Pagina 1 din 2

turboajutor

Scris: Vin 26-Oct-2007 10:56
de ssonyy
sunt incepator nestiutor in ale mecanicii dar imi place puterea si as dori daca se poate sa modific sau sa schimp turbina la xsara 2.0 hdi de 90 cp cu ceva mai mare. daca e o aberatie sa imi spuneti sa nu ma mai agit.multumesc anticipat

Scris: Vin 26-Oct-2007 12:22
de NOS_feratu
bine ai venit pe forum :D

modificarea presiunii de admisie in limite rezonabile se poate face prin chiptuning ... fara schimbarea turbinei. daca vrei schimbarea turbinei cu una mai "vanjoasa" eventual cu una cu geometrie variabila trebuie sa ai in vedere ca va trebui redimensionata toata admisia ... filtru de aer cu capacitate de trecere mai mare cu traseu de aspiratie aer rece, intercooler mai mare eventual racit ... si ca sa obtii rezultate scontate trebuie sa inlocuiesti axul cu came cu unul mai "agresiv" sa inlocuiesti setul motor cu unul mai usor (la fel si volanta) sa scazi un pic raportul de compresie etc. ... si daca ai mai multa putere trebuie sa redimensionezi sistemul de franare (masina mai trebuie sa si opreasca nu?) si sa ai o suspensie buna, eventual inlocuita cu una mai sport

cat costa toate astea? mai mult decat ai cumpara un XSARA 2.0 VTS care are stock o herghelie completa de caluti... take care

Scris: Vin 26-Oct-2007 14:18
de nicum
Presupun ca vrei sa maresti puterea. In acest caz e suficienta turbina actuala, trebuie doar sa maresti presiunea in admisie.
O turbina mai mare cred ca e deja un risc de fiabilitate.

Scris: Dum 28-Oct-2007 21:51
de ssonyy
multumesc pentru primire si raspunsuri dar am prins putina dragoste de masina pe care o conduc si .................................
Mai am o mica intrebare daca este indicat si suficient : un chiptuning si un filtru de aer sport si un sfat prietenesc unde le pot face in bune conditii
:shock:

Scris: Dum 28-Oct-2007 22:29
de mbc
1. Scrie-ti te rog masina in semnatura.

2,0 HDI 66 (90) 85 (115) 205 253 295,-

In ordine, primul este motorul, dupa aceea puterea initiala in kw(cp), puterea dupa remapare, cuplul inainte si dupa remapare si pretul.
http://www.motor-tuning.ro/index/3/5.html

Scris: Lun 29-Oct-2007 13:54
de ssonyy
Am scris dar nu stiu de ce nu apare.
As dori totusi sa incerc un chiptuning si un filtru sport dar va rog sa-mi spuneti daca merita si nu o sa genereze probleme si ce ii mai pot face: toba sau altceva ca ma streseaza de ceva vreme acesta chestiune.
Masina e din 2003 are 68000 km ce revizii la timp la citroen.
Xsara 2.0 hdi 66kw (90 cp).
va multumesc pt raspunsuri

Scris: Lun 29-Oct-2007 16:34
de nicum
Sincer te-as sfatui sa renunti la filtrul ala sport. La ce mizerie (praf) e azi, numai bine nu face. Daca nu vrei sa tii masina mult, poti sa ii faci chip-tunning, dar tine cont ca masinile de azi sint gindite la limita, cu tolerante foarte mici, eu as lasa-o asa.

Scris: Lun 29-Oct-2007 21:22
de mariusbv
si cam la cati CP te-ai gandit? pentru ca orice i-ai face ( in limite fiabile), nu cred ca vei ajunge la 150 cp :P .... iar sa dai o gramada de bani pentru maxim 20 CP in plus nu stiu daca merita. si eu sunt de parere ca ar trebui sa o lasi asa sau sa cumperi una cu tenta mai sportiva.un filtru sport si o alta evacuare nu cred ca o sa-ti dea mai mult de 10 CP.

Scris: Mar 30-Oct-2007 08:34
de ssonyy
multumesc mult pt sfaturi dar nu stiu ce sa spun ca e mai mult o curiozitate pe care as dori sa mi-o satisfac si ma cam macina. nu ce o sa fac dar banuiesc ca daca o cipuiesc merge sa o si descipuiesc.
Oricum multumesc mult de sfaturi.
Am observat ca sau mai intalnit probleme cu efectuarea plinului pe care am avut-o si eu cu ceva timp in urma si a aparut iar, chiar azi am constatat ca mai mult de 40 litri nu mia-au intrat in conditiile in care mai aveam motorina pt 50 km.

Scris: Joi 01-Noi-2007 23:31
de berzecus2003
las-o frate asa ...cine stie ce se mai strica de la cipul ala...mai bine bagi mai adanc piciorul in pedala...

Scris: Vin 02-Noi-2007 08:54
de ssonyy
merci pt sfat dar mai am putin si ies prin podea :lol: , dar sfatul e bun si cred ca o s-o las asa

Scris: Vin 09-Mai-2008 20:47
de rtrd_dud
punei doar chip pentru moment sau daca ai bani monteazai un intercooler + chip la o firma de tuning specializata.cred ca o sa simti din plin cei 136 cai pe urma.incearca sa vorbesti cu Doc , poate iti aranjeaza ceva la dimsport mai ieftin (montaj al intercoolerului si remapare).

Scris: Vin 09-Mai-2008 21:08
de sandor mihai
[quote="NOS_feratu"]bine ai venit pe forum :D

.........."sa scazi un pic raportul de compresie "
cred ca ai vrut sa zici cresterea raportului de compresie.

Scris: Sâm 10-Mai-2008 16:20
de NOS_feratu
... daca se monteaza o turbina cu capacitati considerabil mai mari decat cea stock, raportul de compresie trebuie micsorat (nu foarte tare) pentru ca altfel motorul cedeaza ...

Scris: Sâm 10-Mai-2008 21:19
de patrick
eu zic sa treci pe benzina si minim 2000 cm3.daca tot vrei ceva.dieselul e pt tractoare si autocare