salut! am o xsara1 2.0hdi si daca ati mai intalnit problema asta va rog sa ma ajutati ca la tester nu apare nimik! problema a inceput acu vreun an cand a murit motorul de la pompa de motorina de pe rezervor, l-am schimbat cu unul nou. la fro saptamana dupa ce l-am schimbat masina n-a mai pornit . dupa cartea tehnica , am identificat siguranta fuzibila de pe panou si am schimbat-o dar nimik! (electromotorul mergea, dar motorul nu pornea ca nu ajungea la el motorina) am verificat tensiunea de pe cu cheia in contact in poz. ponit si indica numai 3v! asa ca am facut un shortcut improvizat , adica am conectat un fir de la o alta siguranta (cu 12v pe ea cu cheia in poz ponit) la cealalta borna asigurantei pe care ajungea doar 3 v.
rezultatul : masina porneste fara probleme (merg asa cu ea de aproape un an) numai ca pompa de motorina nu se mai opreste la 3 sec dupa ce bagi cheia in contact si o invarti in poz intermediara , cum functioneaza in mod normal.
din ce am mai discutat cu mecanici, pompa aia de motorina de pe rez, cica nu functioneaza tot timpul. e oprita automat la mai mult de 3 sec dupa ce ai invartit cheia in contact o pozitie , apoi dupa ce ai pornit motorul, merge aproape in continuu, se mai opreste din cand in cand, ori eu facand acel shortcut o tin in regim de functionare continua si nu stiu care sunt riscurile!
asa ca tre sa fiu atent sa nu uit cheia in contact in poz intermediara ca pompa de motorina de pe rezervor merge in gol
la tester nu apare nimik, testerul da doar mesajul ca pompa nu functioneaza si ignora acest lucru.
daca stiti ce releu comanda aceasta pompa please ajutati-ma!
pompa de motorina de pe rezervor
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Mie 18-Iul-2007 18:32
- Localitate: bucuresti
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
prin shorcut-ul facut ai eliminat controlul ECU asupra pompei de alimentare. motoarele HDI prin definitie nu au pompa de injectie clasica deci pompa din rezervor face o presiune in jur de 3.2 bari pentru a mentine coloana de alimentare la o presiune si un debit necesar functionarii motorului. cel mai probabil elementul de executie de pe ECU (tranzistor, tiristor, triac sau releu comandat ...nu stiu ce poate fi acolo) a cedat sau are pana de contact (de unde si tensiunea de doar 3V). este un defect delicat... sunt tare curios si de alte pareri ...
ps. intr-un final nefericit pot sa cedeze etansarile de pe preincalzitor sau de pe coloana de joasa presiune. take care...
ps. intr-un final nefericit pot sa cedeze etansarile de pe preincalzitor sau de pe coloana de joasa presiune. take care...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
mda la mine a fost un caz mai fericit .........am schimbat pompa si merge perfect . vb-a colegului , trebuie verificat traseul de alimentare , mai ales circuitul de masa , la sonda trebiue sa ai o comanda de 12 v (2 pin) si sonda de motorina ( pe cei ramasi ) , teoretic incearaca sa masori fatza de masa masinii daca ai 12 v pe borna la pompa .
-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Mie 18-Iul-2007 18:32
- Localitate: bucuresti
pompa de motorina (revenire)
salut!
multumesc pentru raspunsuri!
ce nu prea stiu , e unde sa caut releul (sau circuitul) care trebuie schimbat.
unde este localizat fizic?
multumesc!
multumesc pentru raspunsuri!
ce nu prea stiu , e unde sa caut releul (sau circuitul) care trebuie schimbat.
unde este localizat fizic?
multumesc!
-
- pasionat
- Mesaje: 281
- Membru din: Mar 19-Iun-2007 10:30
- Localitate: taramul ploilor vesnice
- Masina: Citroen C5 X7 exclusive 2.2 HDI 125Kw
- 2: now gone: Citroen C5 2001 2.0 hdi
practic tu ai "luat curent" de pe o alta siguranta dar traseul de alimentare al pompei este acelasi. (daca gresesc corecteaza-ma). in acest caz problema vine din ECU sau din elementul de executie. cel putin la 1.9 D ECU este langa baterie. daca poti incearca sa urmaresti firul "cald" al sigurantei pompei de alimentare in amonte de panoul de sigurante. take care...
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...
-
- just curious
- Mesaje: 6
- Membru din: Mie 18-Iul-2007 18:32
- Localitate: bucuresti
salut! multumesc di nou pt raspunsuri.
am verificat taseul compromis, adica in "amonte" de acea fuzibila pe care ajunge doar 3v. (in "aval" e ok avand in vedere ca functioneaza cu acel shortcut). dar nu reusesc sa-mi dau seama de unde porneste semnalul.
firul in cauza e unul galben si are un cod pe el. trece de sub panoul de fuzibile, pe linga aripa si intra sub bord, cred... (am verificat ca nu iese din computer sau din panoul de sigurante si relee din spatele bateriei) cred ca elementul de comanda e in spatele bordului (unde intre manunchiul de fire care-l contine pe acel fir) ce ce ciudat ca acel fir duce apoi la contactul masinii. daca ii verific continuitatea (prin intzepare a invelisului izolator al firului cu aparatul de masura si control, cu bornele la baterie scoase) pana ce acesta intra sub bord are continuitate. daca verific continiuitatea firului de la borna acestiua pe contact pana borna sigurantei pe care are 3v nu mai are continuitate. daca pun bateria masinii si verific tensiunea pe acel fir cu cheia in contact, in orice pozitie e 0.
mi-ar fi de mare folos o carte tehnica in detaliu a masini, daca are cineva pt xsara1 2.0hdi, va rog, dati un semn...
am verificat taseul compromis, adica in "amonte" de acea fuzibila pe care ajunge doar 3v. (in "aval" e ok avand in vedere ca functioneaza cu acel shortcut). dar nu reusesc sa-mi dau seama de unde porneste semnalul.
firul in cauza e unul galben si are un cod pe el. trece de sub panoul de fuzibile, pe linga aripa si intra sub bord, cred... (am verificat ca nu iese din computer sau din panoul de sigurante si relee din spatele bateriei) cred ca elementul de comanda e in spatele bordului (unde intre manunchiul de fire care-l contine pe acel fir) ce ce ciudat ca acel fir duce apoi la contactul masinii. daca ii verific continuitatea (prin intzepare a invelisului izolator al firului cu aparatul de masura si control, cu bornele la baterie scoase) pana ce acesta intra sub bord are continuitate. daca verific continiuitatea firului de la borna acestiua pe contact pana borna sigurantei pe care are 3v nu mai are continuitate. daca pun bateria masinii si verific tensiunea pe acel fir cu cheia in contact, in orice pozitie e 0.
mi-ar fi de mare folos o carte tehnica in detaliu a masini, daca are cineva pt xsara1 2.0hdi, va rog, dati un semn...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru Shraunouw