Pagina 1 din 2
xsara picasso "tropaie" pe gropi
Scris: Vin 22-Iul-2005 11:57
de jozsi_o
De ce "tropaie" xsara picasso pe micile gropi (nu ma refer la cratere). Mi-au spus ca am telescoape pe gaz si ca ar fi mai bune altele pe ulei pt drumurile noastre. Oare se pot schimba la xsara picasso 2001 2.0HDI? Ce tip de telescoape ar fi mai bune?
Multumesc anticipat.
Scris: Vin 22-Iul-2005 12:53
de nicum
"Topaie" din cauza de amortizoare pe gaz. Probabil ca astea sint mai confortabile decit cele pe ulei, unde masina nu va mai topai, dar vei simti mult mai bine micile gropi. Alegerea e a ta.
Scris: Vin 22-Iul-2005 13:31
de khan
le-as pastra pe cele cu gaz, verifica insa sa fie in regula, sa nu fie vreunul uzat. sint mai de incredere si au reactii mai rapide, de unde si topaiala, si pe deasupra sint mult mai sigure pe sosea, la viteza sau pe serpentine. daca esti invatat cu ele pe sosea o sa le cam duci dorul
Scris: Lun 25-Iul-2005 18:55
de Moory
ooo, joszi_o, ma bucur sa mai intalnesc pe cineva cu Picasso...
acelasi fenomen (logic...) il am si eu, tropaiala care se simte pe denivelarile mici "in serie" (traverse linii tramvai, asfalt valurit la semafoare etc.). inclin sa le dau mare dreptate "batranilor" care ti-au raspuns deja, masina e inalta si grea, personal fac multe drumuri la Brasov "in intarziere", merg cam la limita pe serpentine si sint foarte multumit de comportamentul lor (comparativ cu alte masini pe care am facut acelasi traseu de-a lungul vremii). eu voi trage de cele cu gaz cat de mult voi putea.
cele bune.
Scris: Lun 25-Iul-2005 22:58
de khan
trebuia sa mai adauge si Moory postul dinainte ca sa imi dau seama de la ce mai vine acest comportament: de la barele antiruliu. e o masina grea, destul de inalta si trebuie sa existe ceva care sa o tina bine pe drum, sa nu o lase sa intre in ruliu. exact asta fac barele de care vorbeam. cu cit sint mai groase cu atit dau un balans stinga dreapta mai mare decit masinile normale pe denivelari asimetrice si la viteze mici. asta si in combinatie cu amortizoarele pe gaz. asta e insa o proprietate a masinii, nu un defect. altfel ar pati ca A-Klasse care s-a rasturnat la probe. ramin la aceesi parere: amortizoarele cu gaz sint mult mai de incredere decit cele cu ulei indiferent de situatie.
Scris: Joi 28-Iul-2005 02:05
de scozmin
o problema pe care o am cu xsara mea legat de suspensie cred eu (nu stiu daca e threadul potrivit dar nu vreau sa deschid altul)
scartie (geme) ca o mobila veche atunci cand o misc de pe loc la viteza f mica sau cand franez f usor tot la viteza mica, 2-3 km/h pana la 0; nu are legatura cu denivelarile de pe drum, exact la fel face si cand e asfaltu ca in palma;
daca o apas pe loc nu se aude nimic, in schimb daca o misc cativa cm incepe sa geama; deja daca s-a pus in miscare dispare zgomotu
sigur nu e de la frane (la fel face si cand pornesc de pe loc) sigur nu e de la transmisie (franez cu ea scoasa din viteza), deci prin eliminare ramane suspensia sau sasiu
ca localizare e destul de greu sa-mi dau seama; parca se aude si din fata si din spate si de sub masina
s-a mai intalnit cineva cu asa ceva? stiti de la ce ar putea fi?
a doua chestiune legata tot de suspensie : e muuult prea moale; ma asteptam sa fie mult mai rigida; sa fie mai moale suspensia la break decat la hatch? a schimbat cineva amortizoare/arcuri la xsara cu unele mai tari? cat ar costa ,de unde , etc; orcum urmatoare investitie majora o sa fie o suspensie mai rigida; am inteles ca pe spate nu trebuiesc schimbate decat amortizoarele pt ca avand bara de torsiune aceasta se poate regla sa fie mai tare ; deci ar trebui 4 amortizoare si 2 arcuri pe fata
si ca sa nu credeti ca sunt nemultumit de masina trebuie sa spun ca sunt f incantat de ea; nu am avut nici o problema in 10k km de cand am luat-o ( 10k peste 150k:) ) motorul e cel care imi ofera cea mai mare satisfactie; trage de parca ar fi nou; consuma super ok (motorina) si aproape ca nu consuma deloc ulei
Scris: Joi 28-Iul-2005 10:11
de nicum
scirtiitul de care spui mai poate fi si de la placute (probabil ai asa-numitele placute ecologice).
Nu te grabi cu amortizoarele tari, pentru ca pierzi din confort.
Scris: Vin 29-Iul-2005 01:54
de scozmin
scartaitu sigur nu e de la placute; am spus mai sus ca la fel face si cand nu franez; e mai mult un scartait de caroserie-sasiu-suspensie
culmea e ca se pare ca a disparut dupa ce am postat ieri
nu ma deranjeaza sa pierd din comfort daca schimb amortizoarele cu unele mai tari; pun pret mai mare pe stabilitate in viraje

Scris: Mar 09-Aug-2005 20:48
de Moory
scartaitul este de la una din bielete, s-a uzat articulatia de teflon. am avut exact acelasi fenomen descris de tine, dar exact acelasi! am innebunit 2 saptamani bagandu-ma pe sub masina si ascultand-o... mi-a dibuit-o cel mai tanar mecanic de la ATS, am povestit printr-un alt topic patania. te costa cam 1 milion cu tot cu manopera.
cele bune!
Scris: Mie 10-Aug-2005 00:22
de scozmin
multumesc pt idee; asta pare plauzibila
cu prima ocazie o sa verific la mecanicu meu
Scris: Mie 10-Aug-2005 10:01
de Moory
apropo de aparutul si disparutul zgomotului: articulatia (uzata) de teflon este sensibila la temperatura exterioara, la 30-35 de grade o sa "geama" mai tare, in timp ce dimineata pe racoare (vorba cantecului) nu o sa auzi nimic si o sa te bucuri (cateva minute...) ca s-a rezolvat problema de la sine...
Scris: Lun 10-Oct-2005 21:49
de pava
Am un Xsara Picasso si la trecerea peste zone cu denivelari , gen linii de tramvai , se aud zgomote suspecte (troncanituri ) pe fata . Din experienta cu alte maisni am impresia ca sunt probleme cu articulatiile fata . Ma poate lamuri cineva ?
Scris: Mar 11-Oct-2005 13:37
de khan
cel mai simplu e sa verifici cu masina ridicata pe cric. ca idee cel mai tare se aude pivotul, o bataie clara, sonora. bieletele de directie au un troncanit mai discret dar aproape permanent, ca si cele antiruliu, care insa se aud mai tare decit cele de directie. mai sint si bucsile care se aud insa infundat si la miscari de amploare ale rotii si numai daca sint rupte rau de tot. batai mici si intermitente chiar pe drum drept se mai pot auzi si de la un rulment uzat, insa insotite de o hiriiala continua si care creste in intensitate odata cu viteza. se mai aud si amortizoarele uzate, in special cind ajung la capatul cursei (sus sau jos) pentru ca lovesc metal pe metal in lipsa uleiului sau gazului scurs, dar si aici mai sint si alte semne pe linga cum ar fi instabilitatea in curbe
Scris: Mar 11-Oct-2005 23:16
de pava
Am uitat sa specific ca zgmotele sunt mai intense in momentul cand virez (si trversez portiuni cu denivelari , nu foarte mari ). Am facut un test, pe stand, la amortizoare si sunt in limita acceptata .Masina are 28.000 KM.

Scris: Mie 12-Oct-2005 11:52
de khan
e posibil sa fie ceva legat de planetara in cazul asta. burduful in ce stare e?