Pagina 1 din 1

(adaugat: In mers ) Turatia scade la relanti sub 800

Scris: Mie 16-Noi-2005 09:14
de grigoret
Buna,

De cand cu frigul se intampla urmatorul fenomen la HDi-ul meu, cat timp e rece motorul (in primii 4-5 km max):
La debraiere din treapta a2-a si frana (la stop sa zicem) turatia se indreapta spre cea standard de relanti (undeva la 850 ture) dar scade sub aceasta valoare spre 600, o secunda face urat si revine la 850.
Dupa ce motorul se incalzeste nu se mai manifesta asa.

Acum am motorina Mol euro3. Am observat ca atunci cand pun OMV euro 3 fenomenul nu se intampla sau f. putin sesizabil.

Pare a fi calitatea motorinei sau sunt de vina si injectoare murdare sau bujii obosite si altele? Km la bord 65000. Pe diagnosticul de calculator nu am avut erori la injectie.

In conditiile cand o pornesc dimineata la rece turatia la relanti e stabila.

Mersi,
Grigore

Scris: Mie 16-Noi-2005 11:52
de nicum
Te contrazici un pic: la inceputul mesajului spui ca problema se intilmpla la rece, iar la final spui ca turatia la relanti e stabila la rece :roll: :roll: :roll:

Scris: Mie 16-Noi-2005 14:07
de grigoret
Vreau sa zic ca pe loc, la prima cheie dimineata turatia e stabila;
scaderea turatiei are loc doar in mers, cand pun frana sa ma opresc.

Scris: Mie 16-Noi-2005 14:12
de MARIAN
Este posibil sa fie motorina.Asta daca se intampla atunci cand ai o turatie mai mare iar atunci cand ridici piciorul de pe acceleratie are momentul acela de scadere sub turatia normala de ralanti.Acest lucru se intampla datorita timpului de aprindere mic;timp care poate fi influientat de calitatea motorinei.

Scris: Mie 16-Noi-2005 15:09
de prafuit
Eu mai sa raman corijent la fizica, asa ca nu le stiu prea bine, dar am avut si eu probleme de genul acesta la tanculet. Si dupa cum spuneam si la topicul despre ulei. s-a intamplat asta doar cand mergeam cu total. De cand m-am bazat pe Castrol TXT softec nu am mai avut probleme de acest gen!

Scris: Joi 17-Noi-2005 08:50
de nicum
Nu cred ca uleiul poate influenta in asa hal functionarea motorului, iar Total e departe de a fi un ulei prost... Cine stie... poate fi doar un simplu filtru de motorina imbicsit.

Scris: Joi 17-Noi-2005 09:46
de prafuit
Se prea poate!!!!!
Dar nu am zis ca este un ulei prost, ci doar ca ma inteleg mai bine cu Castrol.

Scris: Joi 17-Noi-2005 09:49
de MARIAN
La mersul motorului este destul de greu sa-ti dai seama de calitatea uleiului;aceasta se observa in timp.

Scris: Joi 02-Feb-2006 13:28
de grigoret
S-a ameliorat fenomenul .... dupa ultima revizie cand am schimbat tipul de ulei.. adica Castrol txt 5w40 in loc de Total 5w40. Bineinteles si filtrul a fost schimbat. A si costat 399.000 litrul de ulei

Dar cand e rece presupun ca se intampla la orice diesel...
Adica poate sa-ti moara motorul daca nu e incalzit si mergi in coloana cu accelerari/franari in intervalul 0 - 10 km /ora