateva ori pe zi.
... pana cand, intr-o zi m-a lasat in drum. Am pus contactul, a pornit si s-a oprit imediat. Am incercat de 2 - 3 ori, iar a 4 oara nu a mai pornit. M-am consultat cu un prieten care este mecanic auto si m-a intrebat daca dupa ce pun contactul aud un zumzet in partea din spate si nu se auzea. Ca sa nu o mai lungesc mult... a murit pompa de benzina. Am schimbat-o. (Daca intereseaza pe cineva o sa fac un tutorial cu treaba asta). Pompa m-a costat 430 lei. Ma rog, am cheluit niste bani, dar am rasuflat usurat. Am zis... gata, asta a fost. Cand colo problema a reaparut exact la fel, ba chiar s-a agravat in sensul ca nu mai mergea cu oprire - pornire din prima ci trebuia sa repet figura de mai multe ori. Iar intr-o seara nu si-a mai revenit deloc. Am ajuns acasa in trei cilindri. Noroc ca eram aproape, cam la 2 -3 km ca stiu ca nu ebine pentru catalizator sa mergi mult asa. Am fost la service, mi-au pus testerul si mi-au zis ca am probleme cu aprinderea. Am schimbat bujiile ... nici o imbunatatire. Baietii mi-au propus sa schimb blocul cu bobinele de inductie care costa cam 670 de lei. (poate stie cineva un pret mai bun). Am crezut ca am schimbat pompa degeaba, dar pe cea veche am masurat-o si e defecta 100%. Prietenul meu mecanic mi-a zis sa nu ma grabesc sa schimb blocul de bobine. M-a intrebat daca am spalat motorul si intr-adevar problemele au aparut cam la o saptamana dupa prima spalare a motorului pe care am facut-o la o spalatorie auto. M-a sfatuit sa desfac toti conectorii electrici de la motor si de la computer si sa ii verific si sa ii curat cu spray pt contacte electrice. Zis si facut. Problema a fost ca singurul loc unde nu am putut aunge a fost chiar blocul de bobine unde era probabil cel mai important. A doua zi masina a pornit si a mers normal, dar peste 3 - 4 zile iar a facut o figura apoi, pana in prezent adica inca 3 - 4 zile a mers si merge foarte bine. In momentul de fata o sa caut nist scule sa desfac bobinele si sa le "dau cu spray", dupa care, daca mai am probleme ... portofelul ... 670 lei ...
Astept parerile voastre, in cazul in care ati reusit sa cititi kilometrii de randuri de mai sus. Multumesc.
probleme aprindere
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7679
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
si iwa a patit la fel, ii mergea in 2 cateodata si a schimbat bobina aiurea, pt ca era din cablaj sau din conector, nu mai retin exact; stiu ca a dat pe bobina cam 300 de lei maxim, dar de xm; nu cred sa fie mai scumpa pt tine, asa ca il poti contacta sa il intrebi de unde a luat-o... nu schimba deocamdata bobina, pana nu esti sigur ca e de acolo; daca spui ca o opreai, reporneai si mergea, nu prea cred sa fie din bobina; in plus de asta, daca se strica bobina, nu mai merg 2 pistoane, nu unul... posibilitatile ca sa mearga in 3 sunt: fisa, bujie, sau... injector; probabil mufa de la injector; prima data, iti recomand sa identifici care piston nu merge, si sa faci urmatorul test: fisele de la pistoanele 1 si 4 sunt in comnun, ca si cele de la 2 si 3, asa ca le poti inversa si trebuie sa mearga motorul bine; deci, sa spunem ca daca nu merge pistonul 1, inversezi fisele 1 cu 4 doar la blocul de bobine; daca pistonul care nu merge fa fi tot 1, atunci e problema de injector; daca pistonul care nu merge va fi acum 4, atunci e problema de bobina, sau inaintea ei cumva sa nu fie comandata;
repet, nu sunt 100% sigur ca lucreaza in comun 2 cate 2 pt ca masina e relativ noua, dar la cele precedente asa era, cel putin la mine asa e, si cand mi-a facut problema asta asa am descoperit ca de fapt era de la injector (mai precis de la mufa lui).
repet, nu sunt 100% sigur ca lucreaza in comun 2 cate 2 pt ca masina e relativ noua, dar la cele precedente asa era, cel putin la mine asa e, si cand mi-a facut problema asta asa am descoperit ca de fapt era de la injector (mai precis de la mufa lui).
Multumesc pentru raspunsul prompt. Eu nu prea ma pricep la masini desi sunt un tip tehnic, dar am alta specializare. Din cate stiu exista un bloc cu bobine separate pentru fiecare bujie, iar alimentarea lui se face cu tensiune mica. Nu exista cabluri catre bujii ci blocul este asezat direct pe motor. Am sa il desfac sa verific si eventual sa curat contactele si tuburile izolatoare. Problema este urmatoarea: nu stiu daca cele 4 fire din conectorul de joasa tensiune corespund celor 4 bujii iar masa este prin sasiul masinii sau sunt fire de legatura cu computerul iar comnada se face in interior. Adica daca intrerup un fir nu inseamna ca se intrerupe o bujie ci poate toata aprinderea. Probabil ca este cum spui tu, merg 2 cate 2 bujiile. Am pus intre timp in rezervor o solutie de curatat injectoarele pt benzina si intre timp voi schimba filtrele (ulei, aer si benzina) si uleiul pentru ca oricum a venit timpul reviziei. Voi desface si voi curata si blocul de bobine. Si apoi mai vedem. In nici un caz nu ma grabesc sa cumpar bob de ind pt ca deocamdata (inca) merge bine.
Multumesc inca o data pentru sfaturi. Sa auzim de bine.
Multumesc inca o data pentru sfaturi. Sa auzim de bine.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187788
Total subiecte 18657
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV