Pagina 1 din 2

2.0 HDI nu porneste decat dupa ce dau la pompa.

Scris: Dum 13-Sep-2009 21:06
de bogdan78
Din nou probleme:(. De aceasta data nu porneste. Este vorba de motorul 2.0HDI 90 cai de pe xsara berlina model 2003.
De fapt reusesc sa o pornesc dupa ce dau de vro 30 ori la pompita dinaintea filtrului de motorina. Ca urmare intra aer undeva in circuitul de alimentare cu motorina, sau pur si simplu se dezamorseaza.
Ca urmare efectul l-am identificat, sunt curios insa care este cauza si care este remediul necesar.
Ca de obicei, multumiri anticipate!
P.S. Mentionez ca in ultima vreme, uneori pierde din putere brusc in a-5a, solutia fiiind sa schimb intr-a 4 a si sa reiau demarajul....ar putea avea legatura cu pompa de alimentare?

Scris: Dum 13-Sep-2009 22:14
de mesersmith
da, ar putea avea legatura, daca trage f mult aer fals...
de obicei, poti pierde etansarea pe la filtrul de motorina si pe la furtunele de pana si dupa filtru...
ar trebui sa vezi scurgeri...

Scris: Dum 13-Sep-2009 22:44
de bogdan78
Merci, maine o sa verific.

Scris: Lun 14-Sep-2009 07:56
de bogdan78
Aseara am sprituit-o bine inainte sa opresc motorul si dimineata uimitor dar a pornit. Totusi astazi am dat masca jos si am luat la pipait traseul conductei de motorina si filtrul. Ciudat, nici o urma de scurgere, doar praf uscat. Am verificat sub masina si se vedea o pata mica in dreptul scutului pe acolo pe unde erea un furtunas de scurgere care credeam eu ca este al AC-ului.
Se pare insa ca din fundul suportului de motorina iese un furtunas care se duce chiar acolo. Cine stie ce este cu el? ce rol are si ce se scurge pe el?

Scris: Lun 14-Sep-2009 08:10
de mesersmith
fundul suportului sau fundul filtrului?

Scris: Lun 14-Sep-2009 08:48
de mihaistan
salut , pe acolo se da drumu la apa care se strange in cutia filtrului :)
dar la hdi eu stiam ca nu are pompa la mana.. fiind cea de joasa din rezervor nu mai e nevoie :shock:

Scris: Lun 14-Sep-2009 08:51
de bogdan78
Fundul cutiei filtrului.

Scris: Lun 14-Sep-2009 08:57
de mesersmith
da, pe acolo se da drumul apei care se aduna pe fund...
ar trebui sa ai un fel de robinet sau capacel...

Scris: Lun 14-Sep-2009 09:08
de bogdan78
Inteleg, avand in vedere ca sistemul este etans, plus faptul ca azi mi-a pornit normal si avand in vedere simptomele ( uneori pierde putere intr-a cincea) plus eroarea de apa in motorina de acu cateva luni...cel mai probabil pompa de motorina da uneori rateuri.
Acu tre sa vad cat este una noua, si sa iau o decizie daca sa o schimb imediat sau sa mai astept sa pice de tot.
Cam nasol, o pompa de combustibil este peste 7 bulioane:(. http://www.autokarma.ro/catalog_fisa.ph ... filtru=101 sau http://www.ingaraj.ro/?view=produs&prod ... dus=519293

Scris: Lun 14-Sep-2009 09:28
de mihaistan
de specificat... pompa de joasa din rezervor :wink:

Scris: Lun 14-Sep-2009 10:50
de khan
unele au pompita de mina, altele au pompa de joasa in rezervor, niciodata ambele. problema insa pare simpla, daca ai gasit picatura la furtunul respectiv inseamna ca e desfacut un pic robinetul si pe acolo trage si aer fals. stringe-l si vezi daca mai face

Scris: Lun 14-Sep-2009 11:03
de bogdan78
Totul pare intepenit pe acolo. Daca am identificat eu bine, robinetul ca fiind o rotita alba zimtata pe margini (in genul capacelor la bateriile auto mai vechi), pe centrul caruia iese furtunul, acea rotita este intepenita bine. oricum astept sa vad ce surprize imi mai face la pornire si daca este nevoie demontez si verific.

Scris: Lun 14-Sep-2009 11:49
de mihaistan
eu unul n`am vazut hdi cu pompita de mana.. dar orice e posibil !

Scris: Lun 14-Sep-2009 11:55
de vldst
Am eu pompita de mana la HDi! Si pompa de joasa in rezervor, desigur! :D

Scris: Lun 14-Sep-2009 19:08
de bogdan78
Se poate considera topicul inchis. Am gasit hiba. De fapt khan a descoperit.
Pe scurt am fost pe la el la service sa iau un adeziv pentru retrovizoare..si din una in alta am ajuns si si la un control unde surpriza...in filtru erea benzina. mentionez ca in week end am facut schimb de masini cu un f. bun amic care mi-a bagat juma de rezervor de benzina. Uimitor dar motorul a mers aproape 400km cu un amestec de 25 litri benzina si 20litri motorina. :) PĂŁcat ca nu i-am facut si consumul.
Rezolvarea a fost golirea rezervorului, schimbarea filtrului de motorina si completarea cu diesel.
Acum urmeaza sa ma rog, sa nu fi fost afectate in vrun fel injectoarele.
Oricum am invatat multe din aceasta experienta, care sper sa nu se mai repete.