Aud un zornĂŁit uÂşor jos, ĂŽn zona compresorului la Xsara mea hdi, 90 cp, an 2002.
Preventiv, oare e greu de schimbat rulmentul? ÂŞtie cineva ce cod are rulmentul compresorului pentru a cĂŁuta la magazin?
b Fulia, rola de Întindere ºi rola de ghidare le-am schimbat recent ºi am pus piese de calitate foarte bunã. Cureaua nu am schimbat-o de când am maºina (vreo 18000 km) dar nu pare Îmbãtrânitã. Ce ziceÞi oameni buni?
Rulmentul de la compresor
Moderator: Echipa Tehnica
Am desfĂŁcut fulia de la un compresor pe care ĂŽl am de rezervĂŁ pentru Xsara pentru a vedea ce cod are rulmentul.
Am gĂŁsit un rulment pe care scrie 35BD219DUK JAPAN NSK 121. M-am dus la magazin Âşi mi-au zis cĂŁ programul nu identificĂŁ tipul de rulment. Mai degrabĂŁ identificĂŁ un alt compresor care nu e original pe la vreo 950 de lei. Ce sĂŁ fac?
Solicit ajutor de la cei care au posibilitãÞi mai mari. Bucureºti, Cluj, Timiºoara, Braºov, ConstanÞa, Craiova, Ploieºti, Iaºi, Bacãu etc. sunt oraºe cu pretenÞii nu? La Baia Mare se agaÞã doar harta.
Am gĂŁsit un rulment pe care scrie 35BD219DUK JAPAN NSK 121. M-am dus la magazin Âşi mi-au zis cĂŁ programul nu identificĂŁ tipul de rulment. Mai degrabĂŁ identificĂŁ un alt compresor care nu e original pe la vreo 950 de lei. Ce sĂŁ fac?
Solicit ajutor de la cei care au posibilitãÞi mai mari. Bucureºti, Cluj, Timiºoara, Braºov, ConstanÞa, Craiova, Ploieºti, Iaºi, Bacãu etc. sunt oraºe cu pretenÞii nu? La Baia Mare se agaÞã doar harta.
O sĂŁ ĂŽl mĂŁsor dupĂŁ ce ĂŽl scot din interiorul fuliei.
Am fost totuÂşi sĂŁ vĂŁd tipul de compresor.
Reproduc ce era scris pe o etichetĂŁ verde: SD7V16 (ĂŁsta probabil e codul de produs) SANDEN, MODEL 1228, Seria .....................,
SANDEN CORPORATION, Made in Japan,
Oil: SP10 or equiv.,
R 134 A
Am fost totuÂşi sĂŁ vĂŁd tipul de compresor.
Reproduc ce era scris pe o etichetĂŁ verde: SD7V16 (ĂŁsta probabil e codul de produs) SANDEN, MODEL 1228, Seria .....................,
SANDEN CORPORATION, Made in Japan,
Oil: SP10 or equiv.,
R 134 A
Am gĂŁsit rulment Corado la 30 de lei Âşi Koyo (Kayo) la 110 lei (Made in Japan). Vreau sĂŁ gĂŁsesc cel mai bun raport preĂž calitate. SKF am gĂŁsit deocamdatĂŁ mai ĂŽnguÂşti (trebuie sĂŁ pun douĂŁ bucĂŁĂži) AÂşa cum am mai spus NSK (tot Made in Japan) echipeazĂŁ originalul.
Ce mĂŁ sfĂŁtuieÂşti CBX? La varianta ta nu mi-ai spus producĂŁtorul. Milioane de mulĂžumiri anticipat.
Ce mĂŁ sfĂŁtuieÂşti CBX? La varianta ta nu mi-ai spus producĂŁtorul. Milioane de mulĂžumiri anticipat.
ªi m-am mai gândit la ceva. Dacã problema este ambreiajul compresorului ºi nu ... rulmentul fuliei?
UitaÞi cum stau lucrurile. Dau drumul la motor ºi se aude un scârÞâit preÞ de vreo 10 secunde (parcã doar la pornirile la cald). Dupã care nu se mai aude acel scârÞâit. Dacã stai ºi asculÞi atent În dreptul fuliei compresorului când este aerul condiÞionat oprit se aude doar parcã un zornãit de rulment care nu mai are mult de trãit. Dacã dau drumul la aerul condiÞionat zgomotul κi schimbã tonalitatea ºi se aude parcã ºi când eºti la volan cu uºile Închise.
Chestia cu scârÞâitul preÞ de câteva secunde mã duce cu gândul tot la rulmentul de la fulia compresorului pentru cã am schimbat recent rola Întinzãtoare, rola de ghidare, fulia vibrochenului ºi În dreptul fuliei de la pompa servo nu se aude nimic neobiºnuit. Cureaua e cam veche (de 18000 km am eu maºina ºi nu am schimbat-o) dar nu pare Îmbâtrânitã ci doar uzurã normalã.
Rog vreun cunoscĂŁtor sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ pĂŁrerea vis a vis de simptomele prezentate. MulĂžumesc.
UitaÞi cum stau lucrurile. Dau drumul la motor ºi se aude un scârÞâit preÞ de vreo 10 secunde (parcã doar la pornirile la cald). Dupã care nu se mai aude acel scârÞâit. Dacã stai ºi asculÞi atent În dreptul fuliei compresorului când este aerul condiÞionat oprit se aude doar parcã un zornãit de rulment care nu mai are mult de trãit. Dacã dau drumul la aerul condiÞionat zgomotul κi schimbã tonalitatea ºi se aude parcã ºi când eºti la volan cu uºile Închise.
Chestia cu scârÞâitul preÞ de câteva secunde mã duce cu gândul tot la rulmentul de la fulia compresorului pentru cã am schimbat recent rola Întinzãtoare, rola de ghidare, fulia vibrochenului ºi În dreptul fuliei de la pompa servo nu se aude nimic neobiºnuit. Cureaua e cam veche (de 18000 km am eu maºina ºi nu am schimbat-o) dar nu pare Îmbâtrânitã ci doar uzurã normalã.
Rog vreun cunoscĂŁtor sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ pĂŁrerea vis a vis de simptomele prezentate. MulĂžumesc.
Aceleasi simptome le-am avut si eu.
La reprezentanta(am schimbat altceva) mi-au zis ca defect "ambreiaj compresor", dar ambreiajul contine si
acest rulment.
De fapt era rulmentul, am luat de la dezmembrari un compresor defect care avea ambreiajul bun(si rulmentul),
cineva mi-a schimbat doar rulmentul si merge si in ziua de azi (dupa vreo 60000km). Compresorul era de pe un C5
si eu am xsara.
La reprezentanta(am schimbat altceva) mi-au zis ca defect "ambreiaj compresor", dar ambreiajul contine si
acest rulment.
De fapt era rulmentul, am luat de la dezmembrari un compresor defect care avea ambreiajul bun(si rulmentul),
cineva mi-a schimbat doar rulmentul si merge si in ziua de azi (dupa vreo 60000km). Compresorul era de pe un C5
si eu am xsara.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187787
Total subiecte 18656
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11826
Cel mai nou membru Lucian68