[tutorial] aeroterma Saxo
Moderator: Echipa Tehnica
[tutorial] aeroterma Saxo
Salut!
Am un Saxo 1.1 din 2002. Cam de o luna am o problema cu aeroterma, chiar daca e oprita (de la buton) se aud niste scartaieli care in mod normal se auzeau atunci cand comutam intre aer de afara sau recirculare aer din interior.
Altfel ea functioneaza ok, baga caldura etc, insa zgomotele sunt enervante, e ca si cum o clapeta incearca incontinuu sa se inchida dar nu reuseste.
Mi-ar fi de folos cateva pareri, mai ales ca nu stiu cum se demonteaza respectiva aeroterma.
Am un Saxo 1.1 din 2002. Cam de o luna am o problema cu aeroterma, chiar daca e oprita (de la buton) se aud niste scartaieli care in mod normal se auzeau atunci cand comutam intre aer de afara sau recirculare aer din interior.
Altfel ea functioneaza ok, baga caldura etc, insa zgomotele sunt enervante, e ca si cum o clapeta incearca incontinuu sa se inchida dar nu reuseste.
Mi-ar fi de folos cateva pareri, mai ales ca nu stiu cum se demonteaza respectiva aeroterma.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
eu am avut aceeasi problema, este defect motorasul ce angreneaza clapetele de la recircularea aerului. de fapt rotile dintzate de la motoras.
piesa este C31 valeo F656692 K/U
eu am asteptat dupa piesa asta 3 luni de zile, pana un prieten mi-a gasit in italia la schrot un saxo cu AC.
deci piesa exista numai la saxo cu AC ATENTIE! ca eu am facut o data vreo 300 de km aiurea pt un saxo ce era de dezmembrat dar nu stiam ca nu exista piesa la cele fara aer conditionat ...
pentru a elimina zgomotul, scoti butonul de la recirculare si extragi mufa din el, eventual introduci mufa intr-un buton "orb" ca sa nu faci alte prostii.
iti doresc mult succes in gasirea unui motoras, nou costa cam mult... cca. 5 milioane de lei.
daca te intereseaza si vrei sa demontezi/montezi singur componenta scrie aici si am sa spun pas cu pas ce trebe demontat sa ajungi acolo unde trebe.
piesa este C31 valeo F656692 K/U
eu am asteptat dupa piesa asta 3 luni de zile, pana un prieten mi-a gasit in italia la schrot un saxo cu AC.
deci piesa exista numai la saxo cu AC ATENTIE! ca eu am facut o data vreo 300 de km aiurea pt un saxo ce era de dezmembrat dar nu stiam ca nu exista piesa la cele fara aer conditionat ...
pentru a elimina zgomotul, scoti butonul de la recirculare si extragi mufa din el, eventual introduci mufa intr-un buton "orb" ca sa nu faci alte prostii.
iti doresc mult succes in gasirea unui motoras, nou costa cam mult... cca. 5 milioane de lei.
daca te intereseaza si vrei sa demontezi/montezi singur componenta scrie aici si am sa spun pas cu pas ce trebe demontat sa ajungi acolo unde trebe.
Ultima oară modificat Mie 26-Sep-2007 17:08 de către christistanciu, modificat 1 dată în total.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Am gresit cand am scris clima, si eu am tot AC. ca sa te convingi ca intr-adevar asta e problema scoate mufa afara din buton. Motorul respectiv are un limitator si datorita dintilor lipsa de pe rotitele dintate nu va mai ajunge la limitatorul ce opreste motorasul. Astfel el se roteste intruna, iar zgomotul pe care il auzi sunt tocmai rotile dintate care scapa. daca imi lasi aici un nr de telefon, am sa te sun si am sa iti explic mai pe indelete, in scris imi vine destul de greu. trebuie un pic de interactivitate feed bak cum se spune. In principiu nu e mare lucru, e o cutiutza de circa 7/4 centimetri si doua clapete din plastic ce obtureaza intrarea aerului din exterior, desfaci doua piulitze, 3 suruburi si gata, a picat aeroterma afara, apoi mai ai 2 suruburi de la motoras. Asta e tot. Astept un numar de telefon, indiferent de care, si am sa sun eu.
Numai bine!
Numai bine!
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Am sa descriu acum cam cum se procedeaza la inlocuirea motorasului de la recircularea aerului, eventual il rog pe George sa mai completeze pe ici pe colo inexactitatiile sau alte puncte de vedere(el a facut recent operatia).
In parte dreapta a masinii imediat sub parbriz exista o aparatoare de plastic, neinsurubata care trebuie data la o parte.
Sub ea o sa apara filtrul de polen(ca un burete) si doua suruburi cu 2 piulite ce se desfac cu cheia de 10. Acestea trebuie desurubate.Scoateti cu atentie acel burete cu tot cu suportul lui din plastic si veti observa clapetele ce inchid/dau drumul aerului in interiorul masinii.
[URL=http://g.imagesha
Apoi, inauntru la picioarele copilotului, trebuiesc desurubate urmatoarele suruburi:
-cele trei suruburi cu cap stea care tin aparatoarea ventilatorului,
-suportii din plastic ai ventilatorului
-surubul ce tine bordul in stalpul dreapta fata(in imagine cel negru)
[URL=http://g.imageshack.us/img201/a
Ventilatorul vine in jos dar nu de tot, suficient cat sa se desurubeze cele doua suruburi care tin motoarsul de recirculare.
Atentie! motorasul are niste parghii cu care manevreaza clapetele de inchidere, aveti grija sa nu distrugeti clapetele si urechile lor, deci cu grija.
Pentru montare aceleasi chestii in sens invers. Sper ca am zis tot si sper ca e bine, daca ceva nu e in regula va rog corectati.
In parte dreapta a masinii imediat sub parbriz exista o aparatoare de plastic, neinsurubata care trebuie data la o parte.

Sub ea o sa apara filtrul de polen(ca un burete) si doua suruburi cu 2 piulite ce se desfac cu cheia de 10. Acestea trebuie desurubate.Scoateti cu atentie acel burete cu tot cu suportul lui din plastic si veti observa clapetele ce inchid/dau drumul aerului in interiorul masinii.

[URL=http://g.imagesha
Apoi, inauntru la picioarele copilotului, trebuiesc desurubate urmatoarele suruburi:
-cele trei suruburi cu cap stea care tin aparatoarea ventilatorului,
-suportii din plastic ai ventilatorului
-surubul ce tine bordul in stalpul dreapta fata(in imagine cel negru)

[URL=http://g.imageshack.us/img201/a
Ventilatorul vine in jos dar nu de tot, suficient cat sa se desurubeze cele doua suruburi care tin motoarsul de recirculare.
Atentie! motorasul are niste parghii cu care manevreaza clapetele de inchidere, aveti grija sa nu distrugeti clapetele si urechile lor, deci cu grija.
Pentru montare aceleasi chestii in sens invers. Sper ca am zis tot si sper ca e bine, daca ceva nu e in regula va rog corectati.
Pentru Cristi: Asa cum ne-ai obisnuit si in alte ocazii, ai realizat prompt un tutorial detaliat si bine ilustrat. In legatura cu completarea mea imi pare rau ca trebuie sa-ti spun, dar dupa discutia noastra telefonica in care mi-ai explicat cam acelasi lucru ca in tutorialul de mai sus noi nu am mai vorbit. Eu am reusit atunci sa dau jos complet motorul impreuna cu turbina pentru ca avea un scartait suparator si l-am uns. Din pacate nu am dat de urma mecansmului de la recicularea aerului si pentru ca ma grabeam l-am motat la loc. Asa ca nu pot aduce completari la ce ai spus tu, ba chiar te rog daca poti sa-mi explici unde se afla acest mecanism fata de motorul cu turbina de aer? Poate daca il mai demontez o data si ma chinui un pic il gaesc, dar daca as sti mai precis ar fi mai usor. Nu stiu sigur daca as putea sa repar acel mecanism, dar ma simt frustrat sa nu pot macar sa-l vad, avand in vedere ca am facut multe reparatii de mecanica fina la copiatoare si imprimante cu ani in urma cand se mai si reparau si nu se aruncau dupa maxim un an. Am gasit prin calculator o poza pusa de tine pe care am descarcat-o mai demult, cu rotile dintate, (nu cea de mai sus) nu stiu din ce topic si mie mi se pare rezolvabila problema. Asa dupa cum ti-am spus eu am cumparat masina de la novo in toamna lui 2007 cand am si devenit membru al acestui forum si problema lui este de atunci a mea, doar ca el, la sugestia ta, a decuplat mufa de comnada din bord.
In incheiere iti multumesc pentru ajutorul telefonic de acum cateva luni.
Daca sunt si alte persoane care cunosc problema si vor sa imi dea o mana de ajutor le multumesc si lor anticipat.
In incheiere iti multumesc pentru ajutorul telefonic de acum cateva luni.
Daca sunt si alte persoane care cunosc problema si vor sa imi dea o mana de ajutor le multumesc si lor anticipat.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
Cele douĂŁ "uÂşiĂže" care fac aeroterma sĂŁ nu mai tragĂŁ aer din exterior ci sĂŁ recircule aerul din cabinĂŁ se vede foarte bine de afarĂŁ, (cum priveÂşti din spre compartimentul motor), sub acel filtru de polen care e ca un burete din plastic.
Aceste uºiÞe, sunt manevrate printr-o pârghie cu excentric si pot fi doar În douã poziÞii: Închis sau deschis. Aºadar, În momentul În care aeroterma este demontatã, motorul care acÞioneazã uºiÞele, se aflã deasupra, sau cu alte cuvinte urmãtorul lucru de demontat. Pentru demontarea motorului trebuie desfãcute douã ºuruburi.
Ăn ceea ce priveÂşte poza cu roĂžile dinĂžate de la motor, a fost postata pe imageshack dar a dispĂŁrut de acolo nu Âştiu de ce... DacĂŁ eÂşti un specialist ĂŽn imprimante Âşi deĂžii Âşi sculele potrivite, cu siguranÞã ai sĂŁ poĂži repara angrenajul. TotuÂşi sĂŁ verifici motorul dacĂŁ nu cumva e ars, ca sĂŁ nu repari roĂžile dinĂžate degeaba. Eu am sĂŁ caut pe dvd-urile de backup poza cu roĂžile dinĂžate, poate ajutĂŁ la ceva. DacĂŁ mai sunt ĂŽntrebĂŁri nici o problemĂŁ.
Aceste uºiÞe, sunt manevrate printr-o pârghie cu excentric si pot fi doar În douã poziÞii: Închis sau deschis. Aºadar, În momentul În care aeroterma este demontatã, motorul care acÞioneazã uºiÞele, se aflã deasupra, sau cu alte cuvinte urmãtorul lucru de demontat. Pentru demontarea motorului trebuie desfãcute douã ºuruburi.
Ăn ceea ce priveÂşte poza cu roĂžile dinĂžate de la motor, a fost postata pe imageshack dar a dispĂŁrut de acolo nu Âştiu de ce... DacĂŁ eÂşti un specialist ĂŽn imprimante Âşi deĂžii Âşi sculele potrivite, cu siguranÞã ai sĂŁ poĂži repara angrenajul. TotuÂşi sĂŁ verifici motorul dacĂŁ nu cumva e ars, ca sĂŁ nu repari roĂžile dinĂžate degeaba. Eu am sĂŁ caut pe dvd-urile de backup poza cu roĂžile dinĂžate, poate ajutĂŁ la ceva. DacĂŁ mai sunt ĂŽntrebĂŁri nici o problemĂŁ.
-
- just curious
- Mesaje: 10
- Membru din: Dum 02-Sep-2012 09:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Citroen C3 Pluriel
- 2: Renault Laguna
- 3: Citroen AX
Salut,
Va rog sa-mi spuneti daca la modelul cu AC e normal ca in pozitia 0 al aerotermei sa bage totusi aer? Mai putin decat pe pozitia 1.
Cu contactul pus, in liniste totala, se aude ventilatorul, iar la grilele de aer din bord, se simte curent de aer, cu masina stationata si fara vant afara.
Multumesc.
Va rog sa-mi spuneti daca la modelul cu AC e normal ca in pozitia 0 al aerotermei sa bage totusi aer? Mai putin decat pe pozitia 1.
Cu contactul pus, in liniste totala, se aude ventilatorul, iar la grilele de aer din bord, se simte curent de aer, cu masina stationata si fara vant afara.
Multumesc.
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Aceeasi problema este si la mine cu ventilatorul de baga aer in habitaclu, pozitia zero se aude cum functioneaza, dar nefiind actionat butonul de aer-conditionat.Cand il dau spre - 0 are o tentativa de a se opri pentru cateva momente.Cred ca porblema este din buton, si partea nasol este ca nu merge un buton de la masinile fara aer conditionat.
Saxo 1.5D 57 ponei an 2003
-
- just curious
- Mesaje: 10
- Membru din: Dum 02-Sep-2012 09:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Citroen C3 Pluriel
- 2: Renault Laguna
- 3: Citroen AX
ViperDodo scrie:la multe masini , pe pozitia 0 in momentul in care apesi butonul de AC pleca si ventilatorul pe treapta 1.
Ex: Logan, Opel Corsa
Mltumesc, si eu m-am gandit ca e o masura de siguranta pt AC.
Multi pornesc AC dar uita sa porneasca ventilatorul.
Andrey_joy m-a completat, merge si fara AC pornit, probabil din cauze economice ... era prea multa electronica sa faca aeroterma sa porneasca la prima turatie cand se apasa AC.
- christistanciu
- pasionat
- Mesaje: 283
- Membru din: Dum 19-Mar-2006 00:17
- Localitate: Lugoj-Timis
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 272
- Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO