Pagina 1 din 1

motorul se opreste la relanti si in mers ( HDI )

Scris: Mar 31-Aug-2010 11:02
de alex ghita
Buna ziua dragi colegi de forum !
Revin si eu cu o problema enervanta , mai exact aceea ca motorul meu se opreste din functionare la relanti dar si in sarcina.
Toata treaba a inceput cu instabilitatea relantiului , apoi intr-o zi nu a mai pornit ( nu mai ajungea curent la pompa de joasa presiune ) am tras alimentare separata pentru pompa si a pornit imediat . Cu timpul , motorul a inceput sa se si opreasca din functionare , neputand fi pornit decat cu pompa pe direct iar in unele cazuri normal .
Citind unele forumuri de pe afara gasisem ca rezolvarea ar fi stat in schimbarea releului cu dubla comanda pentru pompa si ecu . Zis si facut ,am schimbat acel releu dar problema a ramas asa ca apelez la cunostintele si bunavointa dumneavoastra in speranta ca voi pune capat "cosmarului".

Va multumesc

Alex Ghita .

Scris: Mar 31-Aug-2010 12:24
de khan
pai probabil e o problema de cabluri pur si simplu. trage inca unele pe linga cele existente direct din releu pina la pompa

Scris: Mar 31-Aug-2010 13:26
de alex ghita
merci de sfat ! trec si cablurile pe lista verificarii /inlocuirii dar asta la un service ca eu cred ca desfac toata masina si mai pun la loc jumate :wink:
daca asta ar fi problema ar trebui cumva sa am si vreo eroare memorata ? La ultimul test ( 2 luni ) nu a dat decat o eroare la debitmetru (temperatura ) si un injector putin mai ciudat pe retur parca .

Scris: Mar 31-Aug-2010 20:56
de khan
pompa de gavaj nu da erori din pacate

Scris: Mar 31-Aug-2010 21:13
de sandor mihai
s-ar putea sa-ti fi spus deja:daca regulatorul de presiune din pompa de injectie e blocat sau nu functioneaza corect,presiunea in rampa ajunge pina la 1500 bari (am intilnit problema,nu-s povesti) in conditiile in care ea ar trebui sa fie intre 300-500 bari .in aceste conditii,calculatorul decupleaza pompa de gavaj pentru a preintimpina distrugerea injectoarelor sau a altor piese.in momentul in care presiunea scade, motorul porneste iar pentru o vreme.defectul ramine cu siguranta memorat in INJECTIE.
alimentarea pe direct a pompei e o gresala care s-ar putea sa te coste scump.

Scris: Mie 01-Sep-2010 13:17
de alex ghita
multumesc pentru raspuns ! si lui khan si lui Mihai
sa inteleg ca la un test cu lexia ar tebui sa apara regulatorul defect sau acesta nu se poate verifica , singura optiune fiind verificarea presinii in rampa care sa-l dea de gol ca nu ar functiona corect ?
presiunea din rampa nu ar trebui sa scada dupa cateva ore in care masina a stat , iar pompa de gavaj sa porneasca si sa se opreasca numai in cazul in care aceasta creste alarmant ? La mine nici dupa cateva ore nu a pornit pompa de gavaj !

masina doar o pornesc pe direct , apoi intrerup alimentarea directa si merg pe instalatia masinii (uneori cateva ore alteori saptamani )

Scris: Joi 09-Sep-2010 11:47
de alex ghita
am avut zilele astea ocazia sa mai fac un test cu lexia si ce am gasit au fost : senzor temperatura debitmetru (36-37 grade ) ; releu bujii ; egr (deschide 80% ) ; injectorul nr 4 are o valoare de la 0,9 pana aproape de 2 in turatie .
sa fie vreun vinovat pe aici care sa opreaca comanda la pompa de gavaj ?

Scris: Mar 02-Noi-2010 16:06
de alex ghita
dupa mai bine de o luna de mers fara probleme , a inceput iar sa faca figuri la pornire
din cautare in cautare am gasit inca un posibil vinovat , butonelul acela rosu de sub capota , care in caz de accident am inteles ca opreste alimentarea .
Intrebarea mea este daca acel buton (comutator ...) poate fi defect si cum il pot verifica ?

Scris: Mar 02-Noi-2010 22:29
de khan
ala e on-off, adica daca ar fi vreo problema cu el s-ar opri si gata. hai sa facem o diagnoza cu Lexia. ma gasesti la 0723592793 sau 0746188910

Scris: Mie 03-Noi-2010 12:53
de alex ghita
@khan mi-ai mai facut o diagnoza si nu ai gasit decat debitmetrul (temperatura) ,releul de bujii defect si un injector mai ciudat . problea asta o aveam si atunci si nu a aparut nimic :( .
intre timp am mai facut un test si pe langa astea a mai aparut defect la circuitul de frana (comutatorul lumini de la pedala ) becurile se aprind dar probabil nu mai ajunge informatia la calculator . sa fie asta un defect atat de mare incat calculatorul sa nu mai dea comanda la pompa ?

Scris: Joi 04-Noi-2010 13:42
de khan
a, mi-am adus aminte. pai hai sa facem altceva, ca se poate sa fie si din cauza unui injector (sau mai multe) care pierd presiunea. o sa verificam insa cu paharute returul, m-am convins ca pe Lexia nu e masurat niciodata corect

Scris: Joi 04-Noi-2010 14:48
de alex ghita
aseara a inceput sa mearga iar normal :)
momentan sunt cam prins cu treaba dar ramane sa ne auzim cand am putin timp liber ca e jenant sa pornesc masina cu fire (parca o fur)

Scris: Sâm 06-Noi-2010 08:58
de sonycit
Buna dimineata,

Daca nu este prea tarziu,pot veni cu un sfat:

Defectul este pur electric. Pompa de alimentare din rezervor,este actionata de ECU,prin intermediul BSM-ului. Gasesti legatura intre BSM si pompa pe mufa rosie a BSM-ului. Alimentare trece printr-o siguranta de 10A. In general ,in aceasta mufa sau in soclul sigerantei,se afla pana de contact.
Daca vrei mai multe detalii si te intereseaza subiectul,suna-ma .


Marius Molocea
0722 247463
marius.molocea@gmail.com
Ploiesti-Strejnic-nr 51