Pagina 1 din 6

xsara extrem de lasata pe spate

Scris: Mie 09-Sep-2009 17:38
de aurica_iorga
Am facut un drum mai lung cu patru persoane plus bagaj. De atunci este lasata pe spate. Am apasat pe masina sa verific daca nu cumva sunt amortizoarele si nu e nimic pe acolo se lasa sub greutate si se ridica brusc fara ;;fataieli;;. Ce poate fi ca arcuri nu am vazut acolo?
Ma puteti ajuta cu un sfat?
Multumesc!

xsara extrem de lasata pe spate

Scris: Mie 09-Sep-2009 19:14
de toro
Ai bara de torsiune si nu are cum sa-ti faca acel balans de sus-jos ca la arcurii. Problema tot din amortizoare este.

Scris: Dum 13-Sep-2009 21:47
de Eurofighter
ia verifica asta:

/-----\

Scris: Dum 13-Sep-2009 22:23
de mesersmith
amortizorul nu contribuie la inaltimea unei masini, ci doar arcurile, barele de torsiune, etc...
amortizorul este doar un sock absorber, adica preia doar vibratiile pe care le are o roata fara de sasiul masinii, impiedicand astfel oscilatiile largi dictate de catre arcuri...

gandeste-te la un amortizor ca la o pompa de bicicleta, pistonul dn interior va lucra pe toata cursa lui, cu diferenta ca fluidul este actionat si inainte si dupa piston si ca acel fluid este fortat sa treaca prin niste "jiglere", orificii calibrate.
datorita faptului ca acel lichid nu va putea trece cu viteza si in cantitatea cu care ar trebui sa treaca fiind orificiul f mic, roata se va "intepeni" in seansul in care nu va oscila larg...

prin urmare, eu m-as uita la sistemul de suspensie, bara de torsiune sau arc...

Imagine

in imagine sunt exemplificate limitele maxime in care lucreaza pistonul, care limite in mod normal nu pot fi atinse.

salutare

Scris: Mie 16-Sep-2009 18:44
de albuster
La telefon spuneai ca ai comandat deja amortizoare, eu ma gandesc sa nu fie cumva de la bara de torsiune.

Scris: Joi 17-Sep-2009 06:24
de MirceaGabi
acelasi lucru mi s-a intamplat si mie cand am cumparat o masina de spalat si am transportat-o in portbagaj
masina era foarte lasata de spate , apoi dupa ce am mers cu ea fara greutate si-a revenit

Scris: Vin 18-Sep-2009 19:56
de aurica_iorga
am verificat si rotile sunt putin /---\. ca la un moment dat la plecarea de pe loc se auzea cum atingea cauciucul de interior si cand m-am uitat atingea cu partea de interior de masina. ce poate sa se fi dus?
un sfat ceva?
ca dupa o saptamana de stat fara greutate intradevar si-a revenit

Scris: Vin 18-Sep-2009 20:13
de sorin.
Ai bara de torsiune si nu are cum sa-ti faca acel balans de sus-jos ca la arcurii

Ba face la fel. Din cate stiu, arcurile cu foi au si un rol in amortizarea oscilatiilor, prin frecarea intre lamele.

Scris: Sâm 19-Sep-2009 08:59
de aurica_iorga
am primit doua amortizoare koni 26-1486 sport. dar nu au in ambele parti inelul de prindere, doar intr-o parte. ca sa ma conving m-am uitat la cineva intr-un program de distributie piese auto si acolo apar aceleasi amortizoare cu inel de prindere si ax filetat partea cealalta.
stie cineva trebuie sa iau inelul de prindere de pe amortizoarele vechi?
sau nu sunt pt masina mea

Scris: Sâm 19-Sep-2009 12:16
de aurica_iorga
fratilor am lamurit problema acum vin de afara. m-am uitat si la alt citroen si la peugeot sin la ford focus la toate sunt rorile putin /--\ noi chiar.
deci nu e problema de bucse sau rulmenti.
la problema cu amortizoarele= dupa o saptamana de sta masina degeaba fara greutate adica..a mers nevasta-mea cu ea..45kg cu haine si poseta .. si-a revenit masina la normal. a nu se intelege ca abia dupa o saptamana si-a revenit, dupa o saptamana m-am uitat eu. ca mie mi s-a pus pe undeva de ea si mi-am vazut de alte alea.
la problema cu atinsul de interior= am luat si eu ca tot omu niste jante de otel mai ca lumea si desteptu de vanzator ca sa mi le vanda nu a mai tinut sa se uite la prinderea rotii de masina . vrei roti pe 15? da am eu de xsara vrei imi face o oferta si eu accept ca de pret de criza. dar cand ne ducem mai multi cu ea normal ca atinge.
jantele de otel au prinderea mai in exterior decat cele de tabla care sunt situate undeva mai la jumatatea jantei. asa ca daca vreau sa fie cum trebe tre sa fac niste flanse sau distantiere ceva.
asa ca nu mai cumparati jante daca nu vi se specifica si toate distantele
multumesc de intelegere!

Scris: Sâm 19-Sep-2009 13:37
de khan
pai jantele de otel sint unele si aceleasi cu jantele de tabla. deci despre ce e vorba?

salut

Scris: Sâm 19-Sep-2009 13:55
de albuster
nu cred ca sunt aceleasi khan, nu depinde si de marimile jantelor? doar nu e doar de dimeniunea la gauri?

Scris: Sâm 19-Sep-2009 14:09
de mesersmith
jantele au mai multe dimensiuni, printre care si asa numitul ET(offset), care e distanta de la butucul rotii pana la mijlocul jantei.
Cu cat ET-ul este mai mic cu atat iese janta mai mult in afara...
Imagine

prin urmare, jantele de tabla pot avea acelasi ET cu cele de aliaj, problema e sa iei ce-ti trebuie...

Scris: Sâm 19-Sep-2009 16:58
de khan
aurica_iorga scrie:...jantele de otel au prinderea mai in exterior decat cele de tabla...

deci care-s unele si care-s altele? asta era greseala. stiu bine ce e ala offset, nu asta era problema

Scris: Sâm 19-Sep-2009 17:36
de mesersmith
raspunsul era pt colegul aurica si nu pt tine, khan...:P