Pagina 1 din 2
Servodirectie
Scris: Lun 06-Oct-2003 12:57
de adytzu
Am patit (mai precis, nevasta-mea) urmatoarea chestie. La un moment dat, avand destul de putina benzina in rezervor (nu era inca pe rosu, dar foarte aproape), a parcat masina jumatate pe bordura si jumatate in afara. Cand a vrut s-o porneasca, n-a reusit. Problema e ca foarte greu am reusit s-o dau jos de pe bordura pentru ca servodirectia nu lucra deloc, nefiind motorul pornit, si nu puteam sa invart volanul. Exista vreun mod de a trece pe directie manuala? Ma gandesc ce se intampla la drum, daca ramai fara benzina si ti se opreste motorul?
O alta intrebare: am masina de 1 an si jumatate si aproape 30.000Km. Se merita sa fac extindere de garantie la 3 ani contra sumei de 268 EURO fara TVA?
Ma gandesc ca daca nu s-a intamplat nimic deosebit in timpul asta, sa nu dau banii degeaba. Ma bazez totusi pe fiabilitatea masinilor franceze.
Scris: Mie 02-Iun-2004 12:08
de Cristian
Legat de subiectul servodirectie, as avea si eu un comentariu-intrebare (scuze ca nu raspunde la intrebarea precedenta):
La Xsara mea, la viteze mici (30-50km/h) , in momentul in care virezi si lasi volanul sa revina la pozitia neutra, revenirea este extrem de lenta, aproape ca ramine putin virat in momentul in care te-ai astepta sa ramina pe mijloc.
Daca n-as sti ca masina are doar 20000km si nu a fost lovita, as fi zis ca e o problema cu unghiurile...dar asa nu stiu ce sa zic .
Are cineva vreo parere?
(Banuiesc ca nu intereseaza pe nimeni declaratia celor de la service...)
Scris: Mie 02-Iun-2004 12:17
de WLD
De obicei atunci cand volanul revine greu/lent la pozitia de mers inainte de vina sunt unghiurile. in special cel de fuga.
Totusi, la unele masini poate fi vorba de o caracteristica constructiva si nu poate fi considerat automat un defect. Important e sa faci comparatie cu o masina identica si dupa aceea sa tragi o concluzie.
Scris: Joi 03-Iun-2004 10:45
de Cristian
Adytzu, poti sa-mi dai un feedback - cum merge servodirectia la tine?
Ai observat simptomul asta?
Cristi
Scris: Joi 03-Iun-2004 10:51
de adytzu
Am sa urmaresc problema in weekend, deoarece in timpul saptamanii masina e la sotie si cand vin seara acasa nu prea mai am chef de puricat la masina. Sincer, eu nu am observat nimic de genul asta, dar, in general, eu nu iau mana de pe volan, asa ca nu mi-am putut da seama.
Scris: Joi 03-Iun-2004 11:41
de Cristian
Situatia mea e identica - si la mine merge sotia, eu merg cu masina de serviciu, din cauza asta nu pot sa spun daca la inceput se comporta la fel sau nu.
Testul ar fi - la un viraj la 90 grade, volanul revine usor lasat liber, sau ramine virat (undeva pe la 20-30 de grade fata de pozitia centrala)?
Multumesc pentru feedback
Servodirectie
Scris: Joi 03-Iun-2004 17:08
de craft
Cristian
am sa-ti raspund eu( am Xsara 1,6 din 2000).
La mine dupa ce virezi la max daca ii dau drumul revine la pozitia neutra(aproximativ). dar nici nu am remarcat pina nu am citit postul tau.
In schimb la mine am urmatoarea chestie, pe care nu au reusit alaltaieri cind am fost la service sa imi dea o solutie- la viteze mici 30-40 Km/h, mergind in linie dreapta volanul are niste miscari sacadate st/dr destul de rapide- tremurat( asta ca sa simt ca am masina si sa nu adorm probabil).Mentionez ca tot ce inseamna bucse, pivoti, capete bara etc., sunt in stare buna. La viteza mai mare de 50 Km/h acel tremurat dispare. Si rotile sunt echilibrate
Scris: Vin 04-Iun-2004 10:45
de Cristian
Tremuratul de care spui este sesizabil pe orice fel de drum, chiar si pe drum perfect neted?
Este o oscilatie regulata?
Citi km ai cu cauciucurile?
Este posibil ca desi cauciucurile sa fie perfect echilibrate, unul din ele sa fie usor deformat (in extremis poti sa echilibrezi si un patrat

)
Recomandarea mea ar fi de incercat sa schimbi rotile din fata cu cele din spate si sa vezi daca se mai produce fenomenul...
Cristi
Scris: Vin 04-Iun-2004 11:22
de WLD
Cristi are dreptate, incearca sa schimbi rotile fata-spate.
Ar mai putea fi de la o planetara. O problema identica am avut si eu si s-a dovedit a fi din articulatia dinspre cutie a unei planetare. Mai sus de 50-60km/h nu se mai simtea nimic.
Scris: Vin 04-Iun-2004 14:55
de craft
Am urmat sfatul vostru si am fost sa schimb rotile intre ele , tot a ramas acel tremurat al volanului.
Planetarele sunt bune (verificate la service la inceputul saptaminii cind au verificat si schimbat tot ce nu era bun ).
Ma gindesc, sa nu fie din cauza lichidului de servo? are 4 ani. Nivelul este la maximum.
Multumesc pentru sfaturi.
Scris: Vin 04-Iun-2004 17:55
de Ballbeck
Imi pare rau dar nici eu nu pot sa raspund la intrebarile initiale ale acestui topic, dat fiind ca inca nu sunt posesor de Xsara. Voi fi in curand, am platit avansul, masina ar trebui sa soseasca luna asta, cel putin asa mi-au zis cei de la ATS.
As vrea totusi sa aflu raspunsul la intrebarea daca merita prelungirea de garantie? Din ce citesc pe forum pare ca da, dat fiind ca cred ca intr-un an jumatate voi face mai putin de 30000 km ... se pare ca majoritatea problemelor apar cam pe la aceasta distanta. Daca s-ar merita, sa o fac chiar acum cand iau masina? Ma gandesc ca s-ar putea sa expire aceasta oferta. Stie cineva de cand e valabila, e ceva promotie ce s-ar putea retrage intr-un viitor apropiat?
Scris: Lun 07-Iun-2004 12:42
de WLD
craft scrie:Am urmat sfatul vostru si am fost sa schimb rotile intre ele , tot a ramas acel tremurat al volanului.
Planetarele sunt bune (verificate la service la inceputul saptaminii cind au verificat si schimbat tot ce nu era bun ).
Ma gindesc, sa nu fie din cauza lichidului de servo? are 4 ani. Nivelul este la maximum.
Multumesc pentru sfaturi.
Eu imi mentin parerea, cei din service nu au cum sa verifice uzura articulatiilor planetare decat prin demontarea acestora. Nu cred ca au facut asta.
De la lichidul de servo nu are cum sa fie. Lichidul uzat produce alte simptome- zgomot si diminuarea asistarii.
Vibratia asta poate fi si asa numitul "shimmy" care apare din cauza unghiurilor directiei. Verifica-le la un specialist independent gen Sama service.
Scris: Lun 07-Iun-2004 12:46
de WLD
Cristian scrie:Situatia mea e identica - si la mine merge sotia, eu merg cu masina de serviciu, din cauza asta nu pot sa spun daca la inceput se comporta la fel sau nu.
Testul ar fi - la un viraj la 90 grade, volanul revine usor lasat liber, sau ramine virat (undeva pe la 20-30 de grade fata de pozitia centrala)?
Multumesc pentru feedback
Salut Cristian,
Am mers vineri cu masina lui Adrian si pot sa-ti confirm ca la viteze mici volanul nu tinde sa revina pe directia de mers inainte ca la alte autoturisme, ci ramane virat ~20 de grade. Este o caracteristica a masinii, dar nu este suparatoare. Oricum nu e bine sa iei mana de pe volan.
Scris: Mie 09-Iun-2004 12:33
de Cristian
Multumesc Catalin si Adytzu pt feedback!
Scris: Joi 01-Iul-2004 14:05
de Ballbeck
Salut tuturor
Tocmai ce mi-am luat si eu masina si unul dintre primele lucruri pe care le-am verificat a fost revenirea volanului dupa curbe de 90 grade, la viteze mici. Pot sa confirm si eu ca volanul nu revine complet la pozitia initiala. Mai mult, nici semnalizatorul nu se opreste automat decat dupa aducerea manuala a volanului in pozitia de mers inainte. Cred ca este o caracteristica constructiva!