Pagina 1 din 3
Aeroterma care nu se mai opreste
Scris: Mie 09-Apr-2008 10:59
de radu.st
Am un Saxo din 2003 1,5 D, si de ceva vreme aeroterma a ramas pe treapta 3 si nu se mai opreste deloc. Am verificat potentiometrul din bord, si merge chiar daca scot mufa din spate, iar daca fac scurt pe cele 2 fire merge mai repede.(pe treapta 4)Nu stiu unde sa ma uit, exista un releu care sa fi ramas blocat,? Momentan am scos mufa de la aeroterma ca nu o mai suportam sa merga mereu.
Astept sfaturi.Multumesc
Scris: Joi 10-Apr-2008 17:32
de robert-bx
asa ai cumparat masina?
se poate sa fie ceva improvizatie facuta daca e defect termistorul (legat pe direct)
Scris: Joi 10-Apr-2008 17:33
de robert-bx
scuze tiristorul nu termistorul
Scris: Joi 10-Apr-2008 23:13
de radu.st
Am masina din 2005. Din decembrie 2007 a aparut problema.
Unde gasesc acel tiristor.M-am uitat pe sub bord, dar nu am dibuit nimic, care sa aibe legatura.
Scris: Joi 10-Apr-2008 23:22
de dj01fad
cauta si tu o schema a masinii sau ceva documentatie... si eu cred ca s-a ars acel tranzistor, pt ca si eu am patit la fel, si tot asa ramasese blocat pe penultima treapta.
Scris: Vin 11-Apr-2008 07:32
de cit_a
tiristoare , tranzistoare si alte piese marunte

....... simpul e sa cauti unde iti merge comanda de la potentiometru si vei constata ca intra intr-un modul elelctronic , daca ai cunostinte de electronica te bagi si daca nu iti vezi de treaba , mai bine cauti un electronist sa-ti repare modulul de comanda ca pe langa alte tranzistoare si tiristoare

, posibil sa mai ai si alte componente duse .
Scris: Vin 11-Apr-2008 14:54
de radu.st
Nu am gasit o schema electrica a masinii. Multumesc de sfaturi.Am sa incerc sa-l gasesc, mai caut pe sub bord.
Scris: Sâm 07-Iun-2008 06:13
de radu.st
Se pare ca acel modul electronic se afla chiar in aeroterma, l-am dat jos, urmeaza sa-l comand, cam scump...370 ROn.
Scris: Dum 08-Iun-2008 18:43
de mariuss
Nu te grabi sa comanzi modulul .E posibil sa fie ars vreun tranzistor si scapi mult mai ieftin.De preferat ar fi sa pui o poza cu obiectul,poate te putem ajuta cu o solutie mai ieftina.
Scris: Mar 10-Iun-2008 10:04
de radu.st
Am gasit pe forumul de la Xara, exact aceeasi problema, cu exact aceeasi piesa. Am vazut acolo si echivalenta la tranzistori, asa ca pe jumatate rezolvata problema, ramane sa-i cumpar si sa-i montez.
Pt cei ce vor pati exact aceasi chestie echivalentul trasnzistorilor este:
MJ 11033- pt Connex (din Lacul Tei)
http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 109nt0.jpg
Scris: Mar 10-Iun-2008 10:55
de cbx
ai citit si cauza defectari ?
Scris: Mie 11-Iun-2008 08:21
de radu.st
Nu stiu care e cauza. Probabil o supra sarcina ?!?
Daca stii mai multe, poti sa-mi spui, sau sa-mi dai un link. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
zoly_111
Scris: Joi 12-Iun-2008 01:46
de zoly_111
salut defectu vine de la butonu de reglaj de viteza de rotatie a motorului ventilator sau de la periile de carbune din acelas motor daca te intereseaza schema de demontare si schema electrica atunci trimitemi seria sasiului masinii daca nu te intereseaza cand desfaci carcasa motorului unge bine bucsele motorului cu ulei SAE90
Scris: Joi 12-Iun-2008 08:13
de radu.st
Multumesc, schema electrica ma intereseaza daca e de la toata masina, altfel ma descurc sa desfac si sa curat .
Scris: Dum 15-Iun-2008 11:26
de cbx
filtru de polen neschimbat la timp , tranzistori nu au avut racire din cauza prafului depus