Pagina 1 din 1
cutie viteze
Scris: Vin 24-Noi-2006 03:57
de shogard
Salutari tuturor posesorilor de Citroen din acest forum. Am un Saxo 1.1i, achizitionat in 2002, fiind primul proprietar. Incepind din vara asta am observat un fenomen ciudat si anume la mers in oras in conditii de trafic intens schimbatorul de viteze merge mai greu. Nu ca ar intra mai greu in viteza, ci toata cursa schimbatorului intre viteze este ingreunata, parca ar fi crescut frecarea pe undeva sau ar fi aparut ceva dilatari. Din cite stiu sint niste bucse de teflon pe undeva pe la articulatii, la pirghiile care fac legatura intre schimbator si cutie. Uneori, apare si un scirtiit. Toata treaba asta se intimpla numai cind se incinge motorul - la ceva timp dupa ce se incinge si numai la mers in oras in conditii de trafic intens. Ce parere aveti, care ar putea fi cauza? Tot in aceleasi conditii si directia se ingreuneaza un pic, cind e motorul rece mergind mai usor decit cind se incinge. Lichidul pt servodirectie nu l-am schimbat si nici pe cel de cutie de viteze. Ar putea fi ceva cauzat de temperatura ridicata degajata de motor, provocind (asa banuiesc eu) niste dilatari ?
Scris: Mie 20-Dec-2006 12:26
de rokad
Ar putea sa-mi spuna cineva la ce intervale se schimba uleiul la cutia de viteze de saxo 1,5d,si ce ulei se foloseste
Scris: Sâm 10-Feb-2007 11:13
de Toxic13
shogard, eu am schimbat kitul ambreiaj (placa, rulment, disc) si am aceleasi probleme ca si tine, uneori cand se incinge motorul in viteza a-4a intra super nasol, parca freaca...intr-a 1-1 agata ceva... iar cand pornesc de pe loc smanceste motorul... asta ar putea fii si din cauza ca discul e nou, motorul fiind mic nu are prea multa forta, si pana se uzeaza putin....
la mine probema ar putea fii din cauza uleiului din cutie. cand mi-au schimbat kitul, au scos planetara fara sa puna un recipient sa recupereze uleiul si acesta a curs pe jos... apoi au complectat ei cu ceva ulei dar nu cred ca au bagat suficient.
o sa schimb din nou uleiul si iti voi da mai multe detalii... daca nu e din cauza uleiului dau din nou cutia jos.
daca e motor benzina 1.1 (probabil la fel e si la celelalte) cartea recomanda TOTAL sau VALVOLINE 75w80.
PS: si mie imi scartaie maneta.... revin cu detalii dupa ce rezolv problema asta

Scris: Sâm 10-Feb-2007 21:56
de khan
pentru timoneria de la schimbator puteti folosi cu mare succes un spray cu vaselina
Scris: Dum 11-Feb-2007 06:35
de shogard
khan scrie:pentru timoneria de la schimbator puteti folosi cu mare succes un spray cu vaselina
La articulatiile din cadrul timoneriei schimbatorului de viteze sint niste bucse de teflon. Din cite stiu eu bucsele de teflon nu se ung cu vaselina. Ce fel de spray e asta? De unde se poate cumpara? E chiar pe baza de vaselina sau e altceva gresant? Fiindca am mai vazut niste sprayuri cu alcool si glicerina (sau alt amestec de genul asta) care aveau rol si de curatare si de gresare in acelasi timp, chiar in service.
Scris: Dum 11-Feb-2007 06:52
de shogard
Toxic13, cit a costat kit-ul de ambreiaj si cit a fost manopera? Eu am fost in service sa schimb un pivot si le-am zis si de problema de la cutia de viteze. Mi-au curatat bucsele de la articulatii cu un spray, dar fenomenul aparind doar vara nu am cum sa-mi dau seama daca s-a rezolvat sau nu. Si tot cind se incinge bine motorul apare si o scirtiala la pedala de ambreiaj, in partea de final a cursei pedalei si la ambreiere si la debreiere. Le-am zis si asta dar nu s-a rezolvat. Acolo nu facea figura, masina apucind sa se raceasca pina a intrat in service. Dupa cum suna parc-ar fi cablul de ambreiaj. Ramin la parerea ca apar pe undeva ceva dilatari si automat niste frecari mai mari.
Scris: Dum 11-Feb-2007 10:15
de Toxic13
a costat undeva la 5 milioane jumate kitul iar manopera cam 1 jumate. eu am pus un kit mediu iar acum imi pare rau ca nu am cumparat unul ZAX sau ceva mai tare. si am iesit mai scump pt ca l-am luat pe bucati... mecanicii au spus ca nu trebuie si placa de presiune schimbata... pana la urma s-a dovedit a fii necesar si inlocuirea acesteia... recomand schimbarea kitului nu doar componente !
cat despre bucsele alea, cel putin aici in cluj se pot injecta cu teflon la vreo 150 de mii si mai tin o vreme...
incerc acum sa fac rost de manualul ala de reparatii sa vad exact ce piese sunt acolo la schimbator....
Scris: Dum 11-Feb-2007 15:54
de khan
se da peste tot la articulatii, mai putin la cele cu teflon. de acolo nu va merge greu decit daca e mult prea strinsa oala pe nuca. nu cred ca e cazul
Scris: Dum 11-Feb-2007 16:17
de rufusgti
Sigur apar dilatari!!! Eu am reconstruit timoneria la BX . E nou-nouta si cand e rece motorul merge brici ,dar cand se incalzeste un pic merge mai greu. Undeva trebuia sa existe un joc mai mare astfel incat aceasta dilatatie normala sa nu puna probleme!!!
maneta merge in gol
Scris: Dum 19-Oct-2008 09:06
de gxxxg
salut,
maneta de schimbator are o mare libertate de miscare, imi intra in vitezele de mers inainte dar nu si de mers inapoi. Puteti sa-mi recomandati un service (daca se poate in zone tei-colentina) si daca aveti idee cam o costa remedierea problemei?
Scris: Vin 24-Oct-2008 13:34
de rokad
verifica timoneria s-ar putea sa fi iesit o tija si de acea sa nu intre decit in anumite viteze