Pagina 1 din 2

Etajare cutie de viteze

Scris: Mar 03-Aug-2004 20:34
de adytzu
Daca cineva poate sa-mi spuna si mie rapoartele cutiei de viteze manuale si diferentialului la Xsara 2 berlina 1.6l, 16v, pe benzina, dau o bere la urmatoarea intalnire. Eu nu am reusit sa le gasesc nici in cartea tehnica, nici pe net.

Scris: Mie 04-Aug-2004 14:24
de mars2k
Cautand codul motorului, am gasit pt C3 vitezele la 1000 rpm in diferite trepte la:
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/c3/tech.html

Poate reusesti sa gasesti si pt Xsara...

Scris: Mie 04-Aug-2004 14:46
de adytzu
Merci, dar nu prea ma ajuta. Pentru acelasi motor am gasit toate datele pentru Peugeot 307, dar nu e acelasi lucru cu Xsara. Motorul poate sa fie acelasi, dar cutia de viteze diferita.
Nu ma interesa chiar ata de mult, dar acum cand am vazut ca nu gasesc mai nimic, m-am ambitionat.
Cred ca o sa fac un drum pana la Service si-i intreb pe ei.

Scris: Mie 04-Aug-2004 14:47
de mars2k
http://www.myweb.com.au/citroen/xsara_5d_specs.htm

Speed in kmh per 1000 rpm
1st 7.84
2nd 14.81
3rd 21.00
4th 27.48
5th 34.92
reverse 8.30

Scris: Mie 04-Aug-2004 15:02
de adytzu
Aia sa fie mai atenti ce scriu ca strica reputatia Xsarei. In primul rand, acceleratia de la 0 la 100Km/h este 9,7s, nu 11s cat spun ei, in al doilea rand, ca sa-ti dai seama ca scriu aberatii:

80 – 120 kmh in 4th gear (sec) 18.9

80 – 120 kmh in 5th gear (sec) 11.5

Explica-mi si mie cum poti sa accelerezi mai repede intr-a 5-a decat intr-a 4-a de la 80 la 120kmh? Si nu oricum, ci la diferenta de 7s.

Scris: Mie 04-Aug-2004 15:44
de mars2k
Aia cu reprizele 80-120 in vitezele 4 si 5 este o greseala scuzabila, le-au inversat..

Am trecut mai jos vitezele teoretice la diferite turatii luand valorile lor de bune; ce zici, ti se par realistice?
Luand in considerare si o eventuala abatere (mica) a vitezometrului.

RPM 1st 2nd 3rd 4th 5th reverse
1000 8 15 21 27 35 8
1250 10 19 26 34 44 10
1500 12 22 32 41 52 12
1750 14 26 37 48 61 15
2000 16 30 42 55 70 17
2250 18 33 47 62 79 19
2500 20 37 53 69 87 21
2750 22 41 58 76 96 23
3000 24 44 63 82 105 25
3250 25 48 68 89 113 27
3500 27 52 74 96 122 29
3750 29 56 79 103 131 31
4000 31 59 84 110 140 33
4250 33 63 89 117 148 35
4500 35 67 95 124 157 37
4750 37 70 100 131 166 39
5000 39 74 105 137 175 42
5250 41 78 110 144 183 44
5500 43 81 116 151 192 46
5750 45 85 121 158 201 48
6000 47 89 126 165 210 50

Scris: Mie 04-Aug-2004 18:07
de mars2k
Am gasit pe site-ul Citroen Germania:
http://www.citroen.de/de/img/XS_Technis ... 040701.pdf
1. Gang - 3.42
2. Gang - 1.81
3. Gang - 1.28
4. Gang - 0.98
5. Gang - 0.77
Rßckwärtsgang - 3.58
AchsĂźbersetzung - 4.06

Care e formula de transformare din rapoartele cutiei de viteze in viteza la 1000 RPM?

P.S. Si citroen.de strica "reputatia Xsarei", la acceleratia de la 0-100 apare 11.0 sec.

Aceeasi problema am avut si eu cu "reputatia C3-ului" meu, pe diferite site-uri apareau valori diferite pt acc de la 0-100.

- Pe site-urile Citroen din Germania, Franta si Canada: 14.2 sec
- Pe site-ul Citroen Olanda: 13.6 sec
- Pe site-ul Citroen UK (si Romania): 12.4 sec

Avand in vedere ca pe site-ul Citroen UK era specificat "all figures driver alone" am ajuns la concluzia ca fiecare are dreptate in felul lui, nefolosind acelasi standard; probabil difera greutatea "pasagerilor".

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:02
de adytzu
Am incercat sa caut aceste rapoarte pt. ca sunt un pic in ceata. Daca te uiti pe postul meu de la sectiunea "Drumuri europene", ai sa vezi o poza luata pe drum unde aveam 180Km/h in tr. a 5-a la 4300-4500rpm (nu se vede intreg turometrul, dar poti sa aproximezi cat de cat in functie de distanta dintre 2000 si 3000). Oricum, sigur nu aveam peste 4500.
Daca te iei dupa rapoartele date de ei, viteza asta trebuia sa fie la peste 5000rpm.

Si ca sa preintampin o intrebare: sigur nu eram in coborare, ba ma ibatea si vantul destul de tare (am filmul daca vrei sa-l vezi).

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:11
de mars2k
Am calculat un pic si am ajuns la concluzia ca formula de transformare din rapoarte in viteza la o anumita turatie este:

v = (3.6 * <Circumferinta pneului (in metri)> * <turatia (in RPM)>) /
(60 * <raport treapta viteza> * <raport final>)

Daca am dreptate si daca informatiile de la citroen.de sunt corecte, pt pneuri de 195/55 R15:

RPM 1st 2nd 3rd 4th 5th reverse
1000 008 015 022 028 036 008
1250 010 019 027 035 045 010
1500 012 023 032 042 054 012
1750 014 027 038 049 063 014
2000 016 031 043 056 072 015
2250 018 034 049 063 081 017
2500 020 038 054 071 090 019
2750 022 042 059 078 099 021
3000 024 046 065 085 108 023
3250 026 050 070 092 117 025
3500 028 053 076 099 126 027
3750 030 057 081 106 135 029
4000 032 061 086 113 144 031
4250 034 065 092 120 153 033
4500 036 069 097 127 162 035
4750 038 073 103 134 171 037
5000 040 076 108 141 180 039
5250 042 080 113 148 189 041
5500 044 084 119 155 197 042
5750 046 088 124 162 206 044
6000 049 092 130 169 215 046

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:13
de mars2k
adytzu scrie:Daca te uiti pe postul meu de la sectiunea "Drumuri europene", ai sa vezi o poza luata pe drum unde aveam 180Km/h in tr. a 5-a la 4300-4500rpm (nu se vede intreg turometrul, dar poti sa aproximezi cat de cat in functie de distanta dintre 2000 si 3000). Oricum, sigur nu aveam peste 4500.
Daca te iei dupa rapoartele date de ei, viteza asta trebuia sa fie la peste 5000rpm.


Ai cumva alte cauciucuri decat 195/55 R15 ?

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:19
de adytzu
Nu, astea sunt. Michelin Pilot Primacy 195/55 R15.

Am gasit si eu un site care calculeaza viteza in functie de dimensiunile pneurilor, raportul de transmisie si diferential (final speed).
Uite link-ul:
http://pw1.netcom.com/~sgalaba/mph.htm

Numai ca da rezultatul in mile/h si ma chinui acum sa transform in Km/h.

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:21
de mars2k
Inmulteste cu 1.60934

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:24
de adytzu
Deci, daca e sa ma iau dupa calcule, la 4500rpm, in tr. 5, ar trebui sa am 161.5Km/h. Nu cred ca am cum sa am o abatere de 20Km/h la kilometraj.

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:26
de mars2k
Atunci la turometru?

P.S. Un calculator online pt tot felul de conversii:
http://home.flash.net/~lorint/lorin/convert.htm

Scris: Mie 04-Aug-2004 19:30
de adytzu
Imi vine sa ma sui in masina si s-o iau pe autostrada. In fine, merci mult pentru ajutor, am sa urmaresc mai atent viteza si turometrul cand ies din Bucuresti la drum lung. Daca intr-adevar este o problema de turometru e nasol, pt. ca am iesit din garantie si la chestii din astea te usuca la bani in service.