Pagina 1 din 2
Schimbarea unghiului de cadere la rotile din spate
Scris: Joi 07-Mai-2009 12:57
de christistanciu
Ăncet dar sigur, mi se schimbĂŁ unghiul de cĂŁdere la roĂžile din spate, ĂŽn sensul cĂŁ partea de sus mi se ĂŽnclinĂŁ spre caroserie iar partea de jos a roĂžii iese ĂŽn afara. Nu exagerat, dar destul de tare, ĂŽncât la gropi mai mari sau Âşocuri mai puternice sĂŁ ĂŽmi frece roata din stânga ĂŽn caroserie. Ce e de fĂŁcut ĂŽn cazul de faÞã?
Scris: Joi 07-Mai-2009 13:26
de jgr1001
Ai nevoie de kit rulmenti de punte. Se schimba destul de anevoios (stiu din experienta propie)
Recomandabil sa schimbi pe ambele parti, chiar daca stanga e cea mai afectata
Scris: Joi 07-Mai-2009 19:58
de christistanciu
Te rog frumos daca se poate sa imi dai cateva detalii. Multumesc.
Scris: Joi 07-Mai-2009 20:28
de sandor mihai
sau,daca e deteriorata puternic camasa interioara care e prelucrata direct in punte,din pacate trebuie sa schimbi puntea complet.
Scris: Joi 07-Mai-2009 20:43
de christistanciu
ok, se pare ca e grav. Ce cer la magazin? Kit rulmenti punte spate?
Scris: Joi 07-Mai-2009 20:51
de sandor mihai
da.incearca marca SNR.sunt frantuzesti,ieftini si buni.da nu stiu cine ti schimba.are 3 bari de torsiune pe care le scoti cu scule speciale -ciocan cu inertie.fa semne la barile de torsiune altfel masina nu va mai sta dreapta.
Scris: Vin 08-Mai-2009 08:41
de jgr1001
Eu i-am schimbat singur. La mine era uzat si axul din stanga al fuzetei si a trebuit incarcat si rectificat.
Am dat puntea jos pt nu cred ca as fi putut altfel sa o demontez. Ca sa dai jos puntea trebuie sa desfaci conductele de frana si cablurile de la frana de mana. Si ultima parte a tobei de esapament.
Barele de torsiune au un fel de saiba de sigurantare care intra intr-o forma excentrica; daca nu scoti saiba aia, dai cu ciocanul de te saturi.
Mai trebuie sa dai jos si amortizoarele.
Daca nu ai experienta in reparatii mecanice, te sfatuiesc sa nu te apuci singur

Scris: Vin 08-Mai-2009 20:53
de christistanciu
Nu am destula experienÞã ca sã fac operaÞia asta, dar am sã merg la un prieten care are service,eu voi fi pe post de ajutor. El are mare experienÞã la BX ºi XM. Cam cât ar putea fi rulmenÞii? nu am gãsit pe site-ul din germania un preÞ.
Scris: Sâm 09-Mai-2009 07:35
de sandor mihai
cam 150 lei pe o parte.
Scris: Mie 20-Mai-2009 21:57
de christistanciu
La pro motor timisoara am gasit cu 168ron pe o parte. Acum insa am o intrebare: cum arata bara stabilizatoare? ca ma intreaba de la magazin daca am, pentru ca in functie de asta rulmentii difera. Eu nu stiu daca am sau nu.
Scris: Joi 21-Mai-2009 10:22
de jgr1001
Din cate stiu bara stabilizatoare trece prin punte; adica prin teava puntii.
Deci nu se vede din prima cu ochiul liber.
Dupa ce dai jos roata, in locul unde se articuleaza bratul pe teava puntii ar trebui sa fie un capac. Sub capac se vede bara stabilizatoare (capatul ei) care este ghidata pe caneluri.
Nu imi mai aduc bine aminte (ca a fost acum 2 ani) dar parca asa era...
Scris: Dum 24-Mai-2009 05:49
de christistanciu
Cineva a mai avut aceeasi problema si mi-a trimis topicul
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=9096
Cum nu mai depinde decat de mine. Va multumesc tuturor pt raspunsuri. Am sa revin cu poze dupa ce ma apuc de treaba.
Scris: Joi 02-Iul-2009 09:30
de christistanciu
Problema puntii este una destul de urata. In momentul de fatza am puntea data jos de pe masina. A fost relativ usor de dat jos. 4 suruburi conductele de frana, cablul de la frana de mana dezgatzat din tamburi si gata.
Problema reala este ca nu mai am avut rulmeti deloc. Axul este cel care s-a dus dracului. Rulmentii pe ace nu au camasa interioara, practic ei ruleaza pe punte, unde exista un cementaj. La rulmentii interiori nici nu se mai vede cementajul. Pretul unei punti este de 3400 de ron, este ceva foarte departe de realitatea bugetului meu. Acum am in vedere sa imi pun in locul rulmentilor bucse din bronz. dar se pare ca nici bronzul nu este chiar asa de ieftin. Pentru prelucrare este nevoie de o bara de bronz de cca. 20 cm cu diametrul de 55 de mm. Costurile materiei prime sunt de 270 de ron, adica mai scump decat setul de reparatie care e de 260 de ron pe care l-am achizitionat dar nu mai am pe ce sa-l montez... din pacate. La cei 270 se adauga costurile de prelucrare a bucselor pe care inca nu il stiu, estimez la 100 ron.
Alternativa nr.2 ar fi sa gasesc o punte buna second, dar am mari retineri. Nu cred ca in romania o punte la mana a doua poate fi cu mult mai buna decat ceea ce deja am. Am sunat in Italia si am primit o oferta de punte cu 190 euro de la o masina din 99 care este tamponata in fatza. Totusi parca nu imi vine sa ma bag.
Khan, te rog din suflet da-mi parerea ta despre problema asta.
Scris: Joi 02-Iul-2009 17:11
de jgr1001
Pana zice khan ceva, ma bag eu in seama
La mine la unul din brate, axul era mancat pe partea rulmentului interior.
L-am scos din fuzeta, l-am incarcat cu sudura si apoi rectificat. Nu e cea mai de calitate solutie dar masina merge de 2 ani si vreo 20000 km.
Scris: Vin 03-Iul-2009 11:17
de khan
solutuia cu bucsi nu tine. cel mai bine ar fi sa gasesti sa refaci undeva bucsa, cred ca e cea mai ieftina solutie. daca mergi cu ea la un tratamentist si ii spui ce face va stii ce otel sa foloseasca si cum sa faca prelucrarea