cureaua alternator

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

psybross
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 13-Mai-2008 12:21
Localitate: arges

cureaua alternator

Mesajde psybross » Lun 11-Aug-2008 12:36

as dori sa ma sfatuiasca cineva in legatura cu cureaua de la alternator findca vreau sa o schimb si din motive financiare a vrea sa o schimb eu si poate exista o modalitate standar cum se face corect findca nu as dori sa incerc sa inlocuies ceva si sa distrug altceva ,masina are si compresor de c lima automata .daca santeti draguti astept indrumari :D :D

NOS_feratu
pasionat
Mesaje: 281
Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
Localitate: taramul ploilor vesnice
Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi

Mesajde NOS_feratu » Dum 31-Aug-2008 08:46

... la motorul meu acest schimb se face relativ usor dar necesita oarecare indemanare si ceva scule. este obligatorie demontarea rotii din dreapta si contraaripii aferente deci vei avea nevoie de cric cel putin (ideal ar fi un elevator)... dupa care cu o cheie de 19 se slabeste surubul amortizorului de socuri si cu un imbus de 10 se desface rola intinzatoare ... se scoate cureaua veche, dupa care se monteaza cureaua noua... intai se aseaza pe fuliile motorului, pompei de servo, alternatorului si a comresorului de AC dupa care se pune pe amortizorul de soc iar la final se intinde cu ajutorul rolei intinzatoare...
precautii generale... grija mare la pozitia originala a curelei (este foarte "impletita" si poate genera usor confuzii de pozitionare)... foarte important este aspectul amortizorului de socuri... acesta este o piesa problema la CITROEN... daca pozitia lui in momentul in care ai dat cureaua veche jos nu este perpendiculara pe corpul motorului este imperios necesara schimbarea acestuia... neschimbarea lui are ca urmare ruperea curelei pentru auxiliare cu o frecventa ce-ti da dureri de cap (chiar si odata la 500 km)... la fel foarte importanta este si rola din capul amortizorului de socuri care trebuie sa fie intrega si fara nici un fel de jocuri... rola intinzatoare este un pic mai durabila fiind confectionata mai bine (cel putin la mine este SKF)... in rest... spor la treaba!

later edit... nu pune orice curea... pune GATES sau DAYCO si evita BOSCH sau noname-urile... bafta!
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...

psybross
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 13-Mai-2008 12:21
Localitate: arges

curea alternator

Mesajde psybross » Dum 31-Aug-2008 08:52

mersi mult de sfaturi

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 01-Sep-2008 10:45

da tu cit crezi ca costa sa faci asta la un service? nu mai mult de citeva zeci RON, ceea ce nu e un capat de tara, sa fim seriosi

psybross
pasionat
Mesaje: 130
Membru din: Mar 13-Mai-2008 12:21
Localitate: arges

Mesajde psybross » Lun 01-Sep-2008 11:30

da


Înapoi la “Mecanica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187787
    Total subiecte 18656
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11826
    Cel mai nou membru Lucian68