Pagina 1 din 1
ENGINE FAULT
Scris: Mie 06-Dec-2006 12:54
de n3wmod3larmy
Fratilor, sa va povestesc o intamplare cu masina mea. Acum cateva zile ma roaga un prieten sa-i dau masina pt un drum (aprox 200 km, tot drumul). Nu-mi place sa imprumut masina dar, chiar avea nevoie. Ei bine, pleaca el cu picasso-ul si dupa 30 km ( acum povestesc ce mi-a zis el) ii apare mesajul "engine fault" si martorul respectiv, un motor pe fond portocaliu. Masina nu a avut nici un simpton, mergea la fel de bine si inainte si dupa aparitia mesajului.Faza aiurea e ca a incercat sa ma sune dar eu nu aveam semnal.... A oprit, a bagat motorina, cu toate ca avea peste jumatate in rezervor si a plecat mai departe. Peste alti 60 km, ajungand la destinatie, intreaba pe cineva daca stie ce e cu mesajul ala si ala ii zice ca e de la ulei, sa mai puna ulei. Dezastru!... Uleiul din motor avea 7500 km si era castrol, chiar cu cateva zile in urma verificasem nivelul. In portbagaj aveam un bidon de ulei total de la schimbul de dinainte. El ce face... pune tot uleiul ala care mai era acolo, aprox 1 l. La pornire nu a mai aparut martorul in bord, dar dupa cateva zeci de km i-a aparut iar, el ramanand aprins pana a ajuns acasa. Dupa ce mi-a dat masina inapoi, cu juramintele de rigoare ca nu i-a facut el nimic, ca a mers normal (vitexa max 130), am mers cu ea putin si s-a stins de tot martorul din bord, el neaparand deloc dupa aceea.
E posibil ca masina sa fii fost supra turata, si din cauza aia sa fii aparut mesajul ala? Curios e ca numai atunci cand a condus-o el a aparut...
Scris: Mie 06-Dec-2006 13:51
de adytzu
In primul rand, dar nu cred ca e nevoie sa ti-o spun, nu mai imprumuta masina decat daca esti si tu in ea. Nu conteaza cat de bun prieten sau ruda e persoana respectiva si cat de vinovat a fost sau nu. Cel care va avea de suferit esti tu.
Acum, revenind la problema ta, acel bec galben cu engine fault poate sa se aprinda din mai multe cauze. Nu i-a aparut un mesaj si pe display-ul computerului? De obicei, la HDI-uri, apare problema cu FAP-ul, care se rezolva mergand mai turat. Deci, poate tocmai de asta i-a aparut, el mergand subturat (probabil stiind ca nu-i a lui s-a gandit s-o protejeze).
Cel mai bine e sa dai o fuga la service, sa conecteze aparatul de diagnoza si sa citeasca mesajul de eroare (din cate stiu, ECU pastreaza un log la ce i se intampla). Asa, stii exact ce s-a intamplat si daca e ceva serios sau nu.
Scris: Mie 06-Dec-2006 15:46
de nicum
In primul rind masoara nivelul de ulei din baie si da afara surplusul. Uleiul se completeaza doar daca a scazut nivelul si in cazul asta mesajul de eroare ar fi fost altul. Boala tipic romaneasca: nu e unul care sa zica nu stie; nu... toti sint experti si isi dau cu parerea.
Asa ca da repede afara surplusul de ulei inainte sa distrugi complet catalizatorul. Apoi cred ca mers mai turat la drum lung ar fi o idee buna. Evident, un drum la un service si accesarea logului de erori ar trebui sa iti spuna exact ce s-a intimplat.
Scris: Mie 06-Dec-2006 16:42
de adytzu
nicum scrie:...Boala tipic romaneasca: nu e unul care sa zica nu stie; nu... toti sint experti si isi dau cu parerea...
Poate sunt eu mai obosit... Asta face referire la mine? Ca nu vad pe altcineva care sa-si fi dat cu parerea.

Scris: Mie 06-Dec-2006 16:51
de sorin.
intreaba pe cineva daca stie ce e cu mesajul ala si ala ii zice ca e de la ulei, sa mai puna ulei.

Scris: Joi 07-Dec-2006 09:57
de solaris78
Omu' scoate surplusul de ulei si Dumnezeu cu tine.
Scris: Joi 07-Dec-2006 14:21
de nicum
@adytzu: evident ca nu face referire la tine, ci la baietasul care a dedus ca "Engine fault" se trateaza cu 1l de ulei.
Scris: Joi 07-Dec-2006 14:47
de adytzu
Aha. Se pare ca din cauza solicitarilor intense din ultimul timp, si "computatorul" meu a inceput sa dea "engine fault". Am sa-l tratez si eu in wk-ul asta cu 1l de votca sau whisky.

Scris: Joi 07-Dec-2006 15:24
de DanT
vodka sau whiskey e un tratament foarte bun si la eraore FAP ...
aplicat periodic prelungeste viata si oricum schimba starea de spirit ... ;-)
