Pagina 1 din 2
suspensie spate xsara picasso 2,0 hdi 2003
Scris: Lun 13-Sep-2010 21:53
de murgaco
salut,
am si eu o problema cu picasso-ul meu. suspensia spate este foarte moale, cand trec prin gropi/denivelari se aude o bataie puternica in spate. credeam ca este vina telescoapelor si le-am schimbat. am optat pt telescoapele pe gas, sacs ceva de genul asta dar problema nu a disparut. a mai ramas bara de torsiune. se poate regla cumva sau ar trebui sa o schimb. m-am uitat putin sub masina sa vad unde bate, ma asteptam sa gasesc niste tampoane de cauciuc dar nimic. sa cam indoit tabla cat a batut..... a mai avut cineva problema asta? cum se poate rezolva?
Scris: Mar 14-Sep-2010 09:35
de bogdan78
La mine sunt 2 tampoane, dar oricum nu cred ca ar trebui sa atinga. Si la mine uneori cand este foarte incarcata mai atinge.
Scris: Sâm 18-Sep-2010 23:02
de murgaco
problema e ca la mine atinge chiar daca sunt singur in masina si nu am bagaj deloc.
chiar nu stie nimeni cum s-ar putea rezolva aceasta problema?
Scris: Dum 19-Sep-2010 14:19
de mariuss
In ce bate? sa nu fie rulmentii de la punte stricati.Sau...s-a umblat acolo si s-a modificat inaltimea spate si ating tampoanele in brat.
Sau vreunul din tampoanele de la punte rupt. Pune niste poze cu puntea spate si cu 2 persoane in masina.
Scris: Lun 20-Sep-2010 18:25
de murgaco
am venit cu pozele.
cand masina este goala distanta dintre roata si aripaeste de 6,5cm iar incarcata cu 2 persoane 180kg aproximativ se lasa cu 3 cm.
in a treia poza am incercat sa prind partile care se ating in momentul cand trec peste denivelari/gropi

Scris: Lun 20-Sep-2010 18:41
de bogdan78
Ciudat, mie nu imi atinge, desi nu mai am spatiu mai deloc, nici cand e goala. Cand e incarcata cu 200kg, roata intra cam 2cm sub tabla.
Scris: Mar 21-Sep-2010 17:39
de marocanu
Salut. am urmarit ce s-a scris .si eu am oarecum aceiasi problema (bine la mine nu este asa grav) dar, am observat ca se lasa masina (dar cu soacra si cumnata una are 100 si cumnata 90 plus bagaje). Dar la service a spus ca este normal

cica este mai slaba de spate .la tine lipseste tamponul pe care ar trebui sa se sprijine masina, cind este incarcata s-au cind dai in groapa .Eu mai cred ca dupa un anumit timp si daca mergi mai icarcat s-au pe drumuri proaste se slabesc barele de torsiune. parerea mea.
Scris: Mie 22-Sep-2010 23:54
de bogdan78
ar fi interesant de aflat modul de functionare si la cat se uzeaza barele de torsiune.
...
Scris: Joi 23-Sep-2010 21:12
de murgaco
nu stiu daca este normal sau nu dar cred ca ar trebui sa fie un mod prin care sa se intareasca bara de torsiune. fiind o masina familiara cred ca cine a proiectato a luat in considerare si faptul ca o sa fie incarcata. nu cred ca daca pun 200 de kg in spate (cu pasageri cu tot) suspensia sa bata in tampoane. in tampoane ar trebui sa atinga doar cand este f incarcata peste limita trecuta in carte. parerea mea...
Scris: Vin 24-Sep-2010 13:09
de marocanu
Da ai dreptate, dar din ce am vazut in poze tu nu mai ai tampoane,asa dar in loc sa stea masina incarcata aproape pe tampoane articulatia este "data peste cap"( ceva de genul ca atunci cind tragi de un ac de siguranta si la un moment dat observi ca s-a largit)
asa se intimpla si la masinile cu arcuri normale (spirala).dupa un anumit timp si carat arcurile slabesc, degeaba schimbi amortizoarele, nu rezolvi nimic. am incercat si eu am pus amortizoare foarte rigide si atunci cind masina era incarcata se comporta foarte naspa](*,) bine era alta marca de masina
Scris: Dum 26-Sep-2010 18:52
de murgaco
dar cum s-ar putea rezolva aceasta problema? trebiue schimbata bara de torsiune?
Scris: Lun 27-Sep-2010 12:48
de marocanu
PAI CRED CA DA SI SUNT 2 BARE DE TORSIUNE
Scris: Lun 27-Sep-2010 18:05
de murgaco
sa nteleg ca sunt 2 tipuri de bari de torsiune? care ar fi mai buna? sti si ceva preturi?
tampoanele care imi llipsesc stie cineva cat sunt de groase si care este sistemul de fixare?
multumesc
Scris: Lun 27-Sep-2010 19:58
de cristi_s
N-ai inteles bine: sunt 2 bare de torsiune pe puntea spate, una pentru roata din stanga si una pentru roata din dreapta. Si mai poate exista si o bara stabilizatoare, prin mijlocul puntii, nu stiu daca e cazul si la Picasso.
Scris: Lun 27-Sep-2010 22:04
de marocanu
foarte corect am demontat la mine si pe fiecare roata este cite o bara de torsiune.si pe misloc este bara stabilizatoare .DAR nu prea este de schimbat in spatele blocului este destul de greu si foarte delicat.daca nu o faci bine masina sta strimba,poate topai,pot bate amortizoarela in cap si nu in ultimul rind poate face rulmentii praf(cei din punte)si tampoanele cred ca se gasesc in magazin.Khan poate ne ajuti ??