probleme aprindere
Scris: Vin 04-Sep-2009 23:24
Aceleasi simptome cu Bogdicj din topicul "nu merge cu mai mult de 3000 de ture" le-am avut si eu.
Am preferat sa fac totusi un topic nou pentru ca la mine a mai intervenit o problema.
Problema era in felul urmator: daca subturam motorul din greseala din diverse motive (exemplu la mersul inapoi sau la manevre de parcare) incepea sa mearga "in trei cilindri" adica trepida si scotea un zgomot ciudat de trabant. Aceesai problema am patit-o in timp ce actionam geamurile electrice cand era motorul la relanti sau daca foloseam aerul conditionat tot la relanti. In general am observat ca orice consumator electric mai puternic are tendinta sa scada turatia motorului pentru un moment dupa care aceasta revine la normal. Dar la mine dupa ce scadea turatia aparea beleaua. Dupa ce aparea problema degeaba il turam apoi ca nu isi mai revenea si nici putere nu avea. Trebuia sa-l opresc si sa-l pornesc si ca prin minune isi revenea. La inceput problema aparea la interval cam de o saptamana si ... opream - porneam si totul era OK. In timp a aparut din ce in ce mai des, chiar si de cateva ori pe zi.
... pana cand, intr-o zi m-a lasat in drum. Am pus contactul, a pornit si s-a oprit imediat. Am incercat de 2 - 3 ori, iar a 4 oara nu a mai pornit. M-am consultat cu un prieten care este mecanic auto si m-a intrebat daca dupa ce pun contactul aud un zumzet in partea din spate si nu se auzea. Ca sa nu o mai lungesc mult... a murit pompa de benzina. Am schimbat-o. (Daca intereseaza pe cineva o sa fac un tutorial cu treaba asta). Pompa m-a costat 430 lei. Ma rog, am cheluit niste bani, dar am rasuflat usurat. Am zis... gata, asta a fost. Cand colo problema a reaparut exact la fel, ba chiar s-a agravat in sensul ca nu mai mergea cu oprire - pornire din prima ci trebuia sa repet figura de mai multe ori. Iar intr-o seara nu si-a mai revenit deloc. Am ajuns acasa in trei cilindri. Noroc ca eram aproape, cam la 2 -3 km ca stiu ca nu ebine pentru catalizator sa mergi mult asa. Am fost la service, mi-au pus testerul si mi-au zis ca am probleme cu aprinderea. Am schimbat bujiile ... nici o imbunatatire. Baietii mi-au propus sa schimb blocul cu bobinele de inductie care costa cam 670 de lei. (poate stie cineva un pret mai bun). Am crezut ca am schimbat pompa degeaba, dar pe cea veche am masurat-o si e defecta 100%. Prietenul meu mecanic mi-a zis sa nu ma grabesc sa schimb blocul de bobine. M-a intrebat daca am spalat motorul si intr-adevar problemele au aparut cam la o saptamana dupa prima spalare a motorului pe care am facut-o la o spalatorie auto. M-a sfatuit sa desfac toti conectorii electrici de la motor si de la computer si sa ii verific si sa ii curat cu spray pt contacte electrice. Zis si facut. Problema a fost ca singurul loc unde nu am putut aunge a fost chiar blocul de bobine unde era probabil cel mai important. A doua zi masina a pornit si a mers normal, dar peste 3 - 4 zile iar a facut o figura apoi, pana in prezent adica inca 3 - 4 zile a mers si merge foarte bine. In momentul de fata o sa caut nist scule sa desfac bobinele si sa le "dau cu spray", dupa care, daca mai am probleme ... portofelul ... 670 lei ...
Astept parerile voastre, in cazul in care ati reusit sa cititi kilometrii de randuri de mai sus. Multumesc.
Am preferat sa fac totusi un topic nou pentru ca la mine a mai intervenit o problema.
Problema era in felul urmator: daca subturam motorul din greseala din diverse motive (exemplu la mersul inapoi sau la manevre de parcare) incepea sa mearga "in trei cilindri" adica trepida si scotea un zgomot ciudat de trabant. Aceesai problema am patit-o in timp ce actionam geamurile electrice cand era motorul la relanti sau daca foloseam aerul conditionat tot la relanti. In general am observat ca orice consumator electric mai puternic are tendinta sa scada turatia motorului pentru un moment dupa care aceasta revine la normal. Dar la mine dupa ce scadea turatia aparea beleaua. Dupa ce aparea problema degeaba il turam apoi ca nu isi mai revenea si nici putere nu avea. Trebuia sa-l opresc si sa-l pornesc si ca prin minune isi revenea. La inceput problema aparea la interval cam de o saptamana si ... opream - porneam si totul era OK. In timp a aparut din ce in ce mai des, chiar si de cateva ori pe zi.
... pana cand, intr-o zi m-a lasat in drum. Am pus contactul, a pornit si s-a oprit imediat. Am incercat de 2 - 3 ori, iar a 4 oara nu a mai pornit. M-am consultat cu un prieten care este mecanic auto si m-a intrebat daca dupa ce pun contactul aud un zumzet in partea din spate si nu se auzea. Ca sa nu o mai lungesc mult... a murit pompa de benzina. Am schimbat-o. (Daca intereseaza pe cineva o sa fac un tutorial cu treaba asta). Pompa m-a costat 430 lei. Ma rog, am cheluit niste bani, dar am rasuflat usurat. Am zis... gata, asta a fost. Cand colo problema a reaparut exact la fel, ba chiar s-a agravat in sensul ca nu mai mergea cu oprire - pornire din prima ci trebuia sa repet figura de mai multe ori. Iar intr-o seara nu si-a mai revenit deloc. Am ajuns acasa in trei cilindri. Noroc ca eram aproape, cam la 2 -3 km ca stiu ca nu ebine pentru catalizator sa mergi mult asa. Am fost la service, mi-au pus testerul si mi-au zis ca am probleme cu aprinderea. Am schimbat bujiile ... nici o imbunatatire. Baietii mi-au propus sa schimb blocul cu bobinele de inductie care costa cam 670 de lei. (poate stie cineva un pret mai bun). Am crezut ca am schimbat pompa degeaba, dar pe cea veche am masurat-o si e defecta 100%. Prietenul meu mecanic mi-a zis sa nu ma grabesc sa schimb blocul de bobine. M-a intrebat daca am spalat motorul si intr-adevar problemele au aparut cam la o saptamana dupa prima spalare a motorului pe care am facut-o la o spalatorie auto. M-a sfatuit sa desfac toti conectorii electrici de la motor si de la computer si sa ii verific si sa ii curat cu spray pt contacte electrice. Zis si facut. Problema a fost ca singurul loc unde nu am putut aunge a fost chiar blocul de bobine unde era probabil cel mai important. A doua zi masina a pornit si a mers normal, dar peste 3 - 4 zile iar a facut o figura apoi, pana in prezent adica inca 3 - 4 zile a mers si merge foarte bine. In momentul de fata o sa caut nist scule sa desfac bobinele si sa le "dau cu spray", dupa care, daca mai am probleme ... portofelul ... 670 lei ...
Astept parerile voastre, in cazul in care ati reusit sa cititi kilometrii de randuri de mai sus. Multumesc.