Mesajde NOS_feratu » Dum 31-Aug-2008 08:46
... la motorul meu acest schimb se face relativ usor dar necesita oarecare indemanare si ceva scule. este obligatorie demontarea rotii din dreapta si contraaripii aferente deci vei avea nevoie de cric cel putin (ideal ar fi un elevator)... dupa care cu o cheie de 19 se slabeste surubul amortizorului de socuri si cu un imbus de 10 se desface rola intinzatoare ... se scoate cureaua veche, dupa care se monteaza cureaua noua... intai se aseaza pe fuliile motorului, pompei de servo, alternatorului si a comresorului de AC dupa care se pune pe amortizorul de soc iar la final se intinde cu ajutorul rolei intinzatoare...
precautii generale... grija mare la pozitia originala a curelei (este foarte "impletita" si poate genera usor confuzii de pozitionare)... foarte important este aspectul amortizorului de socuri... acesta este o piesa problema la CITROEN... daca pozitia lui in momentul in care ai dat cureaua veche jos nu este perpendiculara pe corpul motorului este imperios necesara schimbarea acestuia... neschimbarea lui are ca urmare ruperea curelei pentru auxiliare cu o frecventa ce-ti da dureri de cap (chiar si odata la 500 km)... la fel foarte importanta este si rola din capul amortizorului de socuri care trebuie sa fie intrega si fara nici un fel de jocuri... rola intinzatoare este un pic mai durabila fiind confectionata mai bine (cel putin la mine este SKF)... in rest... spor la treaba!
later edit... nu pune orice curea... pune GATES sau DAYCO si evita BOSCH sau noname-urile... bafta!
'78 Ford Granada 2.0 V6 (in reparatie capitala)
... you can run all for a long long time, sooner or later God'll come to cut you down...