Roata de iarna nu mai incape pe spate ?!?!

Problemele suspensiei Âşi a trenului de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 01-Dec-2008 09:00

pt BX costa(acum un an) 60 lei rulmentul * 4 = 240 lei Poate imi spune si mie khan(cred ca e mai avizat) daca cumva preturile s-au modificat (daca stie bineinteles). Si eu vreau sa fac bratele spate, dar la vara cand se incalzeste afara. Si in plus, as vrea sa cumpar alte brate pe care sa le fac ca sa nu stau cu masina desfacuta in garaj.Am gasit sa cumpar o punte spate cu totul(brate, cilindrii, sfere bune) de pe o masina adusa de afara(tot break) (doar o roata statea / pt ca stiu masina), dar cere 500 lei...o fi mult?
pt masina ta nu stiu un pret estimativ pt rulmenti..o fi pret asemenator :)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 01-Dec-2008 09:24

pt bx - rulmenti skf - 80 lei buc
vrei punte spate ?

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Lun 01-Dec-2008 09:38

De cumparat, trebuie sa cumpar..pt ca nu vreau sa o demontez pe a mea si sa nu pot circula cu masina o per de timp mai mare. Mai bine cumpar alta si o fac.
Cred ca la primavara o sa cumpar totusi...sa mai treaca frigul sa ma apuc de ea.. Fa-mi o ferta te rog pe privat. Bratele separat sau brate+cilindrii(eventual in ce stare sunt sa imi zici pls).Ca sa compar cu ce am gasit eu. Cea pe care am gasit-o are 100% cilindrii si sferele bune...dar o vinde numai la pachet..nu da bratele separat.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 02-Dec-2008 13:03

kitul pe o parte include tot ce se misca in interiorul bratului si e in jur de 250 RON, marca SKF. doar rulmentul (tot SKF) e undeva pe la 60 RON/buc, deci X4=240. din pacate nu iti recomand sa iei doar rulmentul, s-ar putea sa constati ca sint distruse si simeringurile si distantierele si in unele cazuri si teava. mare atentie si la brat, daca a mers mult fara rulmenti se ovalizeaza si chiar daca pui kitul nou, mizeria trece de simering si il face in scurt timp praf. mai bine dai jos un brat de pe masina, cel mai inclinat de ex si vezi cum arata, daca e ovalizat, cauta altele. e prea mare munca sa schimbi puntea complet, se vor rupe tevi... mai bine cauta brate

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Mar 02-Dec-2008 17:24

uite ca eu nu stiam ce contine un intreg kit..merci..stiam doar de rulmenti pe care i-am vazut la magazin.
Toata puntea cred ca e greu de schimbat....la tevi e marea belea...de desfacut se desfac, dar de pus e mai greu... Stiti vreo metoda in care pot sa pun pun tevile mai usor?Ca mie mi se pare f greu..trebuie sa intre perpendicular si trebuie sa invingi forta acelui simering...asta e problema....Adica m-am chinuit o dupa amiaza intreaga sa pun tevile la dozatorul de frana de exemplu....
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Joi 04-Dec-2008 15:26

Salut,

Inca nu mi-am reparat-o, astept dupa o cunostinta,.. lantul slabiciunilor, inca mai am rabdare,...

http://www.postimage.org/image.php?v=aV2jinkJ

In poza am marcat Anti Roll_Bar (are 2 cercuri vopsite pe ea e in spatele osiei) si Torsion Bar (are 1 cerc vopsit pe ea - e in fata osiei si are caneluri la capat, se scoate ajutandu-te de un ciocan surub infiletat in centrul ei la capatul din dreapta)

Bafta
G.

Avatar utilizator
mariuss
pasionat
Mesaje: 369
Membru din: Lun 19-Dec-2005 18:49
Localitate: Slatina,Olt

Mesajde mariuss » Joi 04-Dec-2008 17:54

Amandoua sunt bare de torsiune.E simplu,una corespunde bratului stang,cealalta bratului drept- suspensie independenta.
Bara anti ruliu se afla in INTERIORUL tubului gros ,strabate de la un capat la altul acel tub.

Meresiev
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 01-Dec-2008 11:18
Localitate: Baia Mare

Mesajde Meresiev » Joi 04-Dec-2008 21:37

Da cum se da jos, poate sa spuna cineva, ordinea pieselor e logica, dar prima placa din capat se scoate prin extractie sau are filet?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 05-Dec-2008 13:20

nu vreau sa va dezamagesc dar asta nu e o treaba de facut in spatele blocului. ginditi-va ca va impotmoliti undeva si dupa aia nici macar nu se mai poate transporta la un service

Meresiev
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 01-Dec-2008 11:18
Localitate: Baia Mare

Mesajde Meresiev » Vin 05-Dec-2008 14:02

Oricum, daca mergi la un service si constati dupa desfacere ca ai probleme si la punte si la brate, ce faci atunci?; poate trece si o saptamana pana iti rectifica cineva bratele sau puntea. Oricum, daca reusesc am sa pun pe forum poze si la fiecare componenta ce si cum trebuie facut....

toro
pasionat
Mesaje: 1207
Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
Localitate: Brasov
Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)

Xsara

Mesajde toro » Vin 05-Dec-2008 16:54

[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq2EFjVA][img]http://www.postimage.org/Pq2EFjVA.jpg[/img][/url]
Peace on earth ... War under the blanket !

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 06-Dec-2008 11:07

bratele nu se pot rectifica iar puntea nu prea ajunge sa se strice. daca ai inceput asa, prevad deja un sfirsit naspa

Meresiev
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 01-Dec-2008 11:18
Localitate: Baia Mare

Mesajde Meresiev » Sâm 06-Dec-2008 13:35

Cel mai naspa sfarsit ar fi inlocuirea puntii cu tot (aprox. 35 bulioane cum zici tu, dar e noua), pe cand daca iau una second cred ca am sa caut luni de zile pana gasesc si buna si cu abs:); oricum, cred ca daca nu fortezi ca prostul piesele, trebuie sa iasa treaba buna. PS: m-am documentat, prima componenta iese prin extragere deoarece e presata pe bara cu zimti din punte, nu?:)

Meresiev
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Lun 01-Dec-2008 11:18
Localitate: Baia Mare

Mesajde Meresiev » Joi 11-Dec-2008 19:21

Gata baieti. Am rezolvat-o, o parte era ca noua din fabrica, cealalta parte parca era din al doilea razboi mondial. Am schimbat rulmentii, roata si-a revenit in pozitie normala, nu mai sta \, ce mai: sunt bucuros:)) PS: si unde mai pui ca mi-au ramas si bani de revelion....

grigoret
pasionat
Mesaje: 177
Membru din: Joi 25-Aug-2005 08:57
Localitate: bucuresti

Mesajde grigoret » Dum 14-Dec-2008 02:02

Salut,

Revin cu vestea buna ca mi-am rezolvat problema,.. 14 milioane si un drum la Sf. Gheorghe Covasna.
Tipul acesta de punte exista pe multe tipuri : Clio1, Pj206, 106, 405,Saxo,Berlingo, Partner
E pacat de aceste masini, e o operatie necesara la fiecare x numar de Km, depinde de norocul fiecaruia...

Am gasit un specialist in punti Citroen&Pejo; Reparatia a constat in inlocuirea umerilor bratelor si a rulmentilor aferenti;
Rulmentii vechi abia daca mai aduceau a rulmenti, atat erau de mancati.

Demontarea puntii de pe masina e parfum fata de demontarea bratelor de pe punte; Prima operatie fost facuta intr-un service, iar reparatia puntii in alt loc, la atelierul specializat in asta.
De pe masina, puntea se da jos dupa ce scot etrierii, amortizoarele, toba, suruburile din portbagaj si altul de la traversa ;
Jos se mai scoat: rulmenul de roata(cu presa de extractie), placa de fixare a etrierului si puntea e pregatita pentru operatie.

Demontarea barelor de torsiune necesita experienta si unelte potrivite, in general se slabesc /scoate o piulita din capul lor dupa care una se extrage, alta se bate, cea din mijloc cred ca se bate si ea din stanga...
Spray-ul degripant e f bun, iar ciocanul nu trebuie folosit fara cap pt ca se deformeaza cotele pieselor si nimeni nu le mai rectifica.
Curatarea pe interior e obligatorie la fel cu verificarea suprafetei de sezut a rulmentilor.
Reasamblarea : Umerii noi se introduc prin presare in brat. fixare rulmentilor, bratelor, barelor necesita iarasi experienta si unelte ajutatoare ... toleranta e f f f mica daca nu 0.

Atasez cateva poze,

masina in service:
Imagine

Imagine


dupa reparatie:
Imagine

(exista o bara de torsiune (a 3-a) in interiorul puntii):
Imagine


Umerii noi (de la brate) sunt frezati/prelucrati in atelierul d-nlui Feier Zoltan;
Realizati dintr-un otel tratat. Garantia e de inca pe atatia Km.


A fost o experienta cat un concediu de 1 luna de zile: in curtea atelierului erau la "ghilotina bratelor" un morman imens de umeri extrasi din brate...plus punti/bare de torsiune/ brate vechi si noi in jurul bancurilor de lucru

Daca sunteti in situatia asta, alternativa celor 40 de milioane (cat ajung 2 brate noi+rulmenti +manopera ), e un drum la munte,
Cred ca imi e permis sa-i dau nr de telefon: 0744 315.483 Feier Zoltan.
Jumatate din tara il cunoaste...

Acum se lipesc rotile de sosea, senzatie evidenta pt ca anterior puntea spate era semi-blocata de rulmentii facuti praf lucru ce se resimtea in topaituri...200 Km am mers cu frica in san...

Ca fapt divers, inainte de operatia aceasta a trebuit sa-mi fac ITP-ul pt ca expira... . Si lucrul mare e ca l-am trecut (cauciucul de pe dreapta spate era de 165 fata de celelalte de 185 plus lumini nereglate)...


Toate bune,
Grigore


Înapoi la “Suspensie - Xsara”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu