"Da-n nas"

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 09-Dec-2005 18:23

Daca vreau liniute, imi pun de 99, cand ies afara si vreau sa merg mai tare, pun de 99, ca sa traga mai bine(e diferenta intre 95 si 99, se simte).

Cred ca se simte mai mult efectul placebo. :lol:

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 09-Dec-2005 19:37

sorin. scrie:
Apropo: ce scrie in cartea tehnica, e cifra octanica MINIMA care se recomanda.
Este total fals. Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat scade viteza de ardere a benzinei. Daca o sa folosesti o benzina cu o cifra octanica mai mare decat a prevazut constructorul, o sa scada randamentul motorului (presiuni mai mici la sfarsitul compresiei) si o crestere a uzurilor supapelor de evacuare (ca urmare a prelungirii arderii chiar si dupa ce supapa de evacuare a inceput sa se deschida)
Poti sa folosesti cu succes o benzina cu cifra octanica mai mare numai daca cresti raportul de compresie........sau bagi aer mai cald in motor :lol:

Draga sorin, la masinile noi pentru ca cea mai mare poluare se produce atunci cand motorul este rece, pentru a obtine incalzirea cat mai rapida a motorului se monteaza o pompa de aer catre injecteaza aer RECE in functie de temperatura aerului exterior. Adica cu cat este mai frig afara, cu atat functioneaza mai putine secunde, cu cat ne apropiem de +10grade cu atat merge mai mult timp. Ca sa-ti faci o idee, la -15 grade functionarea are 7 sec, la +9 grade functioneaza 30sec. Acest bazait se aude la C4 si la Picasso sub farul stanga fata.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 09-Dec-2005 19:56

Apropo: ce scrie in cartea tehnica, e cifra octanica MINIMA care se recomanda.


Asta a scris Adytzu
Draga sorin, la masinile noi pentru ca cea mai mare poluare se produce atunci cand motorul este rece

Asta este valabil si la masinile vechi.Te rog sa-mi explici principiul pt. care s-a montat pompa aceea.(sunt curios)
Oricum cred ca in legatura cu cifra octanica am fost destul de explicit.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Sâm 10-Dec-2005 09:58

Functie: Injectie de aer in esapament.
Aplicare: de la norma de poluare Euro 3
Schema: Un compresor mic (asa cat un motoras de stergator de parbriz) alimentat de la baterie, printr-un releu, si comandat de calculatorul de injectie, introduce aer rece imediat langa supapele de evacuare, prin intermediul unei clapete de aer.
Rol: Injectia de aer in esapament este destinata unei post-combustii, insufland aer rece imediat langa supapele de esapament permitand creearea debitului necesar post-combustiei.
Calculatorul de injectie efectueaza urmatoarele operatii: comanda timpul de functionare al pompei secundare de aer; mareste imbogatirea amestecului de benzina in timpul functionarii pompei de aer(cu 20%); permite diagnosticarea functiei "injectie de aer in esapament"(prin EOBD).

Nota: pentru impiedicarea gripajului clapetei de langa supapele de admisie, pompa de aer este sistematic pornita timp de 3 secunde dupa fiecare pornire a motorului.

Utilizare: motoarele TU si EW.


Eeee... ce spuneti ce au mai inventat astia?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 10-Dec-2005 14:37

Mai am niste nelamuriri.
pentru a obtine incalzirea cat mai rapida a motorului se monteaza o pompa de aer catre injecteaza aer RECE in functie de temperatura aerului exterior

De ce s-ar incalzi mai repede motorul?(ma gandesc ca poate catalizatorul se incalzeste mai repede)
Prin aceasta injectie de aer logic ca se scade poluarea, dar o sa creasca usor consumul (imbogatirea suplimentara a amestecului, si ma gandesc ca se scade si avansul la aprindere, imediat dupa ce motorul a pornit, atata timp cat se injecteaza aerul)

Adica cu cat este mai frig afara, cu atat functioneaza mai putine secunde,
Nu ar trebui sa fie invers?
Nu am mai inteles:
Nota: pentru impiedicarea gripajului clapetei de langa supapele de admisie, pompa de aer este sistematic pornita timp de 3 secunde dupa fiecare pornire a motorului.


sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 10-Dec-2005 14:47

Nota: pentru impiedicarea gripajului clapetei de langa supapele de admisie,

Cred ca ai vrut sa zici de langa supapele de EVACUARE.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 12-Dec-2005 09:46

De acord cu Adytzu :!: :!: :!: De asemena confirm ca esapamentul lui e absolut curat, fara nici o urma de funingine, zici ca abia e schimbat :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Lun 12-Dec-2005 13:59

Pompa de aer trimite aerul RECE prin intermediul unei clapete catre evacuare, imediat langa supapele de evacuare.

Eu nu am grasit. Tu nu ai inteles, d-le Sorin, cum functioneaza.Eu am inteles cum functioneaza, dar...

Ca sa fiu sincer nici eu nu inteleg rostul pompei de aer, cu exceptia unor sume de plata pe care sa le plateasca clientii. Este facuta pentru poluare si ca sa-i mai creasca un pic consumul, dar cateva secunde chiar nu cred ca mai conteaza.

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Lun 12-Dec-2005 16:34

Intrebare pt. "kata":
Dar d c urmezi chiar asa cu strictetze aceasta "lema"?
Ar fi mai bine de urmat cu strictetze "teoria" , " Dai la chei si mai stai 2-3 min." ... ajuta mult mai bine motorul!
Nu cred ca este de la benzina sau de la vro "pompa de aer" . E normal sa se comporte asa motorul ( rece ) cand ii dai la chei si pleci dupa loc .... si sa vedeti dupa un timp ce alte sintome o sa aibe motorul! :) + uzuri!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 12-Dec-2005 16:46

D-le Mugurel, eu te-am rugat sa-mi argumentezi unele afirmatii pe care le-ai facut si care nu mi s-au parut adevarate. Principiul pt. care s-a folosit injectia de aer l-am inteles.
@ Nicum...cu ce esti de acord cu Adytzu?(sau asa in general? :lol: ) Nu are nici o relevanta ca esapamentul este curat apropo de ce s-a discutat pana acum (este curat fiindca probabil ca merge mai turat si in afara orasului).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 12-Dec-2005 18:00

SInt de acord cu ce a a spus Adytzu. Are relevanta faptul ca esapamentul e curat: asta arata ca arderile sint curate, motorul e in stare buna, etc. In afara orasului Adytzu merge "blana"
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 12-Dec-2005 18:26

:shock:
Ultima oară modificat Lun 12-Dec-2005 18:30 de către sorin., modificat 1 dată în total.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 12-Dec-2005 18:28

. In afara orasului Adytzu merge "blana"
De asta are esapamentul asa curat.
La mers prin oras, mai ales la turatii mici si cuplu mare, esapamentul nu o sa mai arate asa frumos. Pana acum s-a discutat strict despre motoare care merg cu un amestec carburant corect, cu un avans la aprindere reglat pt. o anumita cifra octanica, si in stare tehnica buna.Intr-o sg. situatie este corecta folosirea unei benzine cu CO mai mare : motor calaminat, la care cu benzina recomandata de constructor apar detonatiile.
(in cazul lui adytzu, daca merge asa cum ai zis nu este cazul.[/quote]

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 13-Dec-2005 09:42

White Wizard scrie:Intrebare pt. "kata":
Dar d c urmezi chiar asa cu strictetze aceasta "lema"?
Ar fi mai bine de urmat cu strictetze "teoria" , " Dai la chei si mai stai 2-3 min." ... ajuta mult mai bine motorul!


tocmai pentru ca "teorema" a fost destul de combatuta (sint cateva subiecte pe tema asta pe forum, cauta si tu!) ... si concluzia la care s-a ajuns e ca statul 2-3 min. dauneaza motorului.

Eu unu' tot nu m am lamurit! cu benzina e clar, aici ii dau dreptate lui @sorin., practic eu pun benzina cand 95 cand 98 (99) si nu am simtit absolut nici o diferenta.

Da pana la urma ce fac cu lema?

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Mar 13-Dec-2005 11:50

kata scrie:tocmai pentru ca "teorema" a fost destul de combatuta (sint cateva subiecte pe tema asta pe forum, cauta si tu!) ... si concluzia la care s-a ajuns e ca statul 2-3 min. dauneaza motorului.


Imi cer scuze ca nu am citit acele "subiecte" dupa forum, dar o sa le caut si chiar o sa le citesc in amanunt! ...pana atuncea nu mai comentez nimic pe acesta tema, dar pun in continuare in alicare "teorema", pt. ca yo nu am gasit in nici un curs de "Motoare Termice", invatzat in facultate, ca dauneaza motorului!

P.S.: "Teorema" bate "lema"! :wink: :)


Înapoi la “Mecanica - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo