Moare motorul la rece

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

solaris78
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Vin 06-Oct-2006 09:23
Localitate: Bucuresti

Moare motorul la rece

Mesajde solaris78 » Mar 10-Oct-2006 10:19

Mi s-a intamplat in doua dimineati consecutive.
La pornirea motorului la rece ( doar dimineata)dupa 3 secunde motorul moare. La repornire merge impecabil, tine turatia mai sus ( socul automat) si functioneaza mai departe perfect.
O fi de la soft sau de la injectoare?
A mai patit-o cineva?
Masina are doar 43000km

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mar 10-Oct-2006 10:48

e cumva benzina de la Rompetrol?

scimba benzina,curata injectoarele,inlocuieste bujiile, si in ultimul rand softul de injectie.

solaris78
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Vin 06-Oct-2006 09:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde solaris78 » Mar 10-Oct-2006 11:09

benzina e LukOil, dar ceea ce zici tu e pe incercate (ai uitat fisele si inductia ), credeam ca cineva a mai avut problema si stie si solutia sau ca poate e o problema "cunoscuta"

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mar 10-Oct-2006 11:48

@solaris: aia nu e pe incercate ...
numai ca oricare dintre cele mentionate pot duce la simptomul prezentat de tine
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

solaris78
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Vin 06-Oct-2006 09:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde solaris78 » Mar 10-Oct-2006 16:10

Stiu ca sunt mai nou in acest club, dar va pot spune ( si probabil stiti deja) ca :1. injectoarele pot fi verificate iar curatarea lor nu este intotdeauna benefica ci chiar din contra (e adevarat ca foarte rar) asa ca o curatare asa aiurea nu e indicata
2. bujiile pot fi si ele verificate dar la 40000km o bujie nu ar trebui sa dea aceasta problema
3.o diagnoza e diagnoza iar inlocuirea tuturor pieselor care pot da aceasta problema pana cand masina functioneaza e "pe incercate", iar daca dupa ce ai inlocuit totul constati ca un pin de la mufa ECu e corodat si ca ai bagat in masina niste bani aiurea astea inseamna PROSTIE SI NEPROFESIONALISM - mai ales daca se intampla intr-un service
M-a can luat valul un pic dar chiar cred ca am dreptate si ca inlocuirea pieselor respective e pe incercate, bun e o varianta foarte comoda dar tot pe incercate se numeste.
Eu apreciez ajutorul celor de pe site, fiecare ajuta cu ce poate, poate unele chestii te ajuta f mult poate altele nu, totusi e ceva...
Multumesc inca o data tuturor!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 10-Oct-2006 16:35

solaris scrie:2. bujiile pot fi si ele verificate dar la 40000km o bujie nu ar trebui sa dea aceasta problema


40.000 dekm pentru o bujie e destul, zic eu. Daca bujia arata bine, se poate pastra, daca, nu se inlocuieste. Din fericire, diagnosticul unei bujii e usor de pus si asta ne poate da o prima indicatie asupra starii motorului.
E adevarat ca e bine sa inlocuiesti o piesa doar daca esti sigur ca e defecta, nu pe incercate (si pe banii tai, bineinteles).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mar 10-Oct-2006 22:05

Deci eu vb din experienta. Adica e vb de peste 50 de masini cu problema descrisa de tine cu benzina (atentie) numai Rompetrol. Am inteles si pctul tau de vedere, dar deja in cazul asta fara o diagnosticare deja e poveste... Te astepti sa-ti spuna cineva ca firul 32 din mufa neagra din cele 3 este oxidata? Nu poti afla raspunsul acesta pe forum. Iar ca discutie, o bujie din asta la peste 30000km nu mai e in parametrii. Si aici vb tot din experienta si mai ales pe masinile mele. Asta nu inseamna ca ai rezolvat problema! Poate fi motorasul papillon, poate fi calculatorul, poate fi sonda lambda... e ce zici? nu e cazul unei diagnosticari precise? Fii sigur ca in "lectura defecte" apare problema ta! Noi numai incercam sa te ajutam.
Mugurel

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mar 10-Oct-2006 22:55

solaris scrie:benzina e LukOil, dar ceea ce zici tu e pe incercate (ai uitat fisele si inductia ), credeam ca cineva a mai avut problema si stie si solutia sau ca poate e o problema "cunoscuta"

Apropos, pe masina aceasta nu sunt fise. Exista doar bobine independente ( comandate de calculatorul de injectie) strans legate intre ele. Daca este piesa asta defecta, crede-ma ca e greu s-o vada cineva... Pe osciloscop si cu o masuratoare de parametrii avand o temeinica baza de date, si imagineaza-ti ca toate probele trebuie sa le faci numai cand e motorul rece, pt k in 2 min se incalzeste si nu mai vezi nimik. Deci trebuie sa astepti cateva ore sa se raceasca...

Poate e ceva simplu si ne batem capul degeaba! :shock:

mugurel

solaris78
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Vin 06-Oct-2006 09:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde solaris78 » Mie 11-Oct-2006 11:07

Cum am mai spus multumesc tuturor pentru ajutor. Problema nu este atat de grava incat sa ma deranjeze. A fost o observatie si credeam ca e posibil sa fie o problema cunoscuta care s-ar rezolva usor. Sunt de acord cu mugurel ca o diagnoza perfecta ia timp si bani dar pe mine m-a deranjat "principiul pe incercate". Va pot spune ca la Mini si Opel problema cu muritul motorului la prima cheie e cunoscuta si se rezolva prin resoftare( doar la anumite modele) de aceea am intrebat si de Citroen. Referitor la inductie din cunostintele mele se pot diagnostica bobinele doar de pe tester si e relativ simplu, cel putin la ce masini am lucrat eu ( nu Citroen, recunosc)si cred ca sistemul de diagnoza e asemanator, iar din cauza unei sonde lambda nu se opreste motorul la rece - nu am auzit la nici un model de masina de asa ceva???!!!
Mugurel apreciez faptul ca ai raspuns si nu vreau sa fac pe grozavul, dar repet pe mine m-a deranjat : PRINCIPIUL. Sunt convins ca sfaturile tale sunt mai mult decat pertinente si fiind in paine stii despre ce vorbesti, inca o data MULTUMESC!
PS:bestia dracului azi dimineata nu a mai facut


Înapoi la “Mecanica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo