Daca vreau liniute, imi pun de 99, cand ies afara si vreau sa merg mai tare, pun de 99, ca sa traga mai bine(e diferenta intre 95 si 99, se simte).
Cred ca se simte mai mult efectul placebo.

Moderator: Echipa Tehnica
Apropo: ce scrie in cartea tehnica, e cifra octanica MINIMA care se recomanda.sorin. scrie:
Este total fals. Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat scade viteza de ardere a benzinei. Daca o sa folosesti o benzina cu o cifra octanica mai mare decat a prevazut constructorul, o sa scada randamentul motorului (presiuni mai mici la sfarsitul compresiei) si o crestere a uzurilor supapelor de evacuare (ca urmare a prelungirii arderii chiar si dupa ce supapa de evacuare a inceput sa se deschida)
Poti sa folosesti cu succes o benzina cu cifra octanica mai mare numai daca cresti raportul de compresie........sau bagi aer mai cald in motor
Apropo: ce scrie in cartea tehnica, e cifra octanica MINIMA care se recomanda.
Draga sorin, la masinile noi pentru ca cea mai mare poluare se produce atunci cand motorul este rece
pentru a obtine incalzirea cat mai rapida a motorului se monteaza o pompa de aer catre injecteaza aer RECE in functie de temperatura aerului exterior
Nu ar trebui sa fie invers?Adica cu cat este mai frig afara, cu atat functioneaza mai putine secunde,
Nota: pentru impiedicarea gripajului clapetei de langa supapele de admisie, pompa de aer este sistematic pornita timp de 3 secunde dupa fiecare pornire a motorului.
White Wizard scrie:Intrebare pt. "kata":
Dar d c urmezi chiar asa cu strictetze aceasta "lema"?
Ar fi mai bine de urmat cu strictetze "teoria" , " Dai la chei si mai stai 2-3 min." ... ajuta mult mai bine motorul!
kata scrie:tocmai pentru ca "teorema" a fost destul de combatuta (sint cateva subiecte pe tema asta pe forum, cauta si tu!) ... si concluzia la care s-a ajuns e ca statul 2-3 min. dauneaza motorului.
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori