Pagina 1 din 1

Pot fi diferenÞe Între "arcuri faÞã" la genera

Scris: Mar 27-Aug-2013 15:45
de motrocel
Pot fi diferenÞe Între "arcuri faÞã" la aceeaºi generaÞie de Xsara hdi?
DeÂşi sunt foarte mulĂžumit de Xsara hdi a mea din 2002, la un moment dat mi s-a rupt un arc pe dreapta fata.
Am fost la dezmembrĂŁri Âşi am achizitionat pt. ĂŽnlocuire (de pe un Xsara hdi de acelaÂşi fel) arcul meu care avea inscripĂžionate pe el 2 linii gri Âşi 2 roÂşii cu alt arc, dar care avea inscripĂžionate 1 linie gri Âşi 3 roÂşii (sau 1 roÂşie Âşi 3 gri).

Este acelaÂşi lucru sau am facut o greÂşealĂŁ? Sau or fi diferenĂže de stg. / dr.?
ÂŞtie cineva ce ĂŽnseamnĂŁ acele linii colorate (parcĂŁ ar fi codul de culori de la rezistenĂže sau condensatoare)

Scris: Joi 29-Aug-2013 19:49
de toro
Pune sublerul pe arc si vei vedea diferenta. Arcurile la diesel sunt mai rigide fiind mai groase . Difera si la cele pe benzina ,astfel ca la Xsara coupe este spira mai groasa cu 1mm fata de monovolum sau combi . Diferentele le da grosimea spirei si nu altceva . Codurile sunt pentru diferentiere tip.

Scris: Joi 29-Aug-2013 22:47
de motrocel
Cum adica "diferentiere tip"?
Sa inteleg ca in acest caz arcurile mele nu mai au aceleasi caracteristici stg. in comparatie cu dr.?

Scris: Vin 30-Aug-2013 17:22
de toro
De regula ... arcurile se schimba pe ambele parti si noi . Nu spune nimeni ca nu poti inlocui si cu Sh , dar poti avea surpriza ca unul din arcuri sa fie imbatranit fizic si sa nu aiba aceiasi caracteristici cu cel ne schimbat, astfel autoturismul va sta pe una din parti mai jos sau sus. "diferentiere tip"... m-am referit la tipul autoturismului : Coupe (numai benzina) ..Monovolum ( diesel & Benzina ) ....etc . De aici si acele coduri de bare colorate diferit . Daca la tine ai schimbat unul din arcuri pe una din parti indiferent daca este nou sau sh....nu va avea aceleasi caracteristici cu cel ne schimbat .

Scris: Vin 30-Aug-2013 22:09
de motrocel
Sunt de acord cu ce mi-ai spus, dar cu o singura exceptie, arcul schimbat provine (spun dupa ce am verificat la dezmembrari) de pe un coupe diesel hdi de 90 cp (deci cu motor ca al meu, dar nu hatchback).
Deci de ce coupe doar pe benzina? Asta ar fi regula?

Scris: Sâm 07-Sep-2013 13:40
de mariuss
Verifica si rulmentii de sarcina,cei din capul amortizorului.Trebuie sa elimini si cauza ruperii arcului.

Scris: Sâm 07-Sep-2013 14:30
de toro
In proportie de 90% ...arcurile se rup din motivul aratat de Marius. Rulmentii de presiune se blocheaza si urmeaza nefericita cauza a ruperii. Acei rulmentii sunt capsulati si deci nu pot fi gresati prin desfacerea lor. Sa incercat spalarea lor in solventii dupa care sau introdus in vaselina topita pt. a patrunde , dar efectul a fost zero. Pretul lor este destul de mic ca sa nu se merite a fi schimbati cu alti noi. De urmarit si flansele .

Scris: Sâm 07-Sep-2013 14:37
de toro
@motrocel !... m-am referit la coupe benzina * pentru ca am facut masuratori pe acel arc fiind in cauza. Eu am pe benzina si era diferit de celelalte . Cele pe motorina(diesel) sunt din start cu 0,5mm mai groase spira. In rest au aceleasi numar de spire si lungimea lor egala.