Pagina 1 din 1
pompa de motorina de pe rezervor
Scris: Mie 18-Iul-2007 19:03
de ursuletele
salut! am o xsara1 2.0hdi si daca ati mai intalnit problema asta va rog sa ma ajutati ca la tester nu apare nimik! problema a inceput acu vreun an cand a murit motorul de la pompa de motorina de pe rezervor, l-am schimbat cu unul nou. la fro saptamana dupa ce l-am schimbat masina n-a mai pornit . dupa cartea tehnica , am identificat siguranta fuzibila de pe panou si am schimbat-o dar nimik! (electromotorul mergea, dar motorul nu pornea ca nu ajungea la el motorina) am verificat tensiunea de pe cu cheia in contact in poz. ponit si indica numai 3v! asa ca am facut un shortcut improvizat , adica am conectat un fir de la o alta siguranta (cu 12v pe ea cu cheia in poz ponit) la cealalta borna asigurantei pe care ajungea doar 3 v.
rezultatul : masina porneste fara probleme (merg asa cu ea de aproape un an) numai ca pompa de motorina nu se mai opreste la 3 sec dupa ce bagi cheia in contact si o invarti in poz intermediara , cum functioneaza in mod normal.
din ce am mai discutat cu mecanici, pompa aia de motorina de pe rez, cica nu functioneaza tot timpul. e oprita automat la mai mult de 3 sec dupa ce ai invartit cheia in contact o pozitie , apoi dupa ce ai pornit motorul, merge aproape in continuu, se mai opreste din cand in cand, ori eu facand acel shortcut o tin in regim de functionare continua si nu stiu care sunt riscurile!
asa ca tre sa fiu atent sa nu uit cheia in contact in poz intermediara ca pompa de motorina de pe rezervor merge in gol
la tester nu apare nimik, testerul da doar mesajul ca pompa nu functioneaza si ignora acest lucru.
daca stiti ce releu comanda aceasta pompa please ajutati-ma!
Scris: Mie 18-Iul-2007 22:12
de NOS_feratu
prin shorcut-ul facut ai eliminat controlul ECU asupra pompei de alimentare. motoarele HDI prin definitie nu au pompa de injectie clasica deci pompa din rezervor face o presiune in jur de 3.2 bari pentru a mentine coloana de alimentare la o presiune si un debit necesar functionarii motorului. cel mai probabil elementul de executie de pe ECU (tranzistor, tiristor, triac sau releu comandat ...nu stiu ce poate fi acolo) a cedat sau are pana de contact (de unde si tensiunea de doar 3V). este un defect delicat... sunt tare curios si de alte pareri ...
ps. intr-un final nefericit pot sa cedeze etansarile de pe preincalzitor sau de pe coloana de joasa presiune. take care...
Scris: Joi 19-Iul-2007 22:35
de cit_a
mda la mine a fost un caz mai fericit .........am schimbat pompa si merge perfect . vb-a colegului , trebuie verificat traseul de alimentare , mai ales circuitul de masa , la sonda trebiue sa ai o comanda de 12 v (2 pin) si sonda de motorina ( pe cei ramasi ) , teoretic incearaca sa masori fatza de masa masinii daca ai 12 v pe borna la pompa .
pompa de motorina (revenire)
Scris: Vin 20-Iul-2007 17:46
de ursuletele
salut!
multumesc pentru raspunsuri!
ce nu prea stiu , e unde sa caut releul (sau circuitul) care trebuie schimbat.
unde este localizat fizic?
multumesc!
Scris: Sâm 21-Iul-2007 09:41
de cit_a
nu prea stiu eu cum e cu xara , cauta pe forum , sunt multi care au caiet service . dute la cautare in forum contacteaza pe cei care au caietul service pt. modelul tau.
Scris: Sâm 21-Iul-2007 12:57
de NOS_feratu
practic tu ai "luat curent" de pe o alta siguranta dar traseul de alimentare al pompei este acelasi. (daca gresesc corecteaza-ma). in acest caz problema vine din ECU sau din elementul de executie. cel putin la 1.9 D ECU este langa baterie. daca poti incearca sa urmaresti firul "cald" al sigurantei pompei de alimentare in amonte de panoul de sigurante. take care...
Scris: Dum 22-Iul-2007 12:30
de ursuletele
salut! multumesc di nou pt raspunsuri.
am verificat taseul compromis, adica in "amonte" de acea fuzibila pe care ajunge doar 3v. (in "aval" e ok avand in vedere ca functioneaza cu acel shortcut). dar nu reusesc sa-mi dau seama de unde porneste semnalul.
firul in cauza e unul galben si are un cod pe el. trece de sub panoul de fuzibile, pe linga aripa si intra sub bord, cred... (am verificat ca nu iese din computer sau din panoul de sigurante si relee din spatele bateriei) cred ca elementul de comanda e in spatele bordului (unde intre manunchiul de fire care-l contine pe acel fir) ce ce ciudat ca acel fir duce apoi la contactul masinii. daca ii verific continuitatea (prin intzepare a invelisului izolator al firului cu aparatul de masura si control, cu bornele la baterie scoase) pana ce acesta intra sub bord are continuitate. daca verific continiuitatea firului de la borna acestiua pe contact pana borna sigurantei pe care are 3v nu mai are continuitate. daca pun bateria masinii si verific tensiunea pe acel fir cu cheia in contact, in orice pozitie e 0.
mi-ar fi de mare folos o carte tehnica in detaliu a masini, daca are cineva pt xsara1 2.0hdi, va rog, dati un semn...
Scris: Dum 22-Iul-2007 19:01
de cit_a
dute pe ..CAUTARE" si scrie acolo ,,caiet service xara " si-ti apare mai multe subiecte despre caiete service si cine are .
Scris: Lun 13-Aug-2007 14:52
de en_mih
salut am si eu aceeasi problema cu pompa de motorina unde as putea sa ma duc sa o cumpar,sunt din braila

Scris: Mar 14-Aug-2007 00:30
de cit_a
poti sa comanzi la un magazin cu piese din import , pompa nu este o piesa rara , chiar am citit pe cutie si e folosta de multe firme da masini . eu am dat pe ea 575 lei , atentie ! la alte magazine de piese au cerut pe pompa si 900 lei
