Pagina 1 din 1
motorul se opreste la relanti si in mers ( HDI )
Scris: Mar 31-Aug-2010 11:02
de alex ghita
Buna ziua dragi colegi de forum !
Revin si eu cu o problema enervanta , mai exact aceea ca motorul meu se opreste din functionare la relanti dar si in sarcina.
Toata treaba a inceput cu instabilitatea relantiului , apoi intr-o zi nu a mai pornit ( nu mai ajungea curent la pompa de joasa presiune ) am tras alimentare separata pentru pompa si a pornit imediat . Cu timpul , motorul a inceput sa se si opreasca din functionare , neputand fi pornit decat cu pompa pe direct iar in unele cazuri normal .
Citind unele forumuri de pe afara gasisem ca rezolvarea ar fi stat in schimbarea releului cu dubla comanda pentru pompa si ecu . Zis si facut ,am schimbat acel releu dar problema a ramas asa ca apelez la cunostintele si bunavointa dumneavoastra in speranta ca voi pune capat "cosmarului".
Va multumesc
Alex Ghita .
Scris: Mar 31-Aug-2010 12:24
de khan
pai probabil e o problema de cabluri pur si simplu. trage inca unele pe linga cele existente direct din releu pina la pompa
Scris: Mar 31-Aug-2010 13:26
de alex ghita
merci de sfat ! trec si cablurile pe lista verificarii /inlocuirii dar asta la un service ca eu cred ca desfac toata masina si mai pun la loc jumate
daca asta ar fi problema ar trebui cumva sa am si vreo eroare memorata ? La ultimul test ( 2 luni ) nu a dat decat o eroare la debitmetru (temperatura ) si un injector putin mai ciudat pe retur parca .
Scris: Mar 31-Aug-2010 20:56
de khan
pompa de gavaj nu da erori din pacate
Scris: Mar 31-Aug-2010 21:13
de sandor mihai
s-ar putea sa-ti fi spus deja:daca regulatorul de presiune din pompa de injectie e blocat sau nu functioneaza corect,presiunea in rampa ajunge pina la 1500 bari (am intilnit problema,nu-s povesti) in conditiile in care ea ar trebui sa fie intre 300-500 bari .in aceste conditii,calculatorul decupleaza pompa de gavaj pentru a preintimpina distrugerea injectoarelor sau a altor piese.in momentul in care presiunea scade, motorul porneste iar pentru o vreme.defectul ramine cu siguranta memorat in INJECTIE.
alimentarea pe direct a pompei e o gresala care s-ar putea sa te coste scump.
Scris: Mie 01-Sep-2010 13:17
de alex ghita
multumesc pentru raspuns ! si lui khan si lui Mihai
sa inteleg ca la un test cu lexia ar tebui sa apara regulatorul defect sau acesta nu se poate verifica , singura optiune fiind verificarea presinii in rampa care sa-l dea de gol ca nu ar functiona corect ?
presiunea din rampa nu ar trebui sa scada dupa cateva ore in care masina a stat , iar pompa de gavaj sa porneasca si sa se opreasca numai in cazul in care aceasta creste alarmant ? La mine nici dupa cateva ore nu a pornit pompa de gavaj !
masina doar o pornesc pe direct , apoi intrerup alimentarea directa si merg pe instalatia masinii (uneori cateva ore alteori saptamani )
Scris: Joi 09-Sep-2010 11:47
de alex ghita
am avut zilele astea ocazia sa mai fac un test cu lexia si ce am gasit au fost : senzor temperatura debitmetru (36-37 grade ) ; releu bujii ; egr (deschide 80% ) ; injectorul nr 4 are o valoare de la 0,9 pana aproape de 2 in turatie .
sa fie vreun vinovat pe aici care sa opreaca comanda la pompa de gavaj ?
Scris: Mar 02-Noi-2010 16:06
de alex ghita
dupa mai bine de o luna de mers fara probleme , a inceput iar sa faca figuri la pornire
din cautare in cautare am gasit inca un posibil vinovat , butonelul acela rosu de sub capota , care in caz de accident am inteles ca opreste alimentarea .
Intrebarea mea este daca acel buton (comutator ...) poate fi defect si cum il pot verifica ?
Scris: Mar 02-Noi-2010 22:29
de khan
ala e on-off, adica daca ar fi vreo problema cu el s-ar opri si gata. hai sa facem o diagnoza cu Lexia. ma gasesti la 0723592793 sau 0746188910
Scris: Mie 03-Noi-2010 12:53
de alex ghita
@khan mi-ai mai facut o diagnoza si nu ai gasit decat debitmetrul (temperatura) ,releul de bujii defect si un injector mai ciudat . problea asta o aveam si atunci si nu a aparut nimic

.
intre timp am mai facut un test si pe langa astea a mai aparut defect la circuitul de frana (comutatorul lumini de la pedala ) becurile se aprind dar probabil nu mai ajunge informatia la calculator . sa fie asta un defect atat de mare incat calculatorul sa nu mai dea comanda la pompa ?
Scris: Joi 04-Noi-2010 13:42
de khan
a, mi-am adus aminte. pai hai sa facem altceva, ca se poate sa fie si din cauza unui injector (sau mai multe) care pierd presiunea. o sa verificam insa cu paharute returul, m-am convins ca pe Lexia nu e masurat niciodata corect
Scris: Joi 04-Noi-2010 14:48
de alex ghita
aseara a inceput sa mearga iar normal
momentan sunt cam prins cu treaba dar ramane sa ne auzim cand am putin timp liber ca e jenant sa pornesc masina cu fire (parca o fur)
Scris: Sâm 06-Noi-2010 08:58
de sonycit
Buna dimineata,
Daca nu este prea tarziu,pot veni cu un sfat:
Defectul este pur electric. Pompa de alimentare din rezervor,este actionata de ECU,prin intermediul BSM-ului. Gasesti legatura intre BSM si pompa pe mufa rosie a BSM-ului. Alimentare trece printr-o siguranta de 10A. In general ,in aceasta mufa sau in soclul sigerantei,se afla pana de contact.
Daca vrei mai multe detalii si te intereseaza subiectul,suna-ma .
Marius Molocea
0722 247463
marius.molocea@gmail.com
Ploiesti-Strejnic-nr 51