Pagina 1 din 2

SUNET CIUDAT DUPA SCHIMBAREA DISTRIBUTIEI

Scris: Mie 20-Ian-2010 22:33
de petrut69
Dupa putin timp de functionare a motorului se aude un zgomot ciudat un vijiit,acest sunet dispare dupa ce motorul este cald si reapare cind se raceste un pic,problema a aparut dupa ce mi sa facut schimbul de distributie,fulia motor,cureaua la accesorii.Nu stiu ce sa fac ca sunetul este deranjant si mecanicii nu stiu de la ce provine.

Scris: Mie 20-Ian-2010 22:44
de sandor mihai
posibil curea prea intinsa sau profilul dintilor neconform.am patit la un c5 , vijiia cu curea contitec oricum o intindeam,iar cu dayco sunetul a disparut complet.cureaua dayco are la jumatatea fiecarui dinte un canal,probabil pt. atenuarea vibratiilor.

Scris: Joi 21-Ian-2010 20:42
de petrut69
Am desfacut astazi din nou ditributia s-au gasit ceva probleme la fulia de la motor(SHIMBATA ACUM CITEVA ZILE) pima la urma am primit banii pe ia inapoi ca servisul nu a vrut sa comande alta , initial mi-au puso inapoi pe ce veche dar am insistat am cumparat eu alta noua mai scumpa(febi),am schimbat si cureaua de distributie(pover grip)cu alta (dayco),am facut proba totul ok,dupa ce am ajuns acasa si sa racit motorul am facut alta proba si la scurt timp [b]vijiitul a aparut din nou.Nu stiu ce sa mai fac ca de vreo zece zile de cind am schimbat distributia fac zilnic naveta la servis si nu mai scap de acel vijiit. :cry:

Scris: Joi 21-Ian-2010 21:17
de sandor mihai
O CHESTIE RARA DAR AM PATIT-O SI PE ASTA.galeria de evacuare era destrinsa si din cauza asta scotea un sunet ca si cind ar scirtii o curea neintinsa.

Scris: Joi 21-Ian-2010 21:49
de petrut69
m-am gindit si eu la galerie sau la turbo ca so fi deplasat ceva cind miau miscat motorul si am icercat sa ma uit cu o camera video si cu oglinda ca nu pre este acces si vizibilitate o sa incerc sa verific cumva miine,interesant este faptul ca vijiitul se aude mai tare din masina

Scris: Joi 21-Ian-2010 23:10
de khan
io cred ca tu confunzi cureaua de distributie cu cea de accesorii. lucrurile stau asa: cea de dsitributie transmite miscarea arborelui motor la axa cu came si altele, dupa caz, si e o curea dintata, ca un pinion, cu dinti perpendiculari pe lungimea ei. aia poate vijii daca e prea strinsa tocmai pentru ca are zimti. cealalta curea, de accesorii, transmite miscarea tot de la arbore la diverse subansamble, cum ar fi alternator, pompa servo, compresor A/C. aia are canale longitudinale, paralele cu lungimea ei. aia nu poate vijii ea in esenta, ci un rulment/rola de pe traseu sau fulia. daca cureaua si fulia sint noi si nu sint tensionate excesiv (de fapt cred ca acolo e un intinzator elastic care limiteaza tensiunea in curea), daca si cureaua de distributie a fost schimbata impreuna cu tot ce se invirte pe traseul ei, atunci ai doua variante: fie cureaua de distrinbutie e prea intinsa, fie ceva de pe traseul curelei de accesorii suiera, mai ales la rece. acuma spune-ne exact ce lucrari s-au facut la masina ca sa putem concluziona

Scris: Vin 22-Ian-2010 15:38
de petrut69
NU confund nimic am specificat ca am schimbat distributia(curea,role ,pompa apa)si fulia motor si cureaua accesorii,am reschimbat cureua de distributie fulia motor si cureaua accesorii verificat role,itinzator,prima data mi-au pus o cure la accesorii cu 5mm mai scurta si am crezut ca aceasta este cauza fiinca este prea tensionata dar am scimbato azi am verificat si galeria la rece nu sufla nicaieri

Scris: Vin 22-Ian-2010 19:49
de khan
bun, atunci ramine de verificat cit de tensionata e cureaua de distributie, ca e clar ca nu e de la accesorii

Scris: Sâm 23-Ian-2010 19:06
de PEDROS69
Verifica sa nu cumva sa provina de la rulmentii alternatorului, cand apare zgomotul cupleaza faza lunga , dezaburirea si aeroterma, in acest fel alternatorul va lucra din greu, daca sunt probleme la rulmenti zgomotul se va accentua.

Scris: Sâm 23-Ian-2010 19:53
de petrut69
Am incercat ,am pornit toti consumatorii posibili dar sar parea ca nu este de la alternator, am mers putin si cu cureaua de la alternator luata jos, dar nu am putut sa im dau seama deorece vijiitul nu apare imediat dupa pornire si mia fost frica sa o las mai mult timp asa.

Scris: Sâm 23-Ian-2010 20:36
de PEDROS69
Ia-o prin eliminare deci scoate cureaua de accesorii si porneste motorul, acum nu stiu daca pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie, daca este, poti porni fara probleme si vezi daca mai apare zgomotul. Din ce ai explicat rezulta ca ai inlocuit cureaua si rolele practic singura piesa care a ramas pe motor ar fi pompa de apa, se poate sa fii avut ghinionul sa fi zacut mult timp prin vreun depozit si sa imbatraneasca materialul presetupei. Succes! tine-ne la curent.

Scris: Dum 24-Ian-2010 00:11
de petrut69
si pompa de apa a fost schimbata,tot ce este pe traseul curelei de distributie a fost schimbat(curea ,role,pompa de apa)singura diferenta ar fi ca pompa de apa originala a avut paletele de plastic iar cea noua le are de bronz,dar nu cred sa fie asta problema ar vijii tot timpul,o sa caut sa imi cumpar un stretoscop sau o sa incerc cu un microfon sa localizez cit mai exact vijiitul,cind am scimbat fulia de la accesorii a doua ora am fost sigur ca am rezolvat problema ca iesise niste span din ia si am crezut ca din cauza aia a vijiit

Scris: Dum 24-Ian-2010 00:33
de dj01fad
si totusi... cum a fost intinsa cureaua? pe ce criterii? pe de alta parte... ce curea de distributie ai folosit? cumva gates?

Scris: Dum 24-Ian-2010 00:40
de petrut69
cureaua originala a fost dayco am pus gates si am schimbato cu dayco ,intinderea a fot masurata

Scris: Dum 24-Ian-2010 08:06
de PEDROS69
Verifica atunci sa nu fie ceva banal sa frece de capacele de protectie sau de vreun cablu electric mai ale s ca face vajaitul aleator.