Pagina 1 din 2

ulei in vasul de expansiune

Scris: Vin 11-Sep-2009 13:31
de Florinn
Buna baieti, sunt nou pe acest forum, dar ma gandesc ca ii ok asta, mai bine acuma decat niciodata !!! Oricum am si eu o problema la masina mea, am un Citroen Xsara 2 din 2000/2001 1.9 D 51 kw (71 de cai), am achizitionat-o anul trecut in mai de la un vecin din cartier care a adus-o din belgia, mi-a placut la nebunie, mi-am pus pata pe ea si am cumparat-o, problema este ca de vreo 8 luni imi intra ulei in vasul de expansiune :evil: , si apare destul de negru si gros, insa nu ii asa pentru ca o data am bagat vf de la acul de siringa sa vad ce pot scoate si am scos doar apa curata, deci nu ii asa gros cum apare insa negru ii si atunci tine doar la suprafata, la service mi-au zis ca este racitorul de ulei si au exclus ca garnitura de chiuloasa sa aiba ceva :shock: , astfel nu pot sa ma bag pe drumuri lungi cu ea si nu am voie sa o turez mai sus de 2000 - 2300, dar in schimb masina merge splendit si pe bord nu imi indica nici o problema la partea cu uleiul, chiar imi arata ca nivelul ii maxim.

Daca va rog sa va dati si voi cu parerea, va multumesc

Scris: Vin 11-Sep-2009 13:49
de DanT
garnitura de chelioasa:):)

Scris: Vin 11-Sep-2009 14:03
de sandor mihai
verifica totusi racitorul de ulei.elimina-l din circuit o perioada(uneste furtunele care intra in el cu o teava) si vezi daca mai apare ulei.poate fi si garnitura de chiulasa chiar daca nu face presiune in sistemul de racire.

Scris: Vin 11-Sep-2009 15:01
de mesersmith
scoate furtunul de retur care intra in vasul de expansiune si daca apa are o coloratura albicioasa, e semn ca ai bule f mici de aer...si e clar garnitura de chiulasa...
eu as mai incerca ceva...
mergi la un service si incearca sa mai strangi putin suruburile la chiulasa...
la mine nu era garnitura mancata, insa scapa printre ea si chiulasa, semn ca era nu neaparat slabita, dar probabil tasata, subtiata...
nu stiu daca ar fi mers stransa, insa regret ca nu am incercat...

ulei in vasul de expansiune

Scris: Vin 11-Sep-2009 17:16
de toro
@ mesersmith--DAR ! daca este chiuloasa ciupita ? atunci poti strange... dar degeaba ! Chiuloasa data jos , dusa la rectificare si o alta garnitura noua ! Nu umblati cu jumatati de masuri... ca poate tine , dar dupa un timp tot la aceasta operatie de rectificare-inlocuire garnitura se ajunge.

Scris: Vin 11-Sep-2009 20:20
de mesersmith
asolut corect ce spui tu,toro...
garnitura ciupita presupune schimbarea ei de urgenta si nu carpeli...

eu insa, am povestit cum era garnitura mea, nu era deloc ciupita sau afectata, ci doar tasata, presupun...
de asta am zis ca as fi dorit sa-mi dau seama dinainte astfel incat sa incerc sa mai strang suruburile...

chiulasa trebuie rectificata numai daca este afectata planeitatea ei...
am vazut garnituri ciupite, dar care nu afectasera chiulasa...

Scris: Vin 11-Sep-2009 23:29
de dj01fad
dar... nici nu vad cum ar fi ciupita o garnitura de tabla, pt ca din ce stiu eu, masina ta are garnitura de tabla...

Scris: Vin 11-Sep-2009 23:51
de mesersmith
pai iti spun eu cum...
in acelasi fel in care, de ex, am intalnit si vazut chiulase cu gaura in ele, in apropierea pistoanelor...
daca se gaureste chiulasa, ce impiedica garnitura sa faca la fel?
la mine da, e de tabla, dar e cu piele la mijloc si presupun ca acea piele s-a ars...

Scris: Sâm 12-Sep-2009 12:53
de Florinn
deci in mare parte atunci poate fi garnitura de chiloasa !!!..eu nici nu i-am mai prea dat atentie dupa ce au exclus-o mecanicii din problema, ca am umblat la doua sau trei ateliere diferite sa-si dea fiecare cu parerea, asa ca m-ai mult m-am axat pe racitorul de ulei, m-am interesat si de pret si la unu din ateliere la comanda mi-l aducea cu vreo 1000 de lei, iar la un magazin de piese auto de aduce din Ungaria si noi si second era 240 de lei, dar de chiuloasa nu m-am interesat pretul, cam cat ar costa?

Scris: Sâm 12-Sep-2009 13:02
de Florinn
aaaa...si dak ar fi chiuloasa nu ar trebui sa iasa apa prin toba de esapament?

Scris: Sâm 12-Sep-2009 13:06
de mesersmith
eu nu spun ca e chilasa, spun doar ca e posibil...
si nu, nu cred ca ar trebuie sa iasa apa prin esapament, temperaturile la evacuare sunt suficient de mari incat sa evapore eventuala apa care ar vrea sa iasa pe acolo...
ca sa intre apa in esapament ar trebui mai intai sa intre in cilindri, unde e presiune...lucru imposibil, cred...
in plus, tu pierzi apa din vas? a trebuit sa mai completezi/?

Scris: Sâm 12-Sep-2009 13:21
de Florinn
nu, nu pierd apa din vas...doar ca sta acolo un strat de ulei gros cat un fir de par, iar sub ii apa curata. Eu nush ce sa zic, tare mi frica ca o sa trebuiasca sa le schimb pe amandoua, ca oricum masina are vreo 261.000 de km la bord, si se tine fb la km astia, doar nu mai stiu cat :?:, oricum cam cel tarziu intr-o sapt sau doua intru cu ea la service, cel putin asa cred !!! Doamne da, si scap odata de problema asta !!

Si mai am o problema la ea cu inchiderea centraliza, ca mi se inchide doar din usa din dreapta...dar cu asta o sa deschid un nou topic la partea cu electrica si o sa zic mai concret despre ce e vorba..

Scris: Sâm 12-Sep-2009 19:18
de jgr1001
EXACT aceiasi problema o am si eu dar la un VW Golf turbo diesel. La mine e de vina garnitura de chiulasa, pr ca am verificat racitorul si pare a fi ok (l-am demontat, am suflat aer in el si nu scapa)

Poti sa il elimini din circuit (cu un furtun de scurtcircuitare) si cureti vasul de expansiune.
Daca tot asa face atunci e garnitura.

PS - eu merg asa (cu ulei in apa) de ceva vreme, pt ca are toane. Uneori pastreaza apa curata, alteori...mocirla in vasul de expansiune.

Scris: Sâm 12-Sep-2009 20:46
de mesersmith
fa exact ce te povatuieste colegul jgr...
strapeaza racitorul cu o teava si doua coliere...nu e mare filozofie...
si pune apa curata...

Scris: Dum 13-Sep-2009 10:01
de Florinn
ms baieiti...o sa incerc ce a zis jgr !!...Dar tie cand ti iar plin de ulei in vasul de expansiune, ce faci?...tot il cureti din nou, sau?, si nu iti afecteaza motorul ca mergi cateodata cu apa asa?