Pagina 1 din 2
stiu ca am mai intrebat (RPM )
Scris: Vin 06-Oct-2006 11:24
de armand18us
Stiu ca am mai intrebat acum ceva timp...dar tot nu mi se pare ok
de ce pare ca se limiteaza dupa 3500rpm ???
stiu ca nu am intercooler si bla bla dar mi se pare aiurea...
tatal meu are un golf 4 1.9tdi 90pc...si frate aia merge pana in 5000 indiferent de treapta la fel urca ...parca nu se limiteaza in schimb citroenu parca ii pune cineva frana.
Daca ii pun chip pot sa trec si eu mai rapid peste 3500 4000 rpm ??
Scris: Vin 06-Oct-2006 12:00
de cit16v
nu ar trebui sa ti se limiteze la 3500 de ture.S-ar putea sa ai probleme pe evacuare - vezi antipollutin fault.
Mie in treaptele 2 3 4 se tureaza pana la 5000 de ture:)
incearca sa turezi la relanti si vezi cat urca.Ar trebui sa ajunga la rosu
Scris: Vin 06-Oct-2006 14:24
de bezz
da, ii dau 4000 de ture intr-a doua frecvent, uneori si intr-a treia. deci nu e vreun prag la 3500, e problema

.
Scris: Vin 06-Oct-2006 16:22
de solaris78
plafonarea apare la multe masini din cauza debitmetrului de aer care nu mai da informatie corecta ( sau deloc) la Eprom, si atunci masina intra intr-un mod de "avarie" functionand dupa niste parametrii din memoria epromului (parametrii medii)
problema mai poate apare si daca "trage aer fals" undeva pe circuitul de supraalimentare, adica ai un furtun slab sau spart
Scris: Vin 06-Oct-2006 21:19
de armand18us
m-ati inteles un pic gresit, am zis ca "pare ca se limiteaza"
adica cam dupa 3500 incepe sa urce mai greu
de turat se tureaza si la mine in prima treapta usor de tot, dar dupa a 2...deja din ce in ce mai incet urca.
legat de erori...e cineva prin buc care ma poate ajuta cu un test
rapid

..un nr de tel ceva
si inca o intrebare mica... am citit pe xsarasportsclub de un bypas de EGR. cica ar merge motoru un pic mai frumos datorita faptului ca nu mai arde inca odata diverse gaze..etc (cei cu GreenPeace..scuze..) voi ce ziceti ?
Scris: Vin 06-Oct-2006 21:51
de dj01fad
daca dupa 3500 se tureaza mai greu e aproximativ normal; daca se tureaza prea greu.... atunci e problema. dupa cum spunea si solaris, verifica debitmetrul.
o alta idee ar fi sa bagi un aditiv de motorina ceva in rezervor ca sa se curete injectoarele > de preferat metabond. oricum ai grija daca bagi, pentru ca se calculeaza cantitatea in functie de cata motorina ai in masina. eu am bagat asa ceva in janghina mea si sincer merge mai rotund, si se tureaza mai usor pe liber cel putin.
Scris: Sâm 07-Oct-2006 08:35
de solaris78
te-am inteles f bine, aia e plafonare
scoate mufa la debitmetru si mergi cu masina
daca face la fel e debitmetrul defect . Daca pui mufa la loc si merge diferit inseamna ca debitmetrul ae ok. Intrebarea e : cat de ok?, poate da informatie incorecta, nu neaparat sa nu dea informatie
Scris: Sâm 07-Oct-2006 13:30
de armand18us
dupa niste teste am ajuns la concluzia ca, ==> cu sau fara mufa debitmetru ....masina merge la fel

...deci o singura concluzie...debitmetru..pa pa ...
Cam cat costa unul ?
Scris: Lun 09-Oct-2006 10:26
de solaris78
in jur de 300 euroi( atat e la VW) - nashpa, poate la Citroen e mai ieftin
Scris: Lun 09-Oct-2006 11:03
de armand18us
la vw am gasit cu 3 mil, ca l-am schimbat..se pare ca la vw e piesa de schimb

am dat un tel la Alpadrino..si e 8.7mil dar absolut tot.
pe mine ma intereseaza doar senzorul..si ar trebui sa fie mai iefitn un pic...va tin la curent cu ce se intampla..
PS am mai intrebat...e cineva pe aici care ma poate ajuta cu un test pe lexia?..ca pe la service-uri e cu programare dinaia de 2 sapt

...si mult mai bine ar fi cu cineva care chiar stie cu ce se manaca..
Scris: Lun 09-Oct-2006 12:35
de solaris78
ma indoiesc ca era original ala cu 3 mil, eu la Opel in Austria am dat pe el 250 euro asa ca ?...!!!
Te sfatuiesc oricum sa schimbi si filtrul de aer daca schimbi debitmetrul, de obicei asta e cauza defectarii lui.
Scris: Lun 09-Oct-2006 15:35
de nicum
@armand18us: ma indoiesc ca un diesel stock de strada se tureaza in 5000 de ture (real, chiar daca pe bord arata 5000 de ture).
Eu nu am auzit sa se vinda doar acel senzor de care povestesti tu. In plus, presupunind ca s-ar vinde asa ceva, e posibil sa fie nevoie sa reglezi debitmetrul (daca are aceasta optiune), operatie care se face pe banc.
Hint: la VW, baietii din vwforum au inlocuit debitmetrul Bosch cu un echivalent Pierburg, care culmea era si mult mai ieftin.
Scris: Lun 09-Oct-2006 16:46
de solaris78
eu din cate stiu debitmetrele nu se regleaza, ce se poate seta, in functie de "model" sau "generatie" trebuie setat (sau programat sau codat cum vreti sa-i spuneti) ECU-ul pentru respectivul debitmetru, si asta doar la unele masini. In fond e un senzor care masoara o cantitate de aer, nu se seteaza nimic la el, el masoara ceva si da semnalul mai departe.
Scris: Lun 09-Oct-2006 17:12
de eugenro2001
Debitmetrul se poate regla (nu seta) dar nu pe genunchi. Se poate regla sau modifica felul in care variaza rezistenta in functie de debitul de aer. Exista debitmetru cu paleta(sper ca i-am spus bine) si debitmetru cu fir cald. La cel cu paleta se poate regla tensiunea in arcul care aduce paleta in pozitia de zero, astfel se regleaza sensibilitatea debitmetrului.
Scris: Lun 09-Oct-2006 17:12
de nicum
@solaris: posibil, insa la un moment dat o cunostiinta avea un opel la al carui debitmetru, un mecanic si-a aratat priceperea, adica s-a bagat cu surubelnita prin el. Masina mergea bine, doar ca lua 25 la suta in oras.