Pagina 1 din 2
curge ...caseta de directie
Scris: Mie 10-Noi-2010 21:50
de berzecus2003
problema mare ....valva de pe caseta de directie lacrimeaza bine....exista ore kit de reparatie??? sau va trebui sa dau un salariu de o caseta??
Scris: Mie 10-Noi-2010 23:23
de dj01fad
la xantia/xm/bx se gaseste simeringul si inelele de teflon. cred ca si la tine se poate rezolva.
Scris: Joi 11-Noi-2010 17:36
de marocanu
vezi ca nu merge orice simering acolo este presiune f mare
Scris: Joi 11-Noi-2010 18:00
de silentdj
nu e o presiune asa mare.... e undeva in jur de 10 BAR
Scris: Vin 12-Noi-2010 21:05
de grigoret
eu am schimbat doar valva pinion de pe caseta... vreo 10 bulioane de la ATS cu montajul lor, acu 4 ani... alte vremuri...
Scris: Sâm 13-Noi-2010 20:58
de khan
simeringul e un soi de masura de siguranta, inelele de teflon tin presiunea inauntru. acuma, la BX presiunea in caseta e 140 bar si la Xantia 160, ma indoiesc ca la Xsara e 10 bar...
Scris: Sâm 13-Noi-2010 23:26
de silentdj
simeringurile normale(cele negre, din material NBR A, NBR C) rezista la presiunea de 0.5 bari, iar cele de presiune(cele albastre, tip BASBL) la 5 bari. Sper ca vorbim de acelasi lucru. simeringurile sunt etansari ce se folosesc la rotatie, au exteriorul neflexibil,solid(de obicei metal acoperit cu un strat de cauciuc), iar interiorul este flexibil si are un arc incorporat. La 140 bari se folosesc etansari(mansete) tip "u" care pot rezista pana la 400 bari la translatie.
Scris: Dum 14-Noi-2010 01:25
de khan
oricum ai lua-o, simeringul nu tine la presiune (decit mica), acolo cind incepe sa curga e de la inelele de teflon. iar la Xsara presiunea nu are cum sa fie 10 bar, cind la alte 2 masini de talie asemanatoare e 140-160 bar. revenind la subiect, nu in toate cazurile se poate schimba doar melcul de la caseta sau doar garniturile din cauza ca noile casete de directie sint in genere turnate, sau ma rog, fara intretinere, nu stiu cum sa zic, si necesita inlocuirea totala. uita-te la melc si vezi daca se prinde cu suruburi de carcasa casetei, daca nu, se schimba cu totul
Scris: Dum 14-Noi-2010 13:45
de silentdj
total de acord cu khan. Sper sa nu gresesc dar din cate stiu elemnetele de etansare din interiorul casetei sunt un soi de simenguri conice, care sunt presate, si odata scoase se distrug(altfel nu ai cum sa le scoti); nu stiu cum e la Citroen dar la alte marci auto stiu sigur ca nu gasesti separat un kit de reparatie, doar o alta caseta. Ma repet, nu stiu daca este valabila afirmatia mea si la Citroen.
Scris: Dum 14-Noi-2010 15:20
de marocanu
se pot repara, dar depinde de ce are daca tija.daca a rugunit mult caseta este cam pa.sunt centre care repara casete, cunosc pe cineva si schimba tot ce este inauntru.are mult de lucru si am vazut cum lucreaza.dar parerea mea este sa vezi daca se poate repara si cita garantie poate oferi.dupa aceia iei hotarirea una noua, s-au una reparata.(presiunea incepe de la 120 bari)
Scris: Dum 14-Noi-2010 18:30
de sorin.
Sigur la xsara este presiune mult mai mica. La citroen-urile cu suspesie hidropneumatica s-au folosit presiuni mari, dar debitul de ulei este mai mic.(se folosesc pistoane mai mici, dar care lucreaza cu presiune mai mare)
Scris: Dum 14-Noi-2010 18:32
de khan
la Xantia cu pompa 6+2 circuitele is complet separate, coincide doar sursa de ulei si returul, dar in rest e cam ca o directie de masina normala. stii exact cit e presiunea la Xsara?
Scris: Dum 14-Noi-2010 18:39
de sorin.
Nu stiu cat este

Pompele la cele clasice sunt ceva mai mari (precum si tevile) tocmai pt. ca lucrand la presiuni mici, trebuie un debit mai mare de ulei.
Scris: Dum 14-Noi-2010 22:50
de dj01fad
din ce stiu eu, presiunea se calculeaza in functie de suprafata pistonului de forta; asadar, daca pistonul de forta are aceeasi suprafata si la xsara, presiunea ar trebui sa fie cam la fel; pe de alta parte difera in functie de latimea rotilor, si in functie de greutatea aferenta puntii fata; de exemplu, la pejo 605 e aceeasi caseta ca si la xm, iar pejo are pompa obisnuita, si cred ca e valabila comparatia si intre pejo 405/406 si xantia. nu stiu exact, dar cam asa cred; cum si xsara are tot caseta de directie cu piston de forta separat, ar trebui sa fie apropiate presiunile; restul masinilor au casete de directie cu partea hidraulica incorporata in corpul casetei, si de aceea poate au presiune mai mica. in orice caz, este irelevanta discutia noastra despre presiunea de lucru cu subiectul topicului. cert este ca se poate repara caseta, daca exista kit de reparatie. eu unul la xm am schimbat simeringul decat, am pus unul negru pentru ca asa am gasit prin oras, si nu mai curge deloc de 6 luni.
Re: curge ...caseta de directie
Scris: Lun 24-Ian-2011 16:35
de laurentiuababei
berzecus2003 scrie:problema mare ....valva de pe caseta de directie lacrimeaza bine....exista ore kit de reparatie??? sau va trebui sa dau un salariu de o caseta??
[font=Arial] [/font]
am nevoie de pinion valva (nou) la un pret bun. exsta posibilitatea din import? mrci